اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

جدیدترین وضعیت بازار خودرو پس از مذاکرات وین+قیمت

با وجود بسته بودن نمایشگاه های خودرو در بازارهای غیررسمی معاملات خودرو داغ بوده و هر کس نیازمند خرید خودرو است به آنها مراجعه می کند.

به گزارش سایت طلا،نزدیک به 10 روز از تعطیلی واحدهای صنفی به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور می گذرد. در همین راستا فروشندگان خودرو نیز کسب و کارهای خود را تعطیل کرده و به نوعی مشمول تعطیلی دو هفته اصناف برای جلوگیری از شیوع کرونا شده اند با این وجود خرید و فروش خودرو در بازار متوقف نشده و در بازارهای غیررسمی از جمله فضای مجازی مشتریان درصدد خرید خودرو هستند.

در حالی که «رضا شیوا» رییس شورای رقابت ابتدای امسال از گران شدن خودرو در سه ماهه نخست ۱۴۰۰ خبر داده بود، اما در تازه ترین موضع‌گیری خود اعلام کرد: «این شورا برای دستورالعمل ۶ ماهه قیمتی خودرو تصمیمی نگرفته است، از این رو جای نگرانی نیست.»

همچنین کارشناسان از ریزش نرخ ارز و ورود مجدد آن به کانال ۲۳ هزار تومانی، به عنوان دلیل دیگر کاهش قیمت‌ها یاد می‌کنند.

با توجه به تحولات سیاست خارجی و افزایش امیدواری به موفقیت مذاکره‌های وین، آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در سایر کشورها و کاهش سفته‌بازی در بازار ارز، قیمت انواع ارز در هفته‌های اخیر روند کاهشی داشته است.

البته به اعتقاد فعالان بازار ثبات قیمتها و روند کاهشی دلار باعث شده تا مردم همچنان به کاهش قیمت ها امیدوار بوده و کمتر تمایلی به خرید خودرو داشته باشند اما آن دسته از افرادی که نیازمند خرید خودرو هستند، در این شرایط رکود به دنبال خرید بوده تا شاید در آینده با تغییرات قیمتی متضرر ضرر نشوند.

به گفته «سعید موتمنی» رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، اکنون تقاضای کاذب در بازار وجود ندارد و فقط افرادی که نیاز واقعی دارند برای خرید مراجعه می‌کنند.

وی بیان‌داشت: دلالان و واسطه‌ها دیگر بازار خودرو را جای خوبی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود نمی‌دانند.

این مقام صنفی با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای اصناف، تاکید کرد: بازار رسمی خودرو تعطیل است، اما بازار غیر رسمی فعال بوده و خرید و فروش‌ها در فضای مجازی در جریان است.

وی گفت: بازار آرام است و اگر نرخ ارز به هر دلیل روند کاهشی در پیش بگیرد یا عرضه خودروسازان افزایش یابد، کاهش بیشتر قیمت‌ها انتظار می‌رود.

بازار خودرو

موتمنی، بازار خودروهای مونتاژی و خارجی را در رکود کامل توصیف کرد که قیمت‌ها در آن نسبت به آخرین روزهای سال ۹۹ تغییر چندانی نداشته است.

در حال حاضر نمایشگاه های خودرو بسته است ولی در فضای مجازی خرید و فروش خودرو انجام می شود اما قیمتها نسبت به دو هفته گذشته تغییر چندانی نداشته و به نوعی بازار با ثبات قیمتها روبروست.

در بازار امروز خرید و فروش خودرو، پراید 111 با قیمت 130 میلیون تومان، پراید 131 با قیمت 111 میلیون تومان و سمند ای اف سون با قیمت 202 میلیون تومان به فروش می رسد.

علاوه براین پژو 206 تیپ دو با قیمت 203 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک با قیمت 390 میلیون تومان، پژو پارس سال با قیمت 218 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرند.

سمند

همچنین در بازار امروز خرید و فروش خودرو سمند ال ایکس 198 میلیون تومان، تیبا صندوقدار 125 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج با قیمت 261 میلیون تومان، ساینا با قیمت 145 میلیون تومان فروخته می شود.

به اعتقاد فعالان بازار تعطیلی واحدهای فروش خودرو و روند کاهشی قیمت دلار باعث شده تا تب خرید خودرو در بازار وجود نداشته و همه منتظر تعیین و تکلیف قیمت های جدید خودرو در سال 1400 هستند.

فروشندگان خودرو می گویند که اگر عرضه ها افزایش پیدا کند به طور حتم بازار با کمبود روبرو نبوده و شاهد افزایش قیمتها نیست اما این موضوع ارتباط نزدیکی با قیمت های جدید محصولات خودروسازان در سال 1400 دارد چرا که خودروساز در تکاپو برای افزایش قیمتهاست از آن طرف شورای رقابت در اعلام قیمتهای جدید تعلل می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد