اونس طلا2196.38
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

حباب سکه محو خواهد شد/پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: اگر همانطور که پیش بینی‌ها نشان می‌دهد روند مذاکرات برجام مثبت باشد و در نتیجه آن قیمت ارز کاهش پیدا کند ممکن است حباب سکه از بین برود و روند نزولی به اصل قیمت آن برسد.

به گزارش سایت طلا،این روزها بازار طلا و سکه تحت تأثیر شرایط خاص مذاکرات برجام و همچنین نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری با روند کاهشی رو به رو شده است. روند نزولی قیمت‌ها قابل توجه بوده و اگرچه دیروز (چهار شنبه) اندکی افزایش در قیمت طلا و سکه و همچنین ارز مشاهده شد، اما با توجه به چشم انداز مثبت مذاکرات و رفع تحریم‌ها احتمال تداوم روند کاهشی در هفته آینده نیز بسیار قوی است.

در همین رابطه، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز پنجشنبه گفت: در طول دو هفته گذشته به دلیل تعطیلات ناشی از کرونا کاهش قابل توجهی در تقاضای طلا رخ داده است. همین امر یکی از عوامل پایین آمدن قیمت‌ها بود. اما مهم‌ترین نبود.

وی به قیمت ارز به عنوان عامل اصلی در شروع روند نزولی قیمت طلا و سکه در مدت یاد شده اشاره کرد و اظهار داشت: قیمت طلا و سکه به شدت به آینده قیمت ارز گره خورده است. در روزهای اخیر مذاکرات مثبت با کاهش قیمت ارز همراه شد و همین امر کاهش قابل توجه قیمت طلا را نیز به همراه داشت. سیر نزولی به صورتی بود که مردم از ترس اینکه قیمت دلار و طلا بیشتر پایین بیاید برای فروش هجوم آورده و به همین خاطر عرضه بسیار افزایش پیدا کرد. البته تقاضایی هم وجود نداشت. خریداران منتظر قیمت‌های پایین تر هستند.

«محمدکشتی آرای» افزود: اضافه کرد: در مدت دو هفته‌ گذشته حباب سکه از حدود ۴۰۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت. اگر مذاکرات آنگونه که پیش‌بینی می‌شود مثبت پیش برود پایین آمدن قیمت ارز و طلا ادامه خواهد یافت و نه تنها حباب سکه از بین خواهد رفت بلکه با تداوم روند از اصل قیمت سکه نیز کاسته می‌شود.

قیمت سکه

وی در باره افزایش نسبی قیمت‌ها در روز گذشته عنوان داشت: بالا رفتن قیمت انس جهانی و توقف مذاکرات در این موضوع مؤثر بود. روز سه شنبه قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۵۰ هزار ریال بود که در عصر روز چهارشنبه ۱۵ هزار تومان افزایش داشت. این ۱۵ هزار تومان ناشی از بالا رفتن قیمت انس جهانی بود.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز (چهارشنبه، ۱ اردیبهشت) در ساعت ۱۴ و ۵ دقیقه به رقم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۸ هزار تومان رسید.

هر مثقال طلا نیز به قیمت چهار میلیون و ۴۱۰ هزار تومان معامله شد.

انس جهانی طلا نیز دیروز یک‌هزار و ۷۷۹ دلار و ۴۲ سنت فروخته شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد