اونس طلا2323.09
مظنه15,436,000
18 گرم3,563,400
ارزش سکه34,777,308
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,100,000
ربع15,100,000

6 کاری که باعث خراب شدن یخچال و فریزر شما می شود

یخچال و فریزر یکی از پرکاربرد ترین وسایل خانه است که قطعات حساس زیادی داشته و به راحتی می تواند خراب شود. در واقع شاید شما متوجه نشوید اما بعضی از کار ها به مرور یخچالتان را خراب می کند.

6 کاری که باعث خراب شدن یخچال و فریزر شما می شود


یخچال و فریزر یکی از پرکاربرد ترین وسایل خانه است که قطعات حساس زیادی داشته و به راحتی می تواند خراب شود. در واقع شاید شما متوجه نشوید اما بعضی از کار ها به مرور یخچالتان را خراب می کند.

خراب شدن یخچال حتی برای یک روز علاوه بر هزینه های بسیار زیادی که بر روی دوشتان می گذارد باعث فاسد شدن حجم بسیار زیادی از مواد غذایی که در یخچال نگهداری می کنید نیز می شود.

با وجود اینکه یخچال ها به نظر بسیار مقاوم می رسند اما آنها قطعات حساس و ظریف بسیار زیادی را در خود جا داده اند که در صورت نگهداری نامناسب به راحتی خراب می شوند.

در ادامه 6 کاری که باعث خراب شدن یخچال و فریزر شما می شود را خواهیم گفت.

1. پر کردن بیش از حد یخچال

یخچال

شلوغی و پر کردن بیش از حد یخچال و فریزر یک عادت بسیار رایج است. این کار باعث می شود که خنک کردن و حفظ دمای مناسب درون یخچال بسیار مشکل شده و مواد غذایی درون یخچال به راحتی خراب شوند.

همچنین به موتور یخچال فشار بسیار زیادی وارد می شود که در نتیجه آن به سیم پیچ ها آسیب جدی وارد شده و به مرور زمان خراب می شوند.

2. تمیز نکردن کندانسور یخچال

کندانسور

تعمیرکاران معتقدند که اگر سالی یک بار سیم پیچ های کندانسور یخچال تمیز شوند تا 70 درصد خرابی یخچال کاهش می یابد. همچنین کثیف بودن کندانسور یخچال باعث مصرف برق بیشتر نیز می شود.

3. عوض نکردن فیلتر آب یخچال

فیلتر آب

یکی از اجزایی بسیار حساس یخچال، فیلتر آب درون ان می باشد. عدم تعویض فیلتر آب یخچال باعث ایجاد رسوب در لوله ها و کار کردن بیش از حد موتور یخچال می شود.

4. تمیز نکردن منظم یخچال

تمیز کردن

ریختن غذا و چسبناک شدن یخچال یک امر رایج است. در صورتی که یخچال به طور منظم تمیز نشود علاوه بر آنکه باعث آلوده شدن غذا به انواع می کروب ها شود، می تواند باعث رسیدن آسیب به بدنه یخچال شود.

5. نگهداری نامناسب مواد غذایی در یخچال

غذای داغ

بسیاری از اوقات پیش می آید که عجله دارید و غذا را مستیقما از روی اجاق گار به درون یخچال می گذارید. قرار دادن غذای داغ درون یخچال به سرعت می تواند باعث آسیب رسیدن به آن شود.

6. واشر در یخچال و فریزر را به شکل منظم بررسی نمی کنید

واشر

ترک خوردگی واشر در یخچال و دیگر مشکلات در بسته شدن مناسب در یخچال و فریزر و همچنین وجود مشکلاتی در بدنه آن باعث می شود تا هوای خنک از یخچال نشت کرده و موتور آن برای اینکه بتواند دمای داخل را سرد نگه دارد توان بسیار بیشتری را مصرف خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد