اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جزئیات «دورکاری» کارمندان در شهرهای قرمز و نارنجی اعلام شد/جزئیات ساعت اجرای طرح ترافیک

بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا نحوه فعالیت کارمندان در شهرهایی که قرمز و نارنجی شدند، تغییر می‌کند.

به گزارش سایت طلا،بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا نحوه فعالیت کارمندان در شهرهایی که قرمز و نارنجی شدند، تغییر می‌کند.

BOX:491554187

بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا در شهرهای نارنجی یک سوم کارمندان مشاغل ضروری و مهم باید به صورت دورکاری فعالیت کنند در واقع ۷۰ درصد کارمندان به صورت حضوری فعالیت می کنند و در سایر ادارات هم باید نیمی از کارمندان به صورت دورکاری کارهای خود را انجام دهند

در شهرهای قرمز از جمله تهران مشاغل ضروری تا ۵۰ درصد می‌توانند به صورت حضوری از کارمندان استفاده کنند و حضور کارمندان به نصف کاهش پیدا می‌کند و در سایر اداراتی که خدمات غیرضروری ارائه می‌دهند، دو سوم کارمندان به صورت دورکار، وظایف خود را باید انجام دهند.

اجرای مصوبات ستادملی کرونا لازم‌الاجراست و بر همین اساس اجرای شرایط شهرهای نارنجی و قرمز به تمامی دستگاه‌های ابلاغ شده و بر اجرای آن نیز نظارت خواهد شد.

طرح ترافیک از ساعت ۰۸:۳۰ تا ۱۶ برقرار است

شهریار افندی زاده مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اظهار کرد: طرح ترافیک امسال مانند سال گذشته است و تنها دستخوش تغییرات کوچکی شده است. این طرح از ساعت ۸:۳۰ صبح شروع می‌شود و تا ساعت ۱۶ ادامه دارد و از ساعت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر نیز خروج به سمت سایر قسمت‌های شهر از این محدوده‌ها آزاد است.

وی ادامه داد: امسال نیز ۲۰ روز رایگان به خودرو‌های پلاک تهران و ۱۵ روز رایگان هم به خودرو‌های با پلاک شهرستان برای عبور از محدوده کنترل آلودگی هوا داده می‌شود. همچنین برای وسایل نقلیه‌ای که معاینه فنی برتر داشته باشد، ۳۰ درصد تخفیف داده می‌شود.

افندی زاده درمورد افزایش ۱۵ درصدی قیمت تعرفه‌های پایه گفت: شورای اسلامی شهر تهران هر سال نسبت به سال‌های گذشته یک نرخ تورمی را اعمال می‌کند، اما بسته‌های حمایتی به صورت یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه که ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف دارند، به منظور مساعدت اعمال شده است و مردم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

او درباره‌ی رزروز طرح و مقدار ظرفیت آن اظهار کرد: وجود محدوده طرح ترافیک به دلیل بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه است و وقتی ترافیک جمعیت در محدوده‌ی مرکزی افزایش پیدا کند ظرفیتی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

او در ادامه گفت: ظرفیت طرح ترافیک امسال ۱۰۳ هزار وسیله نقلیه است که از این ۱۰۳ هزار خودرو، ۶۳ هزار وسیله نقلیه به صورت سهمیه سالیانه است و به جانبازان، بیماران خاص، خبرنگاران، ادارات و ارگان‌های مربوطه داده می‌شود. مردم می‌توانند برای رزروز طرح از طریق سامانه اقدام کنند و تا ساعت ۶ صبح روز بعد می‌توانند آن را لغو کنند.

وی در رابطه با اینکه شهرداری تهران برخلاف سال گذشته با کرونا انعطاف و سازگاری ندارد گفت: شهرداری تهران کاملا با کرونا هماهنگ بوده و طبق آمار و ارقام در صورت اجرای طرح تنها ۵ درصد به تعداد مسافرین حمل و نقل عمومی اضافه می‌شوند و در صورت نبود محدودیت، سفر‌های غیر ضرور بیشتر می‌شود که باعث افزایش ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد