اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

وضعیت بازار سکه ،طلا و دلار امروز 1 اردیبهشت 1400/بازار ارز روی دنده معکوس

دلار که تا امروز روندی ریزشی را آرام اما مستمر دنبال می‌کرد، صبح امروز یکدفعه با ۵۵۰ تومان افزایش قیمت در بازار آزاد روبرو شد.

به گزارش سایت طلا ،اولین نرخ‌های اعلام شده برای دلار در صرافی‌ملی، بازار متشکل ارزی و سامانه سنا نسبت به آخرین نرخ دیروز افزایش یا کاهش چشمگیری نداشته بازار ارز نیز دوباره دنده معکوس کشید و قیمت دلار ۱۵۰تومان ارزان شد.

قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی به ۲۳۳۶۹ تومان رسید. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۲۹۰۷ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 27993تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۲۷۴۳۸ تومان قیمت خورده است.

نخستین معاملات دلار در بازار متشکل ارزی نیز با حدود ۲۰ تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز کاری گذشته، با نرخ ۲۳ هزار و ۱۵۸ تومان آغاز شد.

نرخ اسکناس آمریکایی در سامانه سنا که پایان روز سه‌شنبه ۲۳ هزار و ۳۶۷ تومان بود، صبح امروز نیز ۲۳ هزار و ۳۹۰ تومان اعلام شد.

همچنین آخرین نرخ اعلام شده برای معاملات در سامانه نیما ۲۳ هزار و ۵۵ تومان برای خرید و ۲۳ هزار و ۲۲۸ تومان برای فروش رسیده است.

دلار به ۲۴۱۰۰تومان کاهش یافت
بر اساس دومین قیمت اعلام شده از سوی کانون صرافان، دلار در بازار آزاد به ۲۴۱۰۰ و یورو به ۲۸۹۰۰تومان رسید.
در صرافی‌ها قیمت فروش دلار ۲۳۳۵۰ و خرید آن ۲۳۰۵۰تومان است.
قیمت خرید و فروش یورو هم در این بازار به ترتیب ۲۷۶۵۰ و ۲۸۰۵۰تومان اعلام شد.

در اولین ساعات معاملاتی امروز در بازار آزاد، دلار با ۵۵۰ تومان افزایش قیمت به ۲۴ هزار و ۲۵۰ تومان رسید و قیمت یورو هم تا ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافت.

قیمت دلار

امروز فعالان بازار ارز ، علت افزایش ناگهانی دلار در روزهای تعطیل پایتخت را از دست رفتن خوشبینی معامله‌گران بزرگ عنوان می‌کنند. ‌‌به گفته آنان تا دیروز خریداران و فروشندگان بازار نسبت به مذاکرات برجامی در وین خوشبین بوده‌اند اما حالا به دلیل انتشار اخبار متناقض این خوشبینی مورد تردید قرار گرفته و در نتیجه شروع به خرید ارز در بازار کرده‌اند.

دیروز آخرین جلسه از سلسله جلسات نشست کمیسیون مشترک برجام پایان یافت و قرار شد گفتگوها در هفته آینده، پس از بازگشت هیات ایرانی به کشور برای مشورت، ادامه یابد.

به رغم این که در نشست دیروز کمیسیون مشترک، سید عباس عراقچی رئیس هیأت ایرانی روند کنونی گفتگوها را به رغم دشواری‌ها و چالش‌های موجود رو به جلو ارزیابی کرده، ظاهرا بعضی در بازار ارز اعتقاد دارند که بین ایران و آمریکا اختلافات زیادی وجود دارد و به راحتی توافق اساسی بین آنها صورت نمی‌گیرد.

علاوه بر این، رسیدن خبر اختصاص بخشی از بدهی عراق و کره جنوبی برای واردات دارو به کشور، خریدارانی که منتظر ریزش ناگهانی دلار با ورود نقدی این منابع بودند را هم ناامید کرد. حالا تعداد معامله‌گرانی که معتقدند حتی گشایش‌های مقطعی هم در کار نیست و احتمال افت‌ سنگین در بازار دور از ذهن است بیشتر شده است.

پشتوانه چنین طرز فکری هم طبیعتا کسری بودجه سنگین دولت و رشد فزاینده نقدینگی است. عواملی که نه تنها از نگاه معامله‌گران بلکه از نظر کارشناسان نیز سبب می‌شود حتی با وجود اتفاقات سیاسی مثبت دلار ظرفیت رشد قیمتی ببیشتر را داشته باشد.

قیمت طلا امروز یک اردیبهشت ۱۴۰۰

ریزش طلا و رکوردشکنی جدید قیمت در این بازار دوام نداشت و دوباره بهای این فلز گرانبها صعودی شد.

بهای هر اونس طلا در بازار جهانی دیروز با ریزش ۹ دلاری به ۱۷۶۹ دلار و ۱۷ سنت رسید اما ریزش طلا در بازار جهان دوام نداشت و امروز بهای هر اونس طلا به1788 دلار افزایش داشت.

بهای هر گرم طلا ۱۸ عیار هم که دیروز در بازار تهران به زیر یک میلیون تومان رسیده بود امروز به یک میلیون و 18هزار تومان رسید.

بازار طلا

بهای سکه هم که دیروز به کانال ۹ میلیون تومان رسیده بود، دوباره از کانال ۱۰ میلیون تومان عبور کرد و هر قطعه سکه طلا طرح قدیم به ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

بهای هر قطعه سکه جدید هم با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و 285 هزار تومان رسید.

بهای نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی هم بدون تغییر ماند. هر قطعه نیم سکه امروز ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار امروز معامله شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد