اونس طلا2382.53
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

آیا باید منتظر کاهش قیمت مسکن باشیم؟

نرخ تورم نقطه‌‌ای مسکن در اسفندماه بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران به حدود 82 درصد رسیده است.

به گزارش سایت طلا یک کارشناس بازار مسکن گفت: با توجه به رشد بیش از حد قیمت‌ مسکن و عدم کشش بیشتر آن، به طور طبیعی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت افزایش قیمت در این بازار متوقف می‌شود و با رکود در بازار مسکن مواجه می‌شویم.

نرخ تورم نقطه‌‌ای مسکن در اسفندماه بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران به حدود 82 درصد رسیده که این موضوع نشان می‌دهد خریداران باید برای خرید یک واحد مسکونی در شهر تهران، مبلغی به اندازه 82 درصد بیشتر از 2 سال پیش پرداخت کنند. البته تورم نقطه‌ای در اسفند نسبت به بهمن ماه در حدود 6 درصد کاهش یافته است. ضمن اینکه تورم ماهانه در بازار مسکن به 3/2 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل 5/1 درصد کاهش یافته است. بنابراین از اسفند تا فروردین نرخ تورم در بازار مسکن کاهشی بوده است.

محمود جهانی، کارشناس بازار مسکن در این باره می‌گوید: قیمت مسکن در اسفند با رشد کمتری مواجه بوده است؛ این درحالی است که مرکز آمار گزارش دیگری را عنوان کرده است. او همچنین افزود نرخ تورم اعلام شده توسط مرکز آمار، با گزارش بانک مرکزی تناقض دارد و بانک مرکزی که نرخ تورم ماه اسفند را 6/6 درصد اعلام کرده است، آمار نزدیک‌تر به واقعیتی را ارائه کرده است.

این کارشناس بازار مسکن افزود: با توجه به رشد بیش از حد قیمت مسکن در سال 99 که به گزارش بانک مرکزی حدود 91 درصد بوده است، در فروردین و اردیبهشت رشد زیادی در قیمت مسکن نمی‌بینیم و این بازار دچار رکود می‌شود.

جهانی نوسانات بازار مسکن را همسو با دلار و شرایط کُلی اقتصاد ایران دانست و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها با توجه به اینکه رشد فزاینده قیمت‌ها باعث افت معاملات شده است، نرخ تورم انتظاری کاهنده است و تا ماه‌های ابتدایی سال به همین گونه خواهد بود.

ثبت املاک مسکونی در سامانه املاک کلید خورد

به گزارش سایت طلا از روز 19 فروردین ماه تمام خانوارهای مالک یا مستاجر باید مشخصات محل سکونت خود را در سامانه جامع املاک ظرف 2 ماه ثبت کنند. این سامانه برای ثبت املاک تمام سرپرستان خانوارهای شهری و روستایی برای درج مالکیت و اطلاعات محل سکونت و یا املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت رسمی، وکالتی، تعاونی شهری یا روستایی) به این سامانه مراجعه کنند. هدف از اجرای این طرح شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه از این طریق و اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، و همچنین شناسایی واحدهای مسکونی و اعضای خانواده سکنه است. بر اساس اعلان عمومی دولت همه مردم باید تا تاریخ 19 خرداد در سامانه املاک اطلاعات مربوطه را وارد نمایند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد