اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نرخ طلا،سکه و دلار در آخرین روز معاملاتی هفته/قیمتها کاهشی شد

قیمت دلار در صرافی ملی با عقب نشینی بسیار اندک همراه بود اما با وجود افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی،طلا در بازار ایران در مسیر کاهشی قرار گرفت

به گزارش سایت طلا ، امروز ( دوم اردیبهشت 1400) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به 10 میلیون 160 هزار تومان رسید، نیم سکه 5 میلیون و 750هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 750 هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون 100 هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و 791دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و10هزار و هشتصد تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه نسبت به آخرین معاملات دیروز بیش از 120 هزار تومان کاهش یافته است.

بازار طلا

پس از هفته‌ها انتظار و ادامه‌دار بودن روند نزولی قیمت سکه و طلا و با توجه به ارزش روزافزون اونس جهانی طلا، درحال‌حاضر سکه تا حدودی به حداقل قیمت خود رسیده و انتظار می‌رود که با شیب تندی به مسیر کاهشی خود ادامه ندهد.

با افزایش عرضه سکه در بازار، هر قطعه سکه تمام بهار ‌آزادی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شد. دلیل افزایش عرضه سکه، تعطیلی واحدهای طلا فروشی و نبود تقاضا در روزهای کرونایی است که این روند کاهشی را تشدید کرده و باعث شده مردم از ترس ادامه‌دار بودن این روند و کاهش ارزش دارایی‌های امن خود بیشتر میل به فروش داشته باشند.

به گفته برخی فعالان این بازار خبرهای مثبت در رابطه با برجام و مذاکرات که به‌صورت مستمر پیگیری می‌شوند در این روزها تاثیر بسزایی بر بازار سکه داشته‌اند.

طبق روند فعلی طلای جهانی تحلیلگران بازار بر این باورند که ممکن است قیمت اونس طلا طی روزهای آینده از رقم‌۱۸۰۰‌دلار نیز عبور کند. همچنین معامله‌گران انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا و سایر بانک‌های مرکزی بزرگ جهان سیاست‌های پولی خود را همچنان تسهیلی نگه دارند.

قیمت دلار

به گزارش سایت طلا،قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 23331 تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز22871 تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی نیز 27977تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی27423تومان قیمت خورده است.

ظهر امروز با کاهش ۵۰ تومان قیمت دلار در بازار آزاد، نرخ فروش این اسکناس به ۲۳ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. یورو هم ۴۰ تومان ارزان شد و به قیمت ۲۸ هزار و ۸۳۵ تومان به‌فروش رسید.

در حال حاضر اغلب سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در انتظار نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنج‌شنبه هفته جاری هستند. اغلب سرمایه‌گذاران درباره روشن‌تر شدن مواضع بانک مرکزی اروپا در مورد برنامه‌های حمایتی پیش‌‌رو هستند.

همچنین نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو نیز هفته آینده برگزار خواهد شد. اغلب بازارها در سال گذشته تحت تاثیر اقدامات انبساطی بانک‌های مرکزی و به طور ویژه دو بانک مرکزی آمریکا و اروپا روندی صعودی داشتند و تحت تاثیر اثرات مخرب پاندمی کرونا قرار نگرفتند. همچنین یکی دیگر از عوامل موثر در بازار در آینده میان‌مدت افزایش تقاضای فیزیکی طلا توسط کشورهایی مانند هند و چین است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد