اونس طلا2209.8
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

هوش در برابر تلاش؛ کدام یک برای موفقیت ضروری‌تر است؟

رویاها به حقیق نمی‌پیوندند مگر اینکه شما اینکار را انجام دهید. ما همیشه شنیده‌ایم که هوشمندانه کار کنید نه سخت؛ اما کار هوشمندانه دقیقا چه کاری است. آیا فقط هوش شما را به موفقیت می‌رساند؟

به گزارش سایت طلا رویاها به حقیق نمی‌پیوندند مگر اینکه شما اینکار را انجام دهید. ما همیشه شنیده‌ایم که هوشمندانه کار کنید نه سخت؛ اما کار هوشمندانه دقیقا چه کاری است. آیا فقط هوش شما را به موفقیت می‌رساند؟ اگر این طور است چرا بسیاری از مردم در جستجوی موفقیت به سختی کار می‌کنند و همواره در تلاش‌اند؟ در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع پی ببریم که هوش بیشتر برای رسیدن به موفقیت ضروری است یا تلاش؟

پس بیایید با مثال‌های اساسی شروع کنیم: در قدیم مردان با برداشتن سنگ‌های و انجام کارهای طاقت فرسا تلاش خود را ثابت می‌کرند اما امروزه مردان کت و شلوار می‌پوشند، زنان سوار خودروهایشان می‌شوند و با بستن یک قرارداد کاری سخت کار کردنشان را ثابت می‌کنند. این یک مثال اساسی برای انجام کارهای هوشمندانه است.

امروزه تعریف تلاش کردن متفاوت شده و به کسی «کوشا» گفته می‌شود که با تمام توان به سمت هدف خود حرکت می‌کند نه اینکه کارهای سخت و طاقت فرسا انجام بدهد. شاید باور نکنید اما امروزه هم هوش و هم تلاش جواب می‌دهند. در واقع کسی که کارهای خود را هوشمندانه به پیش می‌برد و کسی که سخت کار می‌کند، هر دو به موفقیت نزدیک می‌شوند. اما بهترین کار ترکیب این دو روش است. خب اجازه دهید کمی در مورد هر دو روش بحث کنیم تا به یک نتیجه‌گیری مطلوب برسیم:

تلاش

تعهد: تلاش کردن نیازمند یک تعهد کامل و بدون قید و شرط است. به طوری که فرد باید در مورد تلاش کردن خود صداقت داشته باشد. کسی که سخت تلاش می‌کند باید صبر کند، پاداش کمتری دریافت کند و خود را به چالش بکشد، اما هرگز از کار کردن نا امید نشود.
سنت قدیمی: تلاش کردن هنوز به همان معنی قدیم هم کاربردی است و به معنای سخت کار کردن است؛ به طوری که فرد با سختی روبه‌رو می‌شود.
خسته کننده: کار سختی که با تلاش همراه باشد قطعا خسته کننده و ملالت آور است و موفقیت یک شبه قطعا با کار سخت انجام نگرفته است.
یکنواختی: کار سخت و تلاش معمولا زندگی را دچار یکنواختی و تنوع می‌کند که همین موضوع بیشتر روح انسان را آزار می‌دهد. بنابراین فرد باید تحمل این مورد را هم داشته باشد.

هوش

نیازمند یک دانش عمیق است: یکی از پیش‌نیازهای کار هوشمندانه دانش و مهارتی است که فرد را در برابر دیگران متمایز می‌کند.
زمان را ذخیره می‌کند: استفاده از هوش در هنگام کار، با پیدا کردن راه‌هایی برای کاهش سختی و مدت کار همراه است. به صورت منطقی، افرادی که از هوش بالا بهره می‌برند کار خود را آسان‌تر انجام می‌دهند.
زودتر شما را به هدف‌تان می‌رساند: با توجه به اینکه هوش کارها را آسان و سریع می‌کند، قطعا افراد هم با به کار بردن کارهای هوشمندانه سریع‌تر به هدف خود می‌رسند.
قدرت را افزایش می‌دهد: قطعا چیزی که باعث می‌شود دانش و مهارت شما افزایش یابد و رسیدن به اهداف را برای شما آسان‌تر می‌کند، یک قدرت بی چون و چرا محسوب می‌شود.

هوش نتیجه تلاش است: اگرچه تا الان دیده‌ایم که هوش زودتر و آسان‌تر شما را به موفقیت می‌رساند اما خود هوش نتیجه سخت تلاش کردن است و بدون کار سخت هوش به دست نمی‌آید.

بنابراین در این مقاله در مورد هر دو روش رسیدن به موفقیت بحث کردیم و نتیجه این شد که موفقیت بدون کار سخت امکان ندارد و امروزه بدون هوش به دست نمی‌آید. بنابراین کسی که می‌خواهد زندگی راحت‌تری داشته باشد، به اهداف کوتاه یا بلند مدت خود برسد و پیروز باشد، باید هم از تلاش و هم از هوش استفاده کند. شاد و موفق باشید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد