اونس طلا2383.97
مظنه16,596,000
18 گرم3,831,200
ارزش سکه37,390,788
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,950,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

14 شهر جهان که باید حداقل یکی از آنها را ببینیم

پربازدیدترین شهرهای جهان بیش از 47 درصد مجموع توریست‌های جهان را جذب می‌کنند.

به گزارش سایت طلا پربازدیدترین شهرهای جهان بیش از 47 درصد مجموع توریست‌های جهان را جذب می‌کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهند شهرهای جذاب، گران و بزرگ جهان بیشترین توریست را جذب می‌کنند که برخی از این شهرها شامل هنگ کنگ، بانکوک و لندن هستند که در سال 2020 بیش از 72 میلیون توریست را در خود جای داده‌اند. ما در این مطلب 14 شهر جذابی که حتما باید یکی از آنها را در طول عمر خودتان ببینید معرفی می‌کنیم.

پاریس

پاریس پایتخت فرانسه است که به شهر رمانتیک یا شهر عشق معروف است. این شهر مقصد گردشگری بسیاری از مردم جهان برای مراسم ازدواج، نامزدی، جشن یا ماه عسل است. شهر پاریس پروازهای زیادی را می‌پذیرد و تورهای فعال بسیاری دارد که دسترسی به آن را زیاد می‌کند. جاذبه‌های فوق العاده زیبای این شهر قطعا شما را متقاعد می‌کند یک بار هم که شده از آن دیدن کنید.

نیویورک

نیویورک قطعا شایستگی این را دارد که در جایگاه دوم لیست ما باشد. این شهر عناصر زیادی دارد که باعث می‌شود از آن به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان یاد شود. شهر نیویورک مرکز تجارت جهان نامیده می‌شود و دفتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسات مالی جهان در خیابان‌های وال استریت یا منهتن این شهر دایر شده است. نیویورک شلوغ است اما همین شلوغی آن باعث شهرت در جهان شده است.

لندن

هیچ شکی نیست که لندن از دیرباز تا کنون یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان و پربازدیدترین آنها بوده است. قصرهای بزرگ و با شکوه، ساختمان‌هایی از قرن‌های گذشته و سبک زندگی جذاب مردم بسیاری را شیفته خود کرده است. کسانی که باران را دوست دارند قطعا حاضرند هزینه زیادی برای مسافرت به لندن پرداخت کنند.

بانکوک

شهر باستانی بانکوک پایتخت تایلند است که در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری مهم جهان تبدیل شده است. جاذبه‌های گردشگری بانکوک بسیار است و اکثریت مردم سعی می‌کنند حتما معابد یا ساختمان‌های تاریخی آن را یک بار هم که شده ببینند. همچنین بسیاری از وقایع مهم ورزشی هم در شهر بانکوک برگزار می‌شود.

هنگ کنگ

هنگ کنگ یکی از شهرهای معروف جهان و پیشرفته‌ترین آنها است که در جنوب چین واقع است. این شهر به تنهایی 30 میلیون گردشگر را در سال 2020 جذب کرده است و به لیست علاقه‌مندی ما راه یافته است. هنگ کنگ یک شهر بسیار زیبا با آسمان خراش‌های دلفریب است که توصیه می‌شود حداقل برای بازدید از بازار آن یکبار هم که شده به آنجا سفر کنید.

دبی

دبی یک نام آشنا برای ما ایرانیان است و در تمام دنیا به زندگی لوکس معروف است. دبی یک مرکز تجاری مهم در خاورمیانه است که پذیرای ثروتمندترین افراد جهان است. مردم هم برای بازدید از زیبایی‌های مثال نزدنی و اتمسفر ثروتمندانه آن به دیدن دبی می‌روند. شهر دبی بسیاری از امکانات تفریحی را برای گردشگران مهیا می‌کند و هر کسی را که به آنجا می‌رود متقاعد به خرید از پاساژهای عظیم آنجا می‌کند. بزرگ‌ترین برج جهان یعنی برج خلیفه در این شهر واقع است.

سنگاپور

سنگاپور

سنگاپور یک کشور کوچک آسیایی است که بزرگ‌ترین شهر آن هم سنگاپور نام دارد. محبوبیت سنگاپور هر روز در حال افزایش است و به عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا با آب‌ و هوای اقیانوسی و فرهنگ غنی شناخته می‌شود. این شهر مجموعه‌ای از آثار گردشگری زیباست که در میان برج‌های بزرگ و هتل‌های لوکس قرار دارد. فرودگاه طبیعی و زیبای سنگاپور یکی از معروف‌ترین و زیباترین آثار جهان است.

روم

شهر روم پایتخت ایتالیا، یکی دیگر از شهرهای زیبای جهان است که حتما باید یکبار از آن دیدن کنیم. فرهنگ و تمدن روم باستانی است و از همان اول آثار عظیم تاریخی آن شما را شگفت زده خواهد کرد. همچنین غذاها و رستوران‌های روم بسیار معروف‌اند و توریست‌ها حتما از غذاهای لذیذ ایتالیا استفاده می‌کنند.

ماکائو

ماکائو هم یکی دیگر از شهرهای جنوبی چین است که بسیار زیباست و در میان جذاب‌ترین بنادر جهان قرار می‌گیرد. ماکائو یک مرکز بزرگ سرمایه‌گذاری است که بسیاری از تجار چینی در آنجا فعالیت می‌کنند. همچنین فعالیت‌های تفریحی این شهر که البته خیلی هم بی‌شمارند، باعث جذب مردم می‌شوند. این شهر یکی از آثار ثبت شده یونسکو نیز هست.

استانبول

استانبول

یکی دیگر از شهرهای نام آشنای جهان استانبول است که در کشور همسایه ایران یعنی ترکیه قرار دارد. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی بی‌نظیری که در میان دو قاره اروپا و آسیا دارد، برای توریست‌ها بسیار جذاب است. استانبول پر از مساجد تاریخی، کافه‌ها، بازارها و هتل‌های لوکس است که باعث جذابیت بیش از حد آن برای گردشگران، به خصوص اروپایی‌ها می‌شود. آب و هوای مدیترانه‌ای استانبول نیز این شهر را برای کسانی که از کشورهای گرم به آنجا سفر می‌کنند استثنایی می‌کند.

کوالالامپور

کوالالامپور

پایتخت کشور مالزی یعنی کوالالامپور به طور متوسط 13 میلیون بازدیدکننده در سال دارد. این شهر پر از موزه‌ها، هتل‌ها و برج‌های جذاب است که هر کدام برای قشر خاصی جذابیت دارند. از آنجایی که این شهر در شب‌ها هم فعال است، باعث می‌شود توریست‌ها آن را به عنوان مقصدی برای طولانی مدت برگزینند.

دهلی نو

دهلی نو

هند یکی از کشورهای بزرگ و غنی جهان است که برای توریست‌ها بسیار جذاب است و شهر پایتختی آن یعنی دهلی نو در میان محبوب‌ترین شهرهای جهان قرار دارد. از دلایل محبوبیت این شهر می‌توان به آثار تاریخی و فرهنگی سرشار آن و همچنین موقعیت اقتصادی رو به رشد این شهر اشاره کرد.

توکیو

توکیو

توکیو بزرگ‌ترین شهر آسیا و به تازگی بزرگ‌ترین شهر جهان است. این شهر با ترکیب فرهنگ قدیمی ژاپن و مدرنیته فوق‌العاده، جذابیت‌‌های زیادی برای تمام گردشگران جهان دارد. برج‌های بزرگ توکیو، خیابان‌های شلوغ، رستوران‌های ژاپنی، موزه‌های لوکس، معابد عجیب و غریب و مردم با اصالت آن از جذابیت‌های این شهر است. همچنین اقتصاد قدرتمند این شهر باعث می‌شود سرمایه‌های زیادی در این بخش تجمع یابد که باعث پیشرفت روز افزون آن شده است.

آنتالیا

آنتالیا

شاید از این که دوباره یکی دیگر از شهرهای ترکیه در این لیست آمده تعجب کنید اما باید گفت که آنتالیا هم واقعا بسیار جذاب است و ویژگی‌های ساحلی و دریایی آن باعث جذب گردشگران می‌شود. آب و هوای مناسب، سواحل زیبا، صخره‌های عظیم و آبشارهای جذاب از عواملی است که توریست‌های جهانی را به خود جذب می‌کند.

در این لیست از شهرهای زیادی نام برده شد که واقعا ندیدن هر یک از آنها باعث تاسف است. خبر خوب این است که بسیاری از شهرهای نام برده نزدیک هستند و دسترسی به آنها برای شما آسان است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد