اونس طلا2325.9
مظنه15,246,000
18 گرم3,519,500
ارزش سکه34,349,238
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

چگونه می توان بدون تخریب صفحه نمایش، گوشی خود را به روش صحیح تمیز کرد

برای ضد عفونی ایمن گوشی خود می توانید از دستمال مرطوب Clorox استفاده کنید، اما پاک کننده های رایج دیگری نیز وجود دارند که کاملا در بازار بی شمار شده اند.

به گزارش سایت طلا ،برای ضد عفونی ایمن گوشی خود می توانید از دستمال مرطوب Clorox استفاده کنید، اما پاک کننده های رایج دیگری نیز وجود دارند که کاملا در بازار بی شمار شده اند.

آیا صفحه نمایش گوشی شما در حین استفاده روزمره کثیف شده و یا نگران انتشار ویروس کرونا از طریق اشیا و فضاهای مشترک هستید؟ وقت آن است که بار دیگر در مورد روش های درست و طرز نادرست تمیز کردن صفحه گوشی خود صحبت کنیم. به دلیل ترس از ناقل شدن مانند لمس دستگیره درب یا دکمه های خودپرداز و سپس لمس گوشی (یا صورت) خود، برخی از راهنمایی ها در مورد کرونا در سال گذشته تغییر کرده است.

اگرچه سطوح، اصلی ترین روش انتقال ویروس کرونا در نظر گرفته نمی شود، اما به طور کلی، هر میکروبی که روی گوشی یا کیس شما باشد، می تواند به بدن شما منتقل شود. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری می گویند ویروس کرونا می تواند ساعتها تا چند روز بر روی سطوح و اشیا باقی بمانند. مراکز کنترل بیماری همچنین می گوید که کرونا بیش از هفت روز زنده می ماند.

تمیز کردن گوشی فکر خوبی است، اما روش صحیح حذف کثیفی بدون آسیب رساندن به دستگاه چیست؟ نکته هایی در مورد بهترین روش های ضد عفونی کردن گوشی و پاک کردن لکه های اثر انگشت، گرد وغبار از پورت ها و آرایش از روی صفحه برایتان فراهم کرده ایم را بخوانید (نکته: هرگز با پاک کننده آرایش گوشی خود را ضدعفونی نکنید). ما همچنین به شما خواهیم گفت که از کدام محصولات تمیز کننده اجتناب کنید و نحوه مراقبت از گوشی هایی که ضد آب هستند، چگونه است.

تلفن خود را ضد عفونی کنید: دستمال مرطوب، نه الکل خالص

اگر تلفن خود را پس از لمس دستگیره درب عمومی یا چرخ حمل مواد غذایی لمس کردید، ممکن است فورا به این فکر کنید که آن را با الکل تمیز کنید. لطفا این کار را نکنید. الکل مستقیم می تواند پوشش های oleophobic و hydrophobic رو گوشی را که باعث می شود روغن و آب به صفحه نمایش شما و سایر پورت ها آسیب نرساند، از بین ببرد.

برخی از وب سایت ها پیشنهاد می کنند خودتان ترکیبی از الکل و آب ایجاد کنید، اما برای غلظت مناسب بسیار مهم است. اگر این کار را اشتباه انجام دهید، می توانید به تلفن خود آسیب برسانید. مطمئن ترین راه حل استفاده از دستمال های ضدعفونی کننده حاوی 70٪ الکل ایزوپروپیل برای تمیز کردن صفحه نمایش تلفن شما است.

قبل از همه گیری ویروس کرونا، به ما دستور داده شده بود که از دستمال مرطوب کننده ضد عفونی کننده روی صفحه نمایش تلفن خود استفاده نکنیم، اما اپل می گوید استفاده از دستمال مرطوب کلوروکس و سایر موارد با غلظت مشابه اشکالی ندارد.

دستورالعمل های تمیز کردن AT&T به شما پیشنهاد می دهد که "یک ضد عفونی کننده ضد سایش یا مبتنی بر الکل (70٪ ایزوپروپیل) را مستقیما روی یک پارچه نرم بدون پرز اسپری کنید و دستگاه خود را پاک کنید در حالی که گوشی از برق جداست. سامسونگ همچنین گفته است که می توانید محلول 70٪ اتانول یا ایزوپروپیل الکل بر پایه الکل ایجاد کنید و با پارچه میکروفیبر استفاده کنید.

روش دیگر برای تمیز کردن روزمره سرمایه گذاری در نور UV مانند PhoneSoap است. این شرکت نور UV ادعا می کند 99.99٪ از میکروب ها و باکتری ها را از بین می برد. تا آنجا که می دانیم، در رابطه با این نژاد ویروس کرونا آزمایش نشده است.

چگونه می توان لکه های اثر انگشت را از صفحه نمایش خود پاک کرد

جلوگیری از لکه های اثر انگشت کار سختی است زیرا پوست شما دائما چربی تولید می کند. این بدان معناست که هر بار که تلفن خود را دست می گیرید، به طور قطع اثر انگشت در سراسر آن پیدا می شود.

ایمن ترین و موثرترین روش برای تمیز کردن صفحه نمایش، استفاده از پارچه میکروفیبر است. اگر صفحه نیاز مبرم به تمیز کردن دارد، از آب مقطر برای رطوبت و پارچه میکروفیبر استفاده کنید و سپس صفحه نمایش خود را پاک کنید (از پاشیدن آب به طور مستقیم روی صفحه جلوگیری کنید. از این روش می توان در پشت و کناره تلفن نیز استفاده کرد.

همچنین می توانید برچسب پاک کننده صفحه میکروفیبر را امتحان کنید، که به پشت تلفن خود می چسبانید و در صورت نیاز به پاک کردن، می توانید آن را بیرون بیاورید.

پرز و ماسه می تواند در درزهای کوچک گوشی شما و در شکاف هایی که صفحه با بدنه قرار دارد گیر کند.

بهترین راه حل برای از بین بردن گرد و غبار، نوار اسکاچ است. می توانید آن را در امتداد درز ها و بلندگو قرار دهید و آن را بپیچانید و به آرامی در درزها قرار دهید. چسبندگی نوار، هر پرز یا گرد و غباری را که ممکن است در گوشی شما گیر کند بیرون می کشد.

برای سوراخ های بلندگوی کوچکتر که نوار به آنها نمی رسد، از یک خلال دندان (به آرامی) استفاده کنید یا سعی کنید با یک ابزار تیز کوچک، بقایای موجود را با جاروبرقی جارو کنید. این ابزارها همچنین می توانند برای سایر وسایل کوچک یا مناطق صعب العبور اتومبیل شما نیز استفاده شوند.

با خیال راحت آرایش را پاک کنید

وقتی آرایش کامل دارید و نیاز به برقراری تماس دارید، حدس بزنید که آرایش قرار است به چه چیزی برخورد کند؟ درست است، صفحه تلفن شما. و گرچه ممکن است هر شب برای پاک کردن آرایش خود از پاک کننده آرایش استفاده کنید، اما به دلیل برخی مواد شیمیایی که در مواد تشکیل دهنده آن است، نباید از آن به عنوان پاک کننده صفحه استفاده کنید. سایت اورگانیک، مواد شیمیایی را که می تواند در پاک کننده آرایش شما باشد، شرح می دهد.

همچنین می توانید از یک پارچه میکروفیبر مرطوب برای تمیز کردن آن استفاده کنید و سپس آن پارچه را در لباسشویی بیندازید. به جای استفاده از آن در زیر آب، حتما از اسپری بطری برای اسپری کردن آب استفاده کنید. هرچه آب کمتری باشد، بهتر است.

آیا می توانید تلفن های ضد آب را بشویید؟

اگر گوشی مقاوم در برابر آب دارید که دارای درجه IP67 و بالاتر است، می توانید آن را با آب بشویید. اگرچه این تلفن ها مانند آیفون 7 (550 دلار در سایت Boost Mobile) و گوشی های جدیدتر و Galaxy S می توانند تا 3 دقیقه در آب تا 3 فوت آب مقاومت کنند، اما استفاده از پارچه مرطوب برای تمیز کردن تلفن خود بسیار بهتر است. سپس تلفن خود را با یک پارچه خشک و نرم خشک کنید تا آب آن خارج شود. اطمینان حاصل کنید که تمام بلندگوها و پورت ها را خشک کرده اید.

قرار دادن تلفن در آب یا راه اندازی آن در زیر شیر آب به درگاه ها وارد می شود، این بدان معناست که تا زمانی که خشک نشود قادر به شارژ آن نخواهید بود و این ممکن است طول بکشد. به یاد داشته باشید که داشتن یک گوشی ضدآب، بیشتر از آنکه قصد داشته باشید تلفن خود را برای شنا بردارید، آرامش خاطر شما را فراهم می کند.

9 موردی که هرگز نباید برای تمیز کردن گوشی خود از آن ها استفاده کنید

ما اینجا نیستیم تا شما را شرمنده کنیم، اما بطری Windex را کنار بگذارید. به این ترتیب صفحه نمایش خود را تمیز نکنید.

ضدعفونی کننده دست

از آنجا که برخی از مواد ضد عفونی کننده دارای مواد تشکیل دهنده مانند عطرها و الکل اتیل هستند، بهتر است آن را از صفحه گوشی خود دور نگه دارید. با این حال، اگر به چیزی خارج از خانه خود دست زده اید، باید قبل از لمس تلفن، دست های خود را تمیز کنید تا از انتشار ویروس ها و باکتری ها جلوگیری کند. برای بهترین نتیجه، به جای اینکه از ضدعفونی کننده ی خانگی استفاده کنید، از ضد عفونی کننده دست شرکتی استفاده کنید (آنقدرها هم موثر نیستند).

شیشه پاک کن

شما آینه ها و پنجره های خود را با تمیز کننده پنجره تمیز می کنید و آنها تمیز می شوند، بنابراین استفاده از آن برای گوشی درست است؟ اشتباه نکنید! برخی از تلفن های جدید مانند آیفون XR (749 دلار در آمازون) دارای پوشش محافظتی است که در برابر آب و روغن مقاوم است و با گذشت زمان می تواند فرسوده شود.

استفاده از پاک کننده های خشن باعث از بین رفتن پوشش می شود و باعث می شود گوشی شما در برابر خراش آسیب پذیرتر شود. جیمز لبو، استادیار علوم و مهندسی مواد در MIT، به ما گفت که هر پاک کننده ای با ماده ساینده باعث خراش سطح می شود، بنابراین باید کاملا از این موارد جلوگیری شود.

پاک کننده های آشپزخانه

خواص ضد خش بودن صفحه نمایش توسط مواد پاک کننده از بین نمی رود، اما از بین بردن این پوشش محافظتی نیز یک مشکل است. به همین دلیل اپل همچنین پیشنهاد می کند برای تمیز کردن آیفون از جمله سفید کننده (وایتکس) و محصولات تمیز کننده خانگی استفاده نکنید. به عنوان مثال Bar Keepers Friend اظهار داشت که فرمول ساینده آن ممکن است به لایه محافظ آسیب برساند. Bon Ami اظهار می دارد که نباید روی شیشه های دارای پوشش استفاده شود.

دستمال توالت

آنها ممکن است بهترین وسیله برای تمیز کردن میز شما باشد، اما آنها را از گوشی خود دور نگه دارید. این کاغذ می تواند خرد شود، کثیفی های موجود روی گوشی شما را بسیار بدتر کند. دستمال های کاغذی حتی می توانند روی صفحه شما خراش ایجاد کنند.

الکل موضعی

از آنجا که بسیاری از تلفن های جدید دارای پوشش محافظتی هستند، الکل موضعی می تواند با گذشت زمان، محافظ را سریع تر از بین ببرد و باعث می شود تلفن شما بیشتر در معرض خراش قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که الکل موجود در مواد تشکیل دهنده محصول برای پاک کننده های صفحه گوشی "ایمن" است. اپل می گوید هنگام تمیز کردن دستگاه های خود از مصرف الکل خودداری کنید.

آرایش پاک کن

برخی از مواد پاک کننده آرایش ممکن است مواد شیمیایی داشته باشند که ممکن است برای صفحه نمایش الکترونیکی مضر باشد. LeBeau پیشنهاد می کند از پاک کردن آرایش خودداری کنید و در عوض از یک پارچه نرم با کمی آب استفاده کنید.

استفاده از پمپ باد

تلفن شما ظریف است، بنابراین دمیدن مقدار زیادی هوا به پورت های آن می تواند به ویژه به میکروفن شما آسیب برساند. شرکت های فناوری مانند اپل به طور خاص هشدار می دهند که از پمپ باد استفاده نکنند.

صابون ظرفشویی و صابون دست

گرچه ممکن است صابون های ظرفشویی و دست شما ملایم باشد، اما تنها راه استفاده از آنها ترکیب آنها با آب است. اکثر شرکت های ساخت گوشی هوشمند پیشنهاد می کنند آب را از گوشی خود دور نگه دارید، بنابراین با یک پارچه مرطوب کار کنید.

سرکه

این یک جواب منفی قاطعانه است. سرکه پوشش صفحه را از بین می برد. همانطور که سایت لایف هکر (Lifehacker) پیشنهاد می کند می توانید از سرکه بسیار رقیق شده برای تمیز کردن قسمت های دیگر تلفن خود استفاده کنید. Android Central ترکیبی 50/50 با آب مقطر را برای تمیز کردن کناره ها و پشت گوشی پیشنهاد می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد