اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار درباره شیوع ویروسی خطرناک که منجر به کما می‌شود

هواپیمایی کشوری مصر نسبت به انتقال ویروس «نیپاه» که از حیوانات به انسان منتقل می‌شود، هشدار داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت "کتائب"، سازمان هواپیمایی کشوری مصر به کلیه کارکنان این شرکت، در مناطق جنوب شرقی آسیا، سبت به ظهور ویروس جدید "Nipah" که در هند، مالزی، سنگاپور و بنگلادش شیوع یافته هشدار داد.

این سازمان هواپیمایی کشوری در یک بروشور آگاهی دهنده اعلام کرد که این ویروس از حیوانات به انسان منتقل می‌شود و همچنین می‌تواند از طریق غذای آلوده یا به طور مستقیم بین یک فرد آلوده و یک فرد سالم منتقل شود.

مقامات هواپیمایی مصر در بروشور خود، اظهار داشتند که روش‌های آلودگی به ویروس "Nipah" تماس مستقیم با حیوانات آلوده مانند خفاش‌ها یا خوک‌ها یا مایعات بدن آن‌ها مانند خون، ادرار و بزاق است، یا از طریق تماس نزدیک با یک فرد آلوده یا مایعات بدن (قطره در بینی و سیستم تنفسی) آن‌ها با مصرف محصولات غذایی آلوده به مایعات بدن حیوانات آلوده (مانند شیره خرما یا میوه‌های آلوده) منتقل می‌شود.

علائم این ویروس در طی ۳ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض عفونت بر روی بیمار ظاهر می‌شود و حداکثر دوره انکوباسیون بیماری ۴۵ روز است.

علائم آن شبیه آنفلوانزاست و تب، سردرد، درد عضلانی، استفراغ و گلو درد از نشانه‌های بارز آن بوده و ممکن است به دنبال آن سرگیجه، خواب آلودگی، تغییر در حالت روانی و انسفالیت حاد رخ دهد؛ برای برخی از افراد نیز می‌تواند مشکلات تنفسی شدید و آنسفالیت و تشنج ایجاد کند و در موارد حاد آن، فرد مبتلا در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت به کما خواهد رفت.

سازمان هواپیمایی کشوری مصر، با توجه به عدم وجود درمان یا واکسن علیه ویروس "Nipah"، در مورد ضرورت عدم لمس خفاش‌های میوه خوار، خوک‌ها، میمون‌ها و نخوردن گوشت خام تأکید و برخی توصیه‌ها را به کارگران ارائه داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد