اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نوزده شهر زیبای جهان + تصاویر

زیباترین شهرهای جهان کدام شهر ها هستند پاسپورت خود را برای دیدن این شهر ها آماده کنید.

جهان حدود 4،416 شهر را در خود جای داده است. از عظمت در حال فروپاشی رم تا برج های فوق العاده مدرن شانگهای. این شامل شهر کوچک Adamstown که یک مکان کوچک در جزایر Pitcairn با جمعیت تنها 48 نفر است نیز می شود. این شهرها شامل ونیز، شهری شناور که توسط کانالهای بتونی و کاخ های بسیار زیبا نیز شده است و مانند افرادی که در آنها ساکن هستند، هر یک از آنها شخصیت متمایز، جذابیت، ارزش عکس گرفتن و دلایل بازدید از آنها را دارد. به نظر ما در این مقاله زیباترین شهرهای جهان هستند.


1. فلورانس، ایتالیا


گرچه ممکن است رم به عنوان تاریخی ترین شهر ایتالیا اعتبار خود را بدست آورد، اما شهر فلورانس شعله را برای زیبایی محض و بی نظیر ایتالیایی حفظ کرده است. پیاده روی در هر خیابان سنگفرش، میدان ها و کلیساهای جامع حس شگفتی را نشان می دهد و چشم انداز مسلط بر کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره را نمی توان از دست داد. همچنین موزه ها و گالری های مجلل با نفیس ترین و ماندگارترین هنرهای جهان به تزیین شده اند. از جمله دیوید نمادین میکل آنژ، در زیر یک درگاه مخصوص به آسمانها طراحی شده است.

2. سن پترزبورگ، روسیه

قبل از اینکه سن پترزبورگ وجود داشته باشد، "پاریس شرق" خود روسیه، منطقه ای از مرداب های غیرمسکونی بود. از این بنیان های فروتنانه، پیتر کبیر، تزار سال 1728، یک شهر روسیه را برای رقابت با قلعه های باروک و رنسانس در غرب اروپا ایجاد کرد و به شدت از پادشاهی پاریس تقلید کرد. بسیاری از جزایر محرمانه، شریان ضربان دار Nevsky Prospekt و برج های طلاکاری شده و شاهنشاهی ارمیتاژ، موزه ای حاوی آثار هنری بسیاری که می توانید یک عمر را در قدم زدن در سالن های آن بگذرانید و نمی توانید هرگز نگاهی به همه آن ها بیاندازید، قابل توجه است.


3. چارلستون، کارولینای جنوبی

چارلستون که در ساحل اقیانوس اطلس کارولینای جنوبی واقع شده، جذابیتی بی نظیر برای ساکنان خود و بازدیدکنندگان بی شماری دارد که هر ساله راهی این شهر خیره کننده و استعماری می شوند. علی رغم بلوارهای The Battery (خیابانی که با خانه هایی با شکوه و بسیار زیبا همراه است) و سنگ آهک و سنگفرش برمودی خیابان چالمرز، این شهر که از سال 1670 تاسیس شده است، هیچ یادگار باستانی ندارد. در عوض، قرارگاهی از مجموعه های خلاق و پر زرق و برق است که به تکثیر کافه های پر سر و صدا، غذاهای جنوبی برنده جوایز، نوشیدنی های جنوبی، ظروف شیرینی در سطح جهانی و هتل های شیک می باشد.


4. کیپ تاون، آفریقای جنوبی

برای کسانی که در لندن و نیویورک زندگی می کنند، آسان است که به ایده "شهر" به عنوان مکانی برای توسعه گسترده، جایی که طبیعت بسیار دور به نظر می رسد، عادت کنند. کیپ تاون داستان متفاوتی را روایت می کند: سایه زیبایی از شکوه کوه تابل (Table) و سواحل پر از پنگوئن آن، فضای عالی بیرون از منزل بخشی مهم از زندگی روزمره در این شهر پرجنب و جوش است. کیپ تاون از ریه های سبز باغ های گیاهان کرستنبوش گرفته تا زندگی شبانه برقی در امتداد V&A Waterfront، یکی از چشمگیرترین و مهیج ترین مکان های شهری در جهان است. در سال 2014، به عنوان پایتخت طراحی جهان مورد استفاده قرار گرفت و ترکیبی با وجدان از زیبایی طبیعی و خلاقیت انسان را نشان داد.


5. بروژ، بلژیک

این بندر دریایی سابق در فلاندر غربی، علیرغم تغییر مکان ساحل، تا امروز به عنوان یک شهر آبی باقی مانده است. شبکه ای از کانال های جذاب، ناقوس های زیبا، خانه های فوق العاده و میادین دایره ای که همه را به آب های وسیع دریای شمال پیوند می دهد. از Groenerei (یا "کانال سبز")، قلاده های عاشقانه، درختان و برگ های قرن هفدهم که در حاشیه آن قرار گرفته است، زرق و برق طلاکاری شده The Burg (میدان مرکزی شهر باروک، جایی که قلب تجاری و مدنی شهر هنوز در آن تپیده است) این شهر یک ملیله زنده را به تصویر می کشد. معماری باشکوه و تماشای مردم استثنایی از کافه های بیشمار کنار خیابان بروژ که مکانی نامناسب برای مشارکت در وسواس بلژیکی ها در مورد آبجو تراپی می باشد.


6. ادینبورگ و لیث، انگلستان


ادینبورگ و محل سکونت آن در کنار دریا، لیث، دلیل محکمی برای زیباترین شهر انگلستان است. این شهر که میزبان بزرگترین جشنواره هنری سالانه در جهان است، مجموعه ای قدرتمند از خیابان های زیبای ویکتوریا (مانند Royal Mile)، میخانه ها و بازارهای جذاب و معماری پر پرواز، از جمله برجسته ترین قلعه ادینبورگ را در خود جای داده است. لیث به جدیدترین محله منطقه تبدیل شده است. زمانی که با فیلم Trainspotting مشهور شد، در سالهای اخیر به یک مرکز میخانه ها، رستوران ها، گالری ها و فضاهای نمایشی با ستاره میشلن تبدیل شده است.


7. جیپور، هند


سفر به هند، بدون تجربه ی دیدن عظمت شهر ها قدیم، یک سفر سینمایی با رنگ های پیچیده مجموعه کاخ ها و کاخ بادها با رنگ صورتی و ابزارهای مجسمه ای عظیم هندسی Jantar Mantar، کامل نخواهد بود. این ها توسط پادشاه ساوائی جای سینگ دوم در سال 1734 ساخته شده است و امروز به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. در کنار تاریخ غنی و عمیق شهر، باید در کنار منطقه جواهرات، از جمله کاخ الماس خیره کننده آن (معروف است که هر دو پرنسس دیانا و الیزابت تیلور که هر دو به آن رفت و آمد می کردند) توقف کنید و طلسم مخصوص خود را بردارید.


8. کیوتو، ژاپن

احساسی از گذشته در این کلانشهر ژاپن رخنه می کند. سفر به کیوتو که یکی از شهرهای باستانی بسیار خوب این کشور است، صدها سال تاریخ و چشم انداز ژاپن را به شما معرفی می کند. از شکوه طبیعی منطقه Arashiyama آن (که رودخانه آرام آن، Honzu، از آن عبور می کند)، با شکوفه های گیلاس در مارس و آوریل گرفته تا 1000 دروازه قرمز توریای معبد قابل شناسایی Fushimi Inari، زیبایی در کیوتو هیجان انگیز است. بدون شک مسافران آرامش و زیبایی را در قلعه سرخ و مرتب Nijo و باغ های منظره خشک و مجسمه سازی شده شهر یا کارسانسوی پیدا خواهند کرد.


9. شفشاون، مراکش

شفشاون که در میان قله های مرتفع کوه های اطلس بالا رفته است، یک شهر هزارتوی و تاریخی است که در خانه هایش به زیبایی سایه های آبی چشمگیر نقاشی شده است. نظریه های مختلفی در مورد ریشه های این سنت پدید آمده است. از نمادگرایی مذهبی آنها گرفته تا ساکنان یهودی که در دهه های 1930 و 40 در شهر مستقر شدند، تا عملکرد رنگ به عنوان عامل خنک کننده و ضد حشرات طبیعی. صرف نظر از این دلایل، ترکیبات جذابی است. بر خلاف شلوغی و انرژی مراکش، این شهر کوهستانی فرصتی را برای لذت بردن از سبک زندگی آرام تر و قابل تأمل (و مکانی قابل توجه برای لذت بردن از باورنکردنی ترین مناظر شمال آفریقا) فراهم می کند.


10. کوئین استون، نیوزیلند

کوئین استون، در امتداد ساحل آرام دریاچه واکاتیپو، به عنوان پایتخت ورزشی ماجراجویی جهان شناخته می شود (همانطور که همه معتادان واقعی آدرنالین می دانند). در محاصره این شهر، مناظر خیره کننده و چشمگیر جزیره جنوبی نیوزیلند، این شهر که خود مرکز سرگرمی نوشیدنی، غذا و سرگرمی است، اغلب به عنوان یکی از دوستانه ترین و پذیراترین شهرهای جهان توصیف می شود. این منطقه ممکن است با چشم اندازترین شهر در جهان، توسط دریاچه منطقه خود و The Remarkables (طیف وسیعی از کوههای مجاور قابل توجه) ساخته شود.


11. لوانگ پرابنگ، لائوس

این شهر خواب آور و دلهره آور در امتداد ساحل مکونگ مانند بقیه لائوس تا دهه 1980 به روی گردشگران بسته بود. وقتی درها باز شد و اولین مسافران کنجکاو پا به آن گذاشتند، با دنیایی روبرو شدند که تا به امروز تغییر چندانی نکرده است (با معماری ظریف استعماری فرانسه، پله های سنگی تند، درختان سنگین و سیکاداهای بدون سرنشین). راهبان با لباس نارنجی از طریق ترافیک روز بازار با دوچرخه حرکت می کنند و آسمان پر از صدای واضح پرندگان است. خیلی ها آن را مدینه فاضله نامیده اند؛ یک نگاه اجمالی، بالاتر از مه های جنگل، یک چشم انداز نرم از بتکده ها و گل پیچی های آراسته است که از یک معنویت آرام و درنظر گرفته صحبت می کنند.


12. بوینس آیرس، آرژانتین

این شهر موسیقی، صدا، رقص و عاشقانه های غیر قابل تردید است. کلان شهری که در آن فوتبال تعداد زیادی از طرفداران پرانرژی را به استادیوم های خود می کشاند و بلوارهای سلطنتی با ساختمان ها و نماهای زیبا و تاریخی لحظات زیبایی را برای شما ثبت می کنند. بوینس آیرس یک محیط پراکنده است که در محله های بیشمار آن جذابیت شهرهای صمیمی تری وجود دارد. برخی از آنها به زیبایی Teatro Colón (یکی از مناطق برتر دنیا برای اپرا و باله) تزیین شده اند، در حالی که دیگران هنوز هم در کافه 160 ساله ی Café Tortoni، با روحیه دلخوش بورخس که در آنجا می رفت، وقت خود را می گذرانند.


13. برگن، نروژ

در سال های اخیر، برگن، شهری را که توسط فایوردها احاطه شده است، مردم را از اسلو (پایتخت التقاط نروژ) و فراتر از آن جذب کرده است. عامل اصلی این هجوم گردشگری، زیبایی حیرت انگیز آن است (احاطه شده توسط هفت کوه و در مجاورت با چشمگیرترین مناظر ساحلی کشور). تله کابین قله کوه Fløyen آخرین فرصت را برای گشتن در این شهر واقعا زیبا فراهم می کند. علاوه براین، طرح های کم ارتفاع شهری، فضای سبز و کلیساهای گنبدی مسی، مزیتی برای کسانی است که یک آرامش آرام شهری را ترجیح می دهند. و نترسید: این شهر، بهترین رستوران های نروژ را دارد.


14. هالستات، اتریش

تاریخچه هالستات، یک شهرک گیج کننده واقع در دامنه های Hallstatter See و توده Dachstein، به دوره پیش از تاریخ برمی گردد. جایی که شهرک نشینان باستان، نمک را در همین سواحل تولید می کردند. اگرچه از نظر فنی "شهر" نیست، اما این میراث جهانی یونسکو تعریفی از کارت پستال زیبای آلپ است (جایی که کوههای پر از برف و پوشیده از برف (تیز مانند چاقو) مشرف به دریاچه ای کاملا بکر و برف است.


15. کارتاگنا، کلمبیا


کارتاگنا (یک مستعمره سابق اسپانیا که هم در کنار کارائیب و هم در اقیانوس آرام است) شهری جمع و جور، درخشان و زیبا از زیبایی، تجارت شهرهای پرجمعیت را برای جزئیات و تاریخ اروپا انجام می دهد. خانه های زرد رنگ لیمویی و نرده های چوبی به سبک اندلس در کنار سنگفرش های خیابان و پیاده رو ها با درختان انگور. سبک زندگی آن پافشاری بر کوچک بودن آن است. جایی که غرفه های غذا و کافه ها به یکدیگر راه داشته و میوه ها و رنگ های عجیب و غریب هر بشقاب، لباس و ویترین، جذابیت خود را دارد.


16. سنگاپور

سنگاپور یک شهر بزرگ است. این شهر همچنین یک شهر فوق العاده مدرن است. اما جدا از اینکه اندازه و مدرنیته آن، زیبایی را فدای توسعه کند. برخلاف بسیاری از کلان شهرهای دیگر، سنگاپور روش های ابتکاری برای رد ایجاد عمده مکان های خالی از سکنه پیدا کرده است. درعوض، عظیمتی از شخصیت، قدردانی شدید از دنیای طبیعی را حفظ می کند. از اولین پارک سافاری برای حیوانات در جهان گرفته تا جواهر چانگی (شاید زیباترین فرودگاه جهان)، سنگاپور شهری است که در آن طبیعت و مدرنیته راهی عجیب و غریب برای کنار آمدن با یکدیگر پیدا کرده اند. و تا بحال نیز موثر بوده است.


17. سویل، اسپانیا

درباره بارسلونا و مادرید بسیار صحبت می شود (و دلیل خوبی هم دارد)، اما وقتی صحبت از زیبایی شهری پر زرق و برق می شود، سویل تاج را به دست می گیرد. از نظر تاریخی، پیام آن این بوده است: شعله سنت را زنده نگه دارید. اما سنت ها می توانند تبدیل به عوامل برانگیخته شوند. با این حال، در سالهای اخیر، این شهر متلاطم راهی پیدا کرده است که حیاط آسمان آشفته و پر از گل ولای خود را با پیچ و تاب های مدرن در مورد کلاسیک ها جفت کند. هتل های مجلل و باشکوه (آنهایی که از دوران طلایی طلاکاری شده اند) و چادرهای مودی در کنار بارهای کوکتل شیک و مکان های موسیقی مدرن حضور دارند. جذابیت گوتیک و رنسانس سویل، غرق در آفتاب، کوچک و غرق در جو، آن را به یکی از گرمترین مقاصد جدید اسپانیا تبدیل کرده است.


18.

حدود 175 مایلی جنوب غربی مادرید، مریدا (شهری تاریخی در منطقه Extremadura اسپانیا) یک گوهر پنهان از ساختمان های قدیمی محو و بزرگ، ویرانه های رومی جوی و خیابان های سنگ فرش شده با گل و سنگفرش است. به سقف های سفالی محو شده، حیاط هایی با گچ صورتی و صدای لرزان ریختن آب فکر کنید. بودجه یونسکو برای به روزرسانی شهر برای قرن بیست و یکم، مقدار مناسبی از ارزش را در اختیار شما قرار داده است، جذابیت آن را افزایش داده و آن را به عنوان یک رقیب قدرتمند در میان زیباترین شهرهای اروپا تبدیل کرده است. میله های تاپاس و اتصالات کوکتل به مرکز زیبای شهر انرژی شبانه خوبی می بخشد.


19. آمستردام، هلند

در سراسر کوچه پس کوچه های زیبا، کانال های بسیار زیبا و خیابان های هانزهاتیک، شواهد زیادی وجود دارد که چرا ون گوگ از پایتخت جذاب وطن خود چنین الهام گرفته است. این یک دنیای تمدن، با اعتماد به نفس و فرهنگ است (از محله زیبا Nine Streets تا درام هنرمندانه Rijksmuseum) که در آن می توانید از نزدیک با آثار رامبراند و ورمیر برخورد کنید. شهری که در طول عصر طلایی قرن 17 خود توسط تجارت اروپا مشهور و قدرتمند شده است. آمستردام یک جعبه گنج واقعی از ساختمان های کنار کانال طلاکاری شده، نمای تزئینی و کلیساهای بسیار زیبا است. کانال های مجلل و هتل های عالی آن همچنین به کسانی که مزاج طراحی مدرن تر را دارند، تسکین می بخشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد