اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

وام ساخت مسکن افزایش یافت

عضو هیات عامل بانک مسکن گفت: تسهیلات ساخت در تهران و کلانشهرها تا ۴۵۰ میلیون تومان و در بافت فرسوده به ۳۰۰ میلیون تومان به شرط استفاده از فناوری‌های نو افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا،«محمدحسن علمداری» افزود: بانک مسکن در سال‌جاری برای کمک به رونق تولید مسکن برای انبوه‌سازانی که جزو مشتریان بانک هستند و رسوب حساب بانک برای آن‌ها حداقل ۱۰ درصد است تسهیلات را افزایش داده است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن ادامه داد: بانک تخصصی بخش مسکن به مشتری‌های فعال بانک که انبوه‌ساز هستند به شرط انجام ساخت‌وساز با استفاده از فناوری‌های نو در شهر تهران، تمامی کلانشهرها، شهرهای بندرعباس، بوشهر، کیش و قشم تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت، پرداخت می‌کند.

وی گفت: این رقم برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان و سایر شهرها نیز ۳۰۰ میلیون تومان است که سود تسهیلات نیز ۱۸ درصد خواهد بود.

علمداری رقم تسهیلات ساخت و نوسازی در بافت فرسوده برای سازندگانی که فناوری‌های نو را رعایت کنند در تهران و کلانشهرها ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: برای مراکز استان‌ها و سایر شهرها، تسهیلاتی که پرداخت می‌شود به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، دوسال پیش کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور در نامه‌ای به سرپرست معاونت ساختمان وزارت راه خواستار افزایش تسهیلات بانکی به رقم ۱۵۰ میلیون تومان برای خرید مسکن، ۲۵۰ میلیون تومان بابت ساخت هر واحد مسکونی و ۱۵۰میلیون تومان برای بافت فرسوده شد.

به ادعای انبوه سازان، به دلیل افزایش هزینه‌های تولید مسکن و کاهش نقدینگی بخش خصوصی و کاهش ارزش پول ملی، تسهیلات فعلی به میزان ۱۳۰میلیون تومان و در صورت اجرای فناوری نوین ۱۶۰ میلیون تومان بابت هر واحد مسکونی پاسخگوی نیاز بخش تولید و ساخت و ساز مسکن نیست.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد