اونس طلا2213.79
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مخالفت با احیای برجام، دستورکار هیأت صهیونیست در سفر به واشنگتن

یک وبگاه خبری آمریکایی به نقل از چند مقام صهیونیست گزارش داد، در پایان نشست روز پنجشنبه نتانیاهو با مقام‌های رژیم صهیونیستی قرار بر این شد که هیأت اسرائیلی در سفر به واشنگتن بر مخالفت این رژیم با بازگشت آمریکا به برجام تاکید کند.

به گزارش سایت طلا ،به گفته مقام‌های صهیونیست، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از هیأتی که قرار است در روزهای آینده برای گفت‌وگوهای استراتژیک با مقام‌های آمریکایی درباره ایران به واشنگتن سفر کند، خواسته بر مخالفت این رژیم با بازگشت آمریکا به برجام تاکید داشته باشند.

به نوشته وبگاه خبری «آکسیوس» این موضع شبیه موضعی است که رژیم صهیونیستی طی یک سالِ قبل از امضای برجام در سال ۲۰۱۵ اتخاذ کرد و اکنون تاریخ می‌تواند تکرار شود.

قرار است «مئیر بن شبت»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، «تمیر هیمن» رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل و «یوسی کوهن» رئیس موساد هفته آینده برای گفت‌وگو با همتایان آمریکایی خود در خصوص ایران عازم واشنگتن شوند.

نتانیاهو روز پنجشنبه با این مقامات با حضور «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم برای هماهنگی سیاست‌هایی که قرار است در واشنگتن ارائه شود، نشستی برگزار کرد.

به نوشته آکسیوس به گفته یک مقام اسرائیلی، در انتهای نشست تصمیم بر آن شد که تاکید شود که بازگشت به برجام، اسرائیل را در خطر قرار می‌دهد و از بحث دیگری جز این درباره گفت‌وگوهای وین خودداری شود.

در جلسه روز پنجشنبه، نتانیاهو تاکید کرد رژیم صهیونیستی یکی از طرف‌های این توافق نبوده و به همین دلیل به هیچ وجه الزامی به آن ندارد و تنها بر اساس منافع امنیتی خود عمل می‌کند و آزادی عمل خود علیه ایران در منطقه را حفظ خواهد کرد.

به گفته مقام‌های مذکور، نتانیاهو، گانتز و اشکنازی همچنین تصمیم گرفتند این رژیم برای بحث درباره مؤلفه‌های توافق هسته‌ای طولانی‌تر و محکم‌تر در آینده تمایل نشان دهد، در صورتی که آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی هم تصمیم داشته باشند که به این سمت حرکت کنند.

پیشتر آکسیوس گزارش داده بود مقام‌های ارشد سازمان جاسوسی موساد و دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در نشستی با حضور کابینه امنیتی این رژیم به آنها اطلاع داده‌اند گفت‌وگوهای وین میان ایران و قدرت‌های جهانی به بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای منتهی خواهد شد.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی در همین خصوص گفت: «اگر ظرف چند هفته آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی توافقی با ایران امضا کنند ما شگفت‌زده نخواهیم شد.»

طبق این گزارش، مقام‌های اسرائیلی گفتنددر این جلسه هیچ تصمیم سیاستی جدیدی اتخاذ نشد و تل‌آویو گفت‌وگو با دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص مذاکرات با ایران را ادامه خواهد داد.

سفر مقام‌های اسرائیلی در حالی قرار است انجام شود که گفت‌وگوهای وین درباره احیای برجام از طریق برداشته شدن همه تحریم‌ها از سوی آمریکا و بعد راستی آزمایی از سوی ایران و سپس در صورت تایید، برداشتن گام‌هایی در راستای بازگشت کامل ایران به تعهداتش ذیل برجام، قرار است در روزهای آینده ادامه یابد.

به گفته مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، موضع ایران به طور قطع همین است و «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی در این گفت‌وگوها تاکید کرده هیات ایرانی هر زمان که روند گفت‌و‌گوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی‌های غیرمنطقی برود، گفت‌و‌گوها را متوقف خواهد کرد.

ایران همچنین در واکنش به زیاده‌خواهی مقام‌های دولت بایدن درباره گفت‌وگو برای رسیدن به توافقی به زعم آمریکا «طولانی‌تر و محکم‌تر»، اعلام کرده که برجام یکبار مورد مذاکره قرار گرفته و به هیچ وجه دیگر درباره مفاد آن گفت‌وگویی انجام نخواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد