اونس طلا2378.09
مظنه16,601,000
18 گرم3,832,300
ارزش سکه37,402,053
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

هیوندا سانتا کروز 2022 یک پیکاپ جمع و جوری که منتظر آن بوده ایم

هیوندا، مدل سانتا کروز جدید را پیکاپی اسپرت و برای ماجراجویی می نامد. ما این خودرو را عالی معرفی می کنیم.

به گزارش سایت طلا،هیوندا، مدل سانتا کروز جدید را پیکاپی اسپرت و برای ماجراجویی می نامد. ما این خودرو را عالی معرفی می کنیم.

هیوندا سانتا کروز برای اولین بار به عنوان یک خودرو مفهومی در نمایشگاه دیترویت 2015 به نمایش درآمد و در شش سال پس از آن، ما در مورد ایده زنده شدن این خودرو غافلگیر شده ایم. این خودرو آماده ی جاده سانتا کروز اینجاست. اولین نمایش خود در روز پنجشنبه. این ممکن است جالبترین پیکاپ تراک کوچک بعد از سوبارو BRAT باشد.

شاید فکر کنید که سانتا کروز یک وانت در سایز مدیوم ​​است، اما در واقع بسیار کوچکتر از آن است که فکر می کنید. این خودرو، پلتفرم خود را با کراس اوور هیوندا توسان مشترک کرده، به این معنی که در واقع یک ماشین منحصر به فرد مانند هوندا ریجلاین است و در کل حداقل 10 اینچ کوتاهتر از فورد رنجر، نیسان فرانتیر و تویوتا تاکوما است. سانتا کروز فاصله دو محور کوتاه تری دارد که باعث آسانی مانور آن را در تنظیمات شهری می شود.

هیوندا سانتا کروز، یک وانت با استایل ولی کم حجم

سانتا کروز را به عنوان یک کراس اوور جمع و جور بسیار کاربردی تصور کنید. دوچرخه و تخته موج سواری خود را می توان در پشت آن حمل کرد اما کوچکتر بودن این خودرو به معنای آسان بودن بارگیری است. جاپایی گوشه ی این خودرو فقط 19 اینچ از سطح زمین فاصله دارد و ارتفاع فضای حمل بار آن حدودا 2 اینچ کمتر از وانت های متوسط ​​بزرگ است، بنابراین دسترسی به آن راحت تر است.

هیوندا سانتا کروز 2022

اما فضای حمل بار آنقدر که فکر می کنید هم کوچک نیست. 4 فوت، 3 اینچ طول، 4.5 فوت عرض و کمی بیش از 3.5 فوت عرض بین برآمدگی های چرخ است. برای مقایسه، فضای حمل بار فورد رنجر 5 فوت و طول آن 1 اینچ است، عرض آن کاملا بیشتر است و اندازه آن 3 فوت، 9 اینچ عرض بین برآمدگی های چرخ است.

حداقل تا ورود فورد ماوریک جدید، مدل سانتا کروز واقعا رقیب واقعی ندارد. نزدیکترین رقیبی که در حال حاضر می توانیم ببینیم، هوندا ریج لاین در گروه خودروها است، اما همانطور که در نمودار مقایسه مشخصات ما در زیر مشاهده خواهید کرد، تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد. اگر فکر می کنید این هیوندا تقریبا همان اندازه پیکاپ نسل دوم شورولت S10 است، کاملا درست حدس زدید.

فضای حمل بار سانتا کروز، توانایی تحمل 660 پوند بار را دارد، شش بند گیره دار برای بستن بار است و شیارهای نگهدارنده نیز باعث قفل شدن بار در کف و کناره ها می شود. یک پوشش قفل دار اختیاری، لایه دیگری از امنیت را ایجاد می کند و همچنین خروجی 115 ولتی نیز برای روشنایی فضای حمل بار با استفاده از LED را فراهم می کند.

موتور سانتا کروز

در زیر کاپوت، سانتا کروز به صورت استاندارد با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر خطی با 191 اسب بخار قدرت و 181 پوند فوت گشتاور عرضه می شود و یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک، قدرت را به هر چهار چرخ می رساند. با این حال، هیوندا همچنین نسخه توربوشارژ این ماشین را با موتور 2.5 لیتری با قدرت 281 اسب بخار و 311 پوند - فوت و همچنین جعبه دنده هشت سرعته دو کلاچه را ارائه خواهد داد. با موتور پایه، سانتا کروز می تواند 3500 پوند بکسل کند در حالی که نیروی آن به 5000 پوند نیز خواهد رسید.

سانتا کروز دارای چرخ های 20 اینچی است، اما اگر میخواهید به آفرود بروید، با چرخ های استاندارد 18 اینچی باید سفر کنید. یک قفل دیفرانسیل مرکزی نیز وجود دارد که به توزیع گشتاور به طور مساوی بین محورهای جلو و عقب کمک می کند، اما سانتا کروز قطعا نوعی هیولای آفرود نیست. این پیکاپ دارای حالت کنترل سراشیبی و حالت نرمال، اسپرت و راننده هوشمند است، اما هیچ کمک خاصی هنگام اتفاق ناگهانی وجود ندارد. سانتا کروز باید شما را نزدیک دریاچه یا ویلا برساند، اما فراموش نکنید که این فقط یک خودرو CUV جمع و جور با یک فضای حمل بار است.

فناوری ایمن و راحت سانتا کروز

تعدادی از ویژگی های کمک به راننده ارائه می شود، اگرچه بیشتر آنها اختیاری هستند. شما فقط استاندارد دستیار حرکت به جلو، دستیار حرکت بین خطوط سفید و هشدار توجه راننده را دریافت می کنید. موارد خوب، مانند نظارت بر نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی ​​و Highway Driving Assist هیوندا، که ماشین را در لاین متمرکز نگه داشته و می تواند به محدودیت های سرعت ارسال شده پاسخ دهد، همه اختیاری هستند.

در داخل، یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی استاندارد است و Apple CarPlay و Android Auto بی سیم در دسترس هستند. راننده ها می توانند از صفحه نمایش بزرگتر 10.3 اینچی نیز استفاده کنند و در حالی که استفاده از Apple CarPlay و Android Auto هنوز در آن امکان پذیر می باشد، عملکرد بی سیم با صفحه نمایش بزرگتر ارائه نمی شود. این صفحه نمایش دیجیتال 10 اینچی همچنین دارای یک پد شارژ بی سیم نیز می باشد. برای کاربران اندروید، کلید دیجیتال هیوندا نیز در اینجا قرار دارد که به رانندگان امکان می دهد از راه دور درها را قفل کنن ، موتور را روشن کرده و حتی دسترسی به سانتا کروز را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند.

هیوندا سانتا کروز 2022

طراحی ظاهر سانتا کروز

با توجه به پیوند سانتا کروز و توسان، تعجب آور نیست که این دو بسیار شبیه هم هستند. جلوپنجره مشبک با ظاهری مدرن همان چراغ های زیبا و مخفی در روز را دارد که از پشت صفحات هندسی به بیرون نگاه می کنند. چراغ های جلو و صفحه اسکایدی وجود دارد که همه زیبایی را به ارمغان می آورند. ما قطعا به جلو پنجره زیبا اعتماد نخواهیم کرد تا سنگها را از سوراخ شدن رادیاتور بازدارد، اما حداقل به نظر زیبا می رسد.

حتی با فضای حمل بار، سانتا کروز در جاده هیچ فرقی با خودرو ندارد. چراغ عقب آن به شکل T بر عرض فضای حمل بار کشیده شده و ظاهری بسیار جذاب در شب را به سانتا کروز می دهد.

قیمت و مصرف سوخت سانتا کروز

متأسفانه، این خودروساز کره ای هنوز اطلاعاتی راجع به قیمت گذاری یا مصرف سوخت منتشر نکرده است، اما انتظار می رود این اطلاعات در ماه های آینده اعلام شود. برای نشستن پشت فرمان سانتا کروز نیز نباید خیلی منتظر بمانیم. اولین پیکاپ ها تابستان امسال به نمایندگی های هیوندا حرکت می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد