اونس طلا2316.59
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,100,000
جدید (امامی)41,950,000
نیم24,800,000
ربع14,950,000

پیش بینی قیمت طلا تا پایان فروردین

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای تعطیلی بازار تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود که این روند تا پایان فروردین ماه ادامه داشته باشد.

به گزارش سایت طلا، ابراهیم محمدولی از ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا با شیب ملایم خبر داد و اظهار کرد: ارزش اونس جهانی و نرخ ارز نسبت به روز گذشته اندکی کاهش یافته و از طرفی تقاضا هم به شدت افت کرده که این عوامل منجر به ادامه روند نزولی قیمت طلا و سکه شده است.

محمدولی با اشاره به نبود تقاضا در بازار طلا بیان کرد: علاوه بر اینکه طلا و سکه به دلیل افزایش قیمت مدتی است که مشتری خود را از دست داده، شرایط بد اقتصادی و تعطیلی بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها تحت تاثیر بیماری کرونا باعث شده تا بسیاری از خانواده‌هایی که به منظور سرمایه‌گذاری یا زینتی طلا و سکه خریده بودند در این وضعیت اقدام به فروش کنند.

وی تصریح کرد: از ماه‌های پایانی سال گذشته قیمت طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده و مردم می‌توانند به این وضعیت اعتماد کنند، البته باتوجه به مطرح بودن بحث‌های سیاسی و اقتصادی همچون برجام و ارز‌های بلوکه شده برخی انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها را دارند و از همین رو فعلا برای خرید صبر کرده‌اند.

محمدولی اضافه کرد: عده‌ای هم بر این باورند که این مسائل فعلا به نتیجه نخواهد رسید و به همین ترتیب قیمت دلار و طلا گران خواهد شد؛ این دسته از افراد هم فروش را متوقف کرده‌اند و درنتیجه می‌توان گفت معاملات در بازار طلا به پایین‌ترین میزان رسیده است.

بازار طلا

رییس اتحادیه طلا با پیش‌بینی روند آینده بازار طلا بیان کرد: اگر برجام به سرانجام خوشی برسد مسلما شاهد کاهش تحریم‌ها و بازگشت منابع ارزی بلوکه شده ایران در برخی کشور‌ها خواهیم بود؛ بنابراین در چنین شرایطی نرخ ارز کاهش می‌یابد و به‌تبع آن طلا و سکه هم ارزان خواهد شد.

او افزود: همچنین از آنجا که بازار طلا تا پایان ماه متاثر از تشدید بیماری کرونا تعطیل شده و تقاضا به شدت کاهش یافته، به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه هم با همین شیب ملایم به حرکت خود در مسیر نزولی ادامه دهد.

قیمت طلا و سکه ۲۲فروردین ماه۹۹

محمدولی در پایان قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۲۲فروردین ماه را تشریح کرد. به گفته این فعال بازار طلا در جریان معاملات امروز بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی ۱۰میلیون و ۴۴۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار تومان است.

وی اضافه کرد: همچنین نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۲۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۹۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار هم در بازار امروز به چهار میلیون و ۴۹۷هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۸هزار تومان کاهش یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد