اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

13 ترفند برای مصاحبه شغلی که شما را در بالای لیست استخدام کننده قرار می دهد

کارشناسان ادعا می کنند که 90٪ از هر مکالمه پس از 48 ساعت فراموش می شود و تنها چیزی که در مورد شما باقی می ماند برداشت در مورد دیگران است.

به گزارش سایت طلا،کارشناسان ادعا می کنند که 90٪ از هر مکالمه پس از 48 ساعت فراموش می شود و تنها چیزی که در مورد شما باقی می ماند برداشت در مورد دیگران است. برای اینکه شغل رویاهای خود را بدست آورید، باید مدیر را شیفته خود بسازید. و این فقط در مورد چیزی نیست که ما می خواهیم به شما بگوییم، بلکه در مورد چگونگی انجام این کار است.

این مقاله الهام از همه مظاهر آن است و به همین دلیل است که ما با کمال میل در مورد چگونگی جذابیت کاری خود را نشان داده و موقعیت واقعی خود را بدست آورید.

با فریب بدن خود، اعصاب خود را آرام کنید.

تحقیقات روانشناختی نشان می دهد که می توانیم در شرایط استرس زا، اعتماد به نفس بیشتری به خود بدهیم. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که برای چند دقیقه یک ژست قدرت بگیرید. قبل از مصاحبه، شانه ها را صاف کنید، کمرتان را شل کنید، سرتان را بلند کنید یا به راحتی به پشتی صندلی تکیه دهید. اجازه دهید بدن شما یک موقعیت برنده را بدست آورد (این به شما کمک خواهد کرد).

از مناسب بودن آرایش خود اطمینان حاصل کنید.

آرایش طبیعی و لطیف همان چیزی است که شما نیاز دارید. بهتر است در مصاحبه های شغلی از آرایش سنگین استفاده نکنید. کمی کورکتور با رنگ مایل به سبز به صورت خود بمالید. این قابل توجه نخواهد بود و در شرایط استرس زا که خون به سمت گونه های شما هجوم می آورد، پوست شما را از قرمزی احتمالی محافظت می کند. این پودر، به نوبه خود، دانه های عرق ناخواسته را پنهان می کند. به دنبال مژه های ساختگی نروید و از ریمل ضد آب استفاده کنید. به جای خط چشم سفت، مداد چشم نرم را انتخاب کنید. رژ لب قرمز قابل قبول است، اما به شرطی که لب های شما کاملاً زیبا به نظر برسد و تنها هاله ای روشن در ظاهر شما باشد. رژ لب بی رنگ یا یک گزینه خوب و قابل اعتماد است.

از قبل به لباس خود فکر کنید.

کمد لباس رسمی خود را فقط به رنگهای تیره محدود نکنید. یک ست لباس از رنگ خاکی متوسط ​​یا پیراهن نارنجی، می تواند ظاهر شما را جالب تر کند. همچنین لازم به ذکر است که کت (به عنوان مثال آبی) برای مردان نیز گزینه مناسبی است. دقیقاً مانند یک کت تیره رنگ ، شیک و حرفه ای ، تازه و جهانی به نظر می رسد. یافتن پیراهن، شلوار و کفش مناسب برای آن نیز بسیار راحت تر است.

شما می توانید نه تنها رنگ ها بلکه الگوها و بافت ها را نیز با یکدیگر ترکیب کنید. همچنین، تناسب لباس خود را فراموش نکنید - به دنبال لباس هایی بروید که از نظر شما خوب و مرسوم باشد.

لوازمی را انتخاب کنید که باعث افزایش اعتماد به نفس شود.

کیف، کفش یا جواهرات ظاهر شما را کامل کرده و به شما کمک می کند تا با اعتماد به نفس و حرفه ای به نظر برسید، قطعا هر کسی با شما مصاحبه می کند متوجه این موضوع خواهد شد. هنگام انتخاب لوازم جانبی، حتما از شعار "هر چه کمتر بهتر است" پیروی کنید. برای خانم ها بهتر است از پوشیدن گوشواره های پرحجم یا دستبندهای زیاد پرهیز کنند، در حالی که مردان بهتر است چیزی جز ساعت مچی و حلقه ازدواج نپوشند. کفش ها باید مرتب و رسمی باشند (خانم ها باید کفش های کلاسیک و نوک بسته را انتخاب کنند و مردان مثلاً به سمت کفش های نوک تیز و اداری متمایل شوند).

مدل مو و ناخن شما نباید بلند باشد. قبل از اینکه از خانه خارج شوید، یک بار دیگر ظاهر خود را ارزیابی کنید. ما توصیه های کلی را جمع آوری کردیم، اما مطمئن شوید که زمینه حرفه ای خود را در هر صورت خواهید داشت (یک مجله مد با یک سازمان اداری، تفاوت زیادی در لباس دارند)

اطمینان حاصل کنید که نام هرکسی را که با شما مصاحبه می کند می دانید و هنگام معرفی خود حواس او را پرت نکنید.

هنگامی که برای مصاحبه شغلی آماده می شوید، علاوه بر اطلاعات مربوط به شرکت، حتماً نام خود را بازگو کنید یا نام آنها را یاد بگیرید. اگر مطمئن نیستید که آیا نام را به درستی می دانید، باید قبل از شروع مکالمه خود را معرفی کنید. تماس گرفتن از یک شخص با گفتن نام او می تواند به برقراری ارتباط شخصی با استخدام کننده کمک کند و شانس شما برای کار را افزایش دهد.

دستاوردهای خود را به روشنی و بدون کمرویی توضیح دهید.

هرچه پاسخ های شما واضح تر باشد، بهتر است. شرایطی را که از قبل کار خود را به خوبی انجام داده اید به خاطر بیاورید و برای داستان کوتاه خود برنامه ای تهیه کنید. مدیران توصیه می کنند از روش STAR (وضعیت، وظیفه، اقدام و نتیجه) استفاده کنند زیرا این امر به شما کمک می کند یک خط داستانی بسازید که درک آن برای مخاطب آسان باشد.

درباره سهم شخصی خود در حل مشکلات صحبت کنید، اغراق نکنید و خیلی متواضع نباشید. در صورت امکان، از نتایج کار خود با شماره حمایت کنید. با درصد توضیح دهید که چگونه فروش شما با ورود شما به شرکت افزایش می یابد یا پس از شروع به نگهداری حساب اینستاگرام برند، چه تعداد مشترک جدید دریافت کرده است.

نقاط ضعف خود را در یک دید مثبت قرار دهید.

آماده پاسخگویی به سوالات مربوط به نقاط ضعف خود باشید. شما تعجب خواهید کرد اگر بدانید چگونه آنها می توانند اطلاعاتی حتی بیشتر از لیست لیاقت شما را بدست آورند. یک مدیر واقعا می خواهد درک کند که چگونه در کار با مشکلات کنار می آیید. نکته اصلی که باید به خاطر بسپارید این است که نشان دهید از نقاط ضعف خود کاملا آگاه هستید، آنها را به اندازه کافی ارزیابی می کنید و روی آنها کار می کنید. اما با انتقاد از خود زیاده روی نکنید (پاسخ های شما باید به شما کمک کند موقعیت را بدست آورید، نه اینکه آن را از دست بدهید).

از نشان دادن شوخ طبعی خود نترسید.

طبق آمار، 79٪ از مدیران مالی فکر می کنند که شوخ طبعی یک کارمند به آنها کمک می کند تا در فرهنگ شرکت ها جای بگیرند. با این حال، مهم است که در این کار زیاده روی نکنید و به کارفرمای آینده نشان دهید که شما نماینده هستید و با او ارتباط برقرار می کنید. شرکت ها کارگران "خشک" را که خواهان برخورد خاصی با آنها هستند دوست ندارند. به خودتان یا نظراتی که مدیر می دهد بخندید (البته اگر مناسب باشد). نگران نباشید، دوستانه و تیزبین باشید.

برای تقویت گفته هایتان از حرکات استفاده کنید.

مهم است که یک ژست باز داشته باشید. بهتر است دستان خود را در جیب یا زیر میز پنهان نکنید، بلکه آنها را برای مشاهده مکالمه خود نگه دارید. استخدام کنندگان باتجربه متوجه می شوند که وقتی یک کاندیدا آزادانه دست و پا می زند، این امر به آنها کمک می کند تا افکار خود را به شنوندگان منتقل کرده و نگرش مثبتی از خود نشان دهند.

به طور خاص، زبان بدن و قرارگیری دست ها حرف های زیادی می زند. کف دست باز، گشودگی شما را نشان می دهد، نوک انگشتان متصل اعتماد به نفس شما را نشان می دهد و ضرب انگشتان روی میز به معنای احساس عصبی بودن است. سعی کنید پیش از این بیان کنید که کدام ژست در موقعیت های استرس زا بهترین حالت را نشان می دهد و سعی کنید از برداشت های نامطلوب در مصاحبه خودداری کنید.

لحن خود را تغییر دهید تا با صحبت خود به استخدام کننده القا کنید.

حتی مهمترین کلمات نیز در یک گفتار یکنواخت خسته کننده می شوند. ممکن است مکالمه شما خسته کننده باشد و هر از گاهی از افکار خودش منحرف شود. فراموش نکنید که قدرت صدا، سرعت گفتار و لحن خود را تغییر دهید. این به کلمات شما روشنایی و اقناع و به شنوندگان شما الهام می بخشد. روشی که می توانید افکار خود را به دیگران انتقال دهید نه تنها بر چگونگی درک مصاحبه کننده از شما تأثیر گذاشته، بلکه بر چگونگی دیدن رئیس و همکارانتان نیز در کار شما تأثیر می گذارد.

وقتی شرایط مناسب بود، سرتان را به نشانه ی تایید تکان دهید.

سر تکان دادن یکی از قدرتمندترین روش ها برای نشان دادن واکنش شماست. دقیقاً مانند یک کمان، نشان دهنده پذیرش صحبت کننده است و اینکه شما با گفته های او موافق هستید. تایید کردن با حرکت سر آیینی است که وضعیت گوینده را تأیید می کند و بیشتر اوقات توسط خانم ها استفاده می شود.

می توانید در مصاحبه شغلی از روش زیر استفاده کنید: وقتی از نقاط قوت خود صحبت می کنید از اشاره کردن استفاده کنید و این می تواند به مدیر انگیزه دهد که به شما عکس العمل نشان دهد. بنابراین، آنها توافق خود را با شما و پذیرفتن آنچه در مورد آن صحبت خواهید کرد نشان می دهند.

اولین کسی نباشید که در مورد حقوق مذاکره می کند.

تحقیقات نشان داده است که 73٪ از کارفرمایان انتظار دارند که کاندیداها در هنگام استخدام در مورد حقوق مذاکره کنند. منطقی به نظر می رسد زیرا مطمئنا می خواهیم این اطلاعات را از قبل بدست آوریم. با این حال، کارشناسان توصیه نمی کنند در اولین مصاحبه سوالاتی در مورد حقوق بپرسید. اگر مدیر در مورد آن شروع به صحبت نکرد، در موقعیت انتظار قرار بگیرید تا نگاه دقیق تری داشته باشید. اگر کسی از شما بخواهد که در مراحل اولیه حقوق مورد نظر خود را اعلام کنید، کاملاً طبیعی است که بگویید انعطاف پذیر هستید و می خواهید در مورد شغل و وظایف مرتبط با آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. به خاطر داشته باشید که شما باید نه تنها میزان حقوق در مکان جدید بلکه همه پاداش ها و مزایای اجتماعی را که از آنجا می گیرید، ارزیابی کنید.

محاصبه ی خود را خلاصه کنید

مردم اولین و آخرین لحظات یک جلسه را بیشتر به یاد می آورند. به همین دلیل است که نحوه شروع و پایان مصاحبه شما، همراه با اشاره ها و کلماتی که در این زمان ها استفاده می کنید، بسیار مهم است. پرانرژی و دوستانه بمانید. می توانید از مدیر برای وقت صرفه جویی شده تشکر کرده و بار دیگر علاقه خود را به این کار نشان دهید. جمع بندی جلسه و قرار دادن این تفکر که شما کاندیدای مناسبی برای این موقعیت هستید (که به نوعی کل موضوع است) می تواند گزینه خوبی باشد.

آیا هنگام برقراری ارتباط با استخدام کنندگان از ترفندهای غیرکلامی استفاده می کنید؟ لطفا تجربه خود را به اشتراک بگذارید. کدام یک از این ترفندها در 100٪ موارد جواب می دهد؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد