اونس طلا2205.66
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

این 5 روش علمی میتوانند شما را نامرئی کنند

انسان های زیادی در طول تاریخ به دنبال روش هایی بوده اند که بتوانند خود را نامرئی کنند، روش های عجیب و غریبی که در قرون وسطی برای نامرئی شدن انسان معرفی میشدند تا بهره گیری از علم برای نامرئی کردن انسان.

این 5 روش علمی میتوانند شما را نامرئی کنند


انسان های زیادی در طول تاریخ به دنبال روش هایی بوده اند که بتوانند خود را نامرئی کنند، روش های عجیب و غریبی که در قرون وسطی برای نامرئی شدن انسان معرفی میشدند تا بهره گیری از علم برای نامرئی کردن انسان.

در اینجا ما 5 روشی را به شما معرفی میکنیم که انسان قصد دارد از طریق آن خود را نامرئی کند. اما آیا این روش ها جوابگو هستند ؟

1 | لباس انعکاسی

مهندس رباتیک و کامپیوتر ، سوزومو تاچی ، از دانشگاه کیو ، باعث ناپدید شدن مردم در مناظر شهری ژاپن شده است. این چهره های شبح مانند در حالی که در داخل لباسی پوشیده شده اند ، می توانند اتوبوس ها و عابران پیاده را که از پشت در حال عبور هستند ، ببینند. صحنه کاملا واضح نیست ، اما کمی بی رنگ است ، و صورت و کلاه های پوشیده شده از لباس کمی ممکن است حالت نامرئی را از بگیرد.

تاچی تقریباً از همان توهمی استفاده می کند که می تواند در صورت ایستادن در مقابل تصویری که روی صفحه قرار دارد ، فرد را شفاف نشان دهد. تفاوت در این است که لباس تاچی منعکس کننده تصویری تصادفی نیست ، بلکه صحنه واقعی پشت آن است. دوربینی که درست در پشت شکل پنهان قرار گرفته است ، نمای را ضبط می کند و آن را به یک پروژکتور جلویی منتقل می کند. خود این شنل از ماده ای ساخته شده است که Tachi آن را "retro-reflectum" می نامد: آن را با مهره های کوچک بازتابنده نور پوشانده اند ، بنابراین تصویر پیش بینی شده که به چشم ما برمی گردد به اندازه نور روز روشن است.

نامرئی

2 | لباس طرح

با قرار دادن دوربین ها و پروژکتور روی خود لباس ممکن است از خواسته های بی تحرک شنل تاچی جلوگیری شود. به عبارت دیگر ، به جای اینکه تصویر را روی یک روپوش مانند صفحه نمایش دهید ، خود این شنل تصویر را مستقیماً به چشم ما می زند - مانند یک صفحه تلویزیون LED دور تا دور. این ترفند از هر جهت مشاهده می تواند کارساز باشد ، به شرطی که دوربین هایی وجود داشته باشد که به آن طریق صحنه را ضبط می کنند. بنابراین ایده یک روپوش پوشیده شده از واحدهای نمایشگر LED است که از طریق لنزهای چشم ماهی می تواند اشعه های نوری را به هر جهت متناسب با آن بفرستد تا دقیقاً تصویری را ایجاد کند که اگر لباس شنا و پوشنده در آنجا نبود ، بیننده از آن جهت می دید. همه.

در عین حال ، این ترفند محو شده در حال برنامه ریزی است. شرکت معماری آمریکایی GDS Architects یک آسمان خراش 1500 فوت به نام Tower Infinity برای حومه سئول اینچئون در کره جنوبی طراحی کرده است که با پوشش دوربین ها و LED ها در نمای شیشه ای پوشانده می شود تا بتواند خود را به صورت نامرئی - هرچند نه خیلی کامل محو کنند.

برج

3 | شفافیت کامل

در کتاب "مرد نامرئی" (1897) ، اچ جی ولز می خواست گریفین ضد قهرمان خود را به جای "جادوی جیگری و پوکر" صرفاً با روشی علمی و قابل قبول نامرئی کند. یک نویسنده ساده لوحتر پیشنهاد می کرد (و برخی نیز اظهار داشتند) تمام آنچه شما نیاز دارید این است که یک شخص را کاملاً شفاف کنید ، مانند شیشه. درست است که به نظر آسان نمی آید ، اما ولز اشاره کرد فقط با کمی مجوز هنری که جدا از خون و رنگدانه های موجود در مو ، بافت های بدن ما شفاف است. گریفین با یک داروی شیمیایی که خود طراحی می کند از شر این رنگدانه خلاص می شود. ولز فهمید که این کار باعث کور شدن فرد می شود ، زیرا شبکیه برای کار کردن باید نور را جذب کند - اما احساس کرد می تواند این مسئله را نادیده بگیرد.

مشکل بزرگتر این است که همانطور که ما میتوانیم یک لیوان شیشه ای را بینیم پس شفافیت به تنهایی نامرئی بودن را تضمین نمی کند.

4 | مواد معدنی

برخی از محققان بر این باورند که آینده واقعی نامرئی با یک علم جدید نوری اتفاق خواهد افتاد، این همه اطلاعات درمورد کنترل مسیرهای پرتوهای نور است ، و مشابه روشی است که هنگام خم شدن فضا ، نور خم می شود: چیزی که ناشی از میدان های گرانشی قوی است ، همانطور که توسط نظریه نسبیت عام انیشتین پیش بینی شده است.

مهندس برق دیوید اسمیت و تیمش در دانشگاه دوک در کارولینای شمالی با استفاده از آرایه های شکافدار صفحه های مدار چاپی که بر روی آنها حلقه های فلزی حک شده است ، در اواخر دهه 1990 چگونگی ساخت یک ماده فرامادی واقعی را بررسی کردند. از آنجا که "متا اتم ها" باید تقریباً به اندازه طول موج نوری باشند که آنها را دستکاری می کنند ، این طرح برای مایکروویوها کار می کند ، نه برای نور مرئی (که طول موج آنها فقط چند دهم میکرومتر است). در سال 2006 ، گروه اسمیت که با پندری کار می کرد ، از اولین محافظ نامرئی مایکروویو رونمایی کرد: مجموعه ای از 10 حلقه متحدالمرکز و استوانه ای متا اتم ، که می تواند کم و بیش یک شی را از مایکروویو پنهان کند.

5 | OPTICS ILLUSION و لباسهای موج دار

کنترل اشعه های نوری که توسط اپتیک تحول ارائه می شود می تواند برای تغییر ظاهر فراتر از نامرئی شدن اشیا استفاده شود. در اصل ، می توان یک سپر فرامادی طراحی کرد که نور را بچرخاند و خم کند ، بنابراین می توان هر جسم داخل آن را مانند هر جسم دیگر ساخت. این یک کار ترسناک است که بفهمید به چه نوع متا اتمی نیاز دارید ، چه رسد به اینکه آنها را بسازید ، اما این ایده از نظر تئوری کاملاً واضح است. چه تینگ چان از دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ و همكارانش رشته جدیدی را به نام نوری توهم ارائه كرده اند كه این تغییر كم و بیش بی نهایت پروتئین را قادر می سازد.

چشم

این ترفند به دستکاری سرعت نور بستگی دارد ، که نوعی سنجه جهانی برای سرعت گذر زمان است. مواد فراملیتی می توانند این کار را انجام دهند ، اما یک روش ساده تر (کمی ناقص) تغییر ضریب شکست ماده ای است که نور از آن عبور می کند. این را می توان در فیبرهای نوری انجام داد: یک پرتو کنترل کننده شدید لیزر می تواند ضریب شکست فیبر شیشه را دستکاری کند بنابراین به نظر می رسد که نور یک پرتو سیگنال کند و سرعت می گیرد. در سال 2011 یک تیم در دانشگاه کرنل این ایده را نشان دادند ، در واقع یک پرتوی نور را در یک سوراخ فضاسازی به مدت 15 تریلیونم ثانیه پنهان کردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد