اونس طلا2321.49
مظنه15,391,000
18 گرم3,553,000
ارزش سکه34,675,923
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

روسیه در واکنش به تحریم های دولت بایدن، 10 دیپلمات آمریکایی را اخراج می کند

آمریکا روز پنجشنبه دستور اخراج 10 دیپلمات روسی را صادر کرد، ده ها شرکت و افراد را هدف قرار داد و محدودیت های جدیدی را برای توانایی روسیه برای قرض گرفتن پول اعمال کرد.

به گزارش سایت طلا،آمریکا روز پنجشنبه دستور اخراج 10 دیپلمات روسی را صادر کرد، ده ها شرکت و افراد را هدف قرار داد و محدودیت های جدیدی را برای توانایی روسیه برای قرض گرفتن پول اعمال کرد.

روسیه روز جمعه به نوعی، به سیل تحریم های جدید آمریکا پاسخ داد و گفت که 10 دیپلمات آمریکایی را اخراج و سایر اقدامات تلافی جویانه را در یک بازده به واشنگتن انجام خواهد داد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت كه مسكو هشت مقام آمریكایی را به لیست تحریم های خود اضافه كرده و اقدام به محدود كردن و جلوگیری از مداخله فعالیت های سازمان های غیردولتی آمریكا در سیاست های روسیه خواهد كرد.

وی گفت: كرملین به سفیر آمریكا جان سالیوان پیشنهاد كرد كه از همتای روس خود الگو گرفته و برای رایزنی به خانه خود برود. روسیه همچنین تلاش خواهد کرد تا سفارت آمریکا امکان استخدام پرسنل از روسیه و کشورهای ثالث را به عنوان کارمند پشتیبانی محروم کند.

این اقدامات به دنبال تحریم های روسیه در هفته جاری توسط دولت بایدن اعلام شده است.

در حالی که آمریکا از عیوب اقتصاد روسیه استفاده می کند، مسکو فاقد اهرم هایی برای پاسخگویی به نوع خود است. اگرچه به طور بالقوه می تواند از بسیاری جهات دیگر به منافع آمریکا آسیب برساند.

لاوروف خاطرنشان کرد که اگرچه روسیه می تواند "اقدامات دردناکی" علیه منافع تجاری آمریکایی ها در روسیه اتخاذ کند، اما بلافاصله اقدام به این کار نمی کند.

روسیه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا و دخالت در هک کردن آژانس های فدرال SolarWind را رد کرده است (فعالیت هایی که توسط آخرین تحریم های آمریکا مجازات شده است). وزارت امور خارجه روسیه درباره قصاص "اجتناب ناپذیر" هشدار داد و ادعا كرد كه واشنگتن باید بداند كه مجبور است هزینه ای برای تخریب روابط دوجانبه بپردازد.

آمریکا روز پنجشنبه دستور اخراج 10 دیپلمات روسی را صادر کرد، ده ها شرکت و افراد را هدف قرار داد و محدودیت های جدیدی را برای توانایی روسیه برای قرض گرفتن پول اعمال کرد. کارشناسان پیش بینی کرده بودند که اگرچه مسکو به اخراج ها به نوعی پاسخ خواهد داد، اما برای تشدید بیشتر تنش ها، از هرگونه اقدام مهم دیگر خودداری خواهد کرد.

پتانسیل اقتصادی روسیه و سطح جهانی آن در مقایسه با اتحاد جماهیر شوروی که برای نفوذ بین المللی در طول جنگ سرد با آمریکا رقابت می کرد، محدود است. هنوز هم، مهمات هسته ای روسیه و اهرم فشار آن در بسیاری از نقاط جهان، این کشور را به قدرتی تبدیل کرده است که واشنگتن باید با آن حساب کند.

رئیس جمهور جو بایدن خواستار تنش زدایی شد و درهای همکاری برای همکاری با روسیه در برخی مناطق را باز نگه داشت. بایدن گفت كه وی در تماس روز سه شنبه به پوتین گفت كه ترجیح می دهد فعلا تحریم های شدیدتری اعمال نكند و پیشنهاد كرد كه در تابستان در یک كشور سوم با او ملاقات كند.

لاوروف گفت که پیشنهاد اجلاس در حال تجزیه و تحلیل است.

در حالی که تحریم های جدید آمریکا توانایی روسیه در گرفتن وام را با ممنوعیت خرید موسسات مالی آمریکا از خرید مستقیم اوراق قرضه دولت روسیه، از موسسات دولتی را محدود كرد، اما آنها بازار ثانویه را هدف قرار ندادند.

تام ادهد، مدیر تحقیقات در Macro-Advisory Ltd، شرکت تحلیلی و مشاوره ای گفت: "این بسیار مهم است که هیچ تحریمی برای بدهی ثانویه وجود نداشته باشد، زیرا این بدان معنی است که افراد غیر آمریکایی می توانند بدهی را خریداری کرده و به اشخاص آمریکایی بفروشند"

محدودیت های شدیدتر همچنین به تجارت های غربی آسیب می رساند، درد اقتصادی قابل توجهی را به جمعیت روسیه تحمیل می کند و به پوتین اجازه می دهد عملکرد ضد آمریکایی داشته باشد.

تحریک تحریم ها می تواند در نهایت روسیه را به گوشه ای سوق دهد و اقدامات بی پرواترانه کرملین را نیز تحریک کند، مانند اوج گیری اعتراض احتمالی در اوکراین، که اخیرا با درگیری با جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در شرق، و تجمع عظیم نیروهای روسی در مرز کشور روبرو شده است.

ولدیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز جمعه در پاریس بود تا با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره تنش ها گفتگو کند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بعدا در تماسي به آنها ملحق مي شد.

فئودور لوكیانوف، كارشناس ارشد سیاست خارجی كه شورای سیاست های خارجی و دفاعی مستقر در مسكو را رهبری می كند، پیش بینی كرد كه پوتین احتمالا دعوت بایدن را برای پیوستن به درخواست هفته آینده تغییرات آب و هوایی می پذیرد اما می تواند پیشنهادات اجلاس را نیز بپذیرد.

لوکیانوف گفت: "هیچ راهی برای انجام معاملات وجود ندارد. یک انزجار متقابل و یک عدم اعتماد کامل وجود دارد."

وی متهم كرد كه تنها نتیجه عملی اجلاس می تواند توافق برای شروع گفتگوهای طولانی و دشوار در مورد جایگزینی توافق نامه کاهش عملیات هسته ای برای شروع دیگر باشد كه روسیه و آمریكا در فوریه برای پنج سال دیگر تمدید كردند.

لوکیانف خاطرنشان کرد که فشارهای فزاینده آمریکا در طولانی مدت، روسیه و چین را به یکدیگر نزدیک می کند.

وی گفت:"همكاری نزدیكتر با چین در زمینه هماهنگی اقدامات برای مهار امریکا، در حال حاضر با سرعت بیشتری انجام می شود زیرا چینی ها به این امر علاقه مند هستند". وی افزود: در حالی که روسیه فاقد ابزارهایی برای پاسخ متقارن به تحریم های ایالات متحده است، این توانایی کافی برای تحریک به تغییر در نظم جهانی را دارد.

کنستانتین کوزاچف، معاون رئیس مجلس متصل به کرملین، گفت که با ضربه زدن به روسیه به وسیله ی تحریم ها و پیشنهاد یک نشست همزمان، آمریکا سعی در موضع گیری فرماندهی دارد.

کوزاچف در فیسبوک نوشت:"رضایت روسیه به عنوان بازتاب تمایل آن به نرم کردن تحریم ها تفسیر می شود، اجازه می دهد آمریکا موقعیت مسلط را در جلسه بدست آورد، در حالی که امتناع ما از ملاقات، بهانه مناسبی برای اقدامات تنبیهی بیشتر است"

وی اظهار داشت که روسیه نباید در پذیرفتن پیشنهاد اجلاس بایدن، عجله کند.

کوزاچف نوشت: "انتقام، غذایی است که بهتر است به صورت سرد سرو شود. من معتقدم که این گفته کاملا با شرایطی سازگار است که ما نه در مورد انتقام، بلکه در پاسخ مناسب به اقدامات تهاجمی حریف صحبت کنیم."

برخی پیش بینی کردند که تحریم های ایالات متحده می تواند روسیه را از همکاری با آمریکا در بحران های بین المللی منصرف کند.

ایوان تیموفیف، مدیر برنامه در شورای امور بین الملل روسیه، در توضیحی گفت: "موضع روسیه در مورد سوریه، توافق هسته ای ایران و سایر موضوعات سخت تر خواهد شد." وی هشدار داد که به جای اقدام بازدارنده، فقط روسیه را عصبانی می کند و سیاست آن را حتی سخت تر می کند."

با این حال، هر گونه تلاش روسیه برای تضعیف منافع آمریکا، به طور خطرناکی تنش ها را با ایالات متحده افزایش می دهد و تحریم های شدیدتری را نیز ایجاد می کند (چیزی که کرملین قطعا می خواهد از آن اجتناب کند).

با وجود تنش های فزاینده، روسیه و آمریکا در بسیاری از نقاط حساس جهانی، منافع مشترک دارند. به عنوان مثال، مسکو می ترسد که بی ثباتی از افغانستان به جمهوری های اتحاد جماهیر شوروی سابق در آسیای میانه برسد و او علاقه مند به حل و فصل سیاسی در آنجا است.

در مورد ایران، مسکو نیز با وجود روابط دوستانه با تهران، نمی خواهد ایران را با سلاح هسته ای ببیند.

لوکیانف گفت که روسیه سعی نخواهد کرد از نقاط حساس جهانی برای صدمه زدن به آمریکا استفاده کند و با صبر و حوصله منتظر خواهد ماند تا سلطه آمریکا را از بین ببرد.

وی گفت: "مسئله این نیست که در این رقابت پیروز شویم." "تحولات مداوم، به تسریع روند تلفیق قدرت های پیشرو در برابر سلطه آمریکا کمک خواهد کرد."

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد