اونس طلا2394.45
مظنه16,226,000
18 گرم3,745,700
ارزش سکه36,557,178
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)44,000,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

آمریکا نیروهایش را تا ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج می‌کند

انتظار می رود وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن و وزیر دفاع آمریکا، لوید آستین روز چهارشنبه این تصمیم را به متحدان ناتو در بروکسل ارائه دهند.

به گزارش سایت طلا،انتظار می رود وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن و وزیر دفاع آمریکا، لوید آستین روز چهارشنبه این تصمیم را به متحدان ناتو در بروکسل ارائه دهند.

سه منبع آگاه از این تصمیم به رویترز گفتند: رئیس جمهور جو بایدن تصمیم گرفته است تا 11 سپتامبر 2021، 20 سال پس از آغاز طولانی ترین جنگ آمریکا در حملات القاعده، نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند.

با این حال، این خروج براساس برخی ضمانت های امنیتی و حقوق بشر صورت خواهد گرفت، این منابع گفتند که قبل از رسمی شدن تصمیم، ناشناس بمانند. منابع جزئیات بیشتری ارائه ندادند.

انتظار می رود وزیر امور خارجه ایالات متحده آنتونی بلینکن و وزیر دفاع آمریکا لوید آستین روز چهارشنبه این تصمیم را به متحدان ناتو در بروکسل ارائه دهند. منابع گفتند که بایدن همچنین ممکن است تصمیم خود را به طور علنی اعلام کند.

تصمیم بایدن، در صورت تأیید، مهلت اول مه خروج را که با شورشیان طالبان توسط دولت سلف وی، دونالد ترامپ توافق شده بود، از دست بدهد. طالبان ماه گذشته در بیانیه ای تهدید کردند که در صورت عدم رعایت مهلت مقرر در اول ماه مه، جنگ علیه نیروهای خارجی در افغانستان را از سر خواهند گرفت.

اما هنوز یک تاریخ کوتاه مدت با عقب نشینی تعیین می شود و به طور بالقوه نگرانی های طالبان مبنی بر طولانی شدن این روند را از بین می برد.

مهلت اول مه در هفته های اخیر با توجه به عدم آماده سازی برای اطمینان از انجام آن به روشی ایمن و مسئولانه، کمتر و کمتر به نظر می رسید. مقامات آمریكایی نیز طالبان را به دلیل عدم پایبندی به تعهدات كاهش خشونت، مقصر دانسته و برخی نیز در مورد ارتباط مداوم طالبان با القاعده هشدار داده اند.

این روابط بود که در سال 2001 و پس از حملات القاعده در 11 سپتامبر به نیویورک و واشنگتن، باعث مداخله نظامی ایالات متحده شد زیرا طالبان، رهبران القاعده را پناه داده بودند.

هزاران سرباز آمریکایی و متحدین در جنگ در افغانستان جان خود را از دست داده اند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد