اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جزئیات مراسم تشییع پیکر سردار حجازی اعلام شد

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای از شهادت سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بر اثر عارضه قلبی خبر داد.

به گزارش سایت طلا،سردار مجتبی فدا صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص مراسم تشییع سردار حجازی اظهار داشت: سردار حجازی حق زیادی به گردن مردم اصفهان دارند. ایشان از بنیانگذاران اصلی سپاه در استان اصفهان بودند.

وی افزود: سردارشهید سیدمحمدحجازی از پیشکسوتان مبارزه با رژیم ستمشاهی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج، معاونت کل ستاد نیروهای مسلح، جانشین فرمانده کل سپاه و رئیس ستاد کل سپاه بودند که در تقویت جبهه مقاومت اقدامات بسیار مؤثری داشتند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج)اصفهان ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده شهید و مردم شهید پرور استان اصفهان گفت: فردا به واسطه شرایط کرونا و رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی مراسم به صورت محدود برگزار و پیکر مطهر ایشان فردا تشییع و در گلستان شهدا به خاک سپرده خواهد شد.

وی گفت: صبح 5شنبه نیز مراسم بزرگداشت سردار در گلستان شهدا برگزار می‌شود.

سخنگوی سپاه: عوارض شیمیایی علت اصلی شهادت سردار حجازی است

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه طی گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار داشت: این شهید بزرگوار در دفاع مقدس شیمیایی شد و از این عوارض رنج می‌برد. در چند ماه قبل هم مبتلا به کرونا شدند که بهبود یافتند.

سخنگوی سپاه با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون پزشکی جهت تعیین علت فوت سردار حجازی در بیمارستان بقیه الله تهران، اظهار کرد: در جلسه کمیسیونی که دیشب در بیمارستان بقیه الله برگزار شد عوارض شیمیایی عمده‌ترین دلیل پیوستن ایشان به یاران شهیدش اعلام شد. این کمیسیون به اعتبار جانباز شیمیایی بودن سردار حجازی و محرز بودن تاثیرات جانبازی در به شهادت رسیدن، ایشان را رسماً به عنوان شهید معرفی کردند.

سردار شریف تصریح کرد: گردش کار برای ارتقای درجه سردار حجازی درحال انجام است.

وی با اشاره به جایگاه شهید حجازی در جبهه مقاومت تاکید کرد: شهید حجازی در ۸ سال آخر عمر مبارک‌شان بواسطه حضور در جبهه مقاومت برای صهیونیست‌ها چهره‌ای نام آشنا‌تر بودند و سال‌ها بود که صهیونیست‌ها به دنبال ترور ایشان بودند؛ از دیشب که خبر به شهادت رسیدن ایشان منتشر شد، این موضوع از رویکرد رسانه‌های آن‌ها کاملا مشخص است. تعبیر یکی از این رسانه‌ها این است که «یکی از سر سخت‌ترین و مدبرترین نیرو‌هایی که مقابل رژیم صهیونسیتی بود به شهادت رسید» و آن‌ها ارزش و اهمیت شخصیت سردار حجازی را برای جبهه مقاومت و امت اسلامی به خوبی درک کردند.

سخنگوی سپاه همچنین با اشاره به حضور شهید حجازی در کنار شهید سلیمانی در محور مقاومت خاطرنشان کرد: حضور شهید حجازی در کنار سردار سلیمانی تجربه بسیار گرامی سنگی برای ایشان بود و یکی از دلایل اصرار سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس برای حضور ایشان در سمت جانشینی نیروی قدس نیز دقیقاً همین موضوع بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد