اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چگونه دویدن روی سلامتی بدن شما تاثیر می گذارد

دویدن مادر همه ی ورزش ها محسوب می سود. دویدن باعث تناسب اندام شما و افزایش طول عمر شما می شود.

به گزارش سایت طلا،دویدن مادر همه ی ورزش ها محسوب می شود. دویدن باعث تناسب اندام شما و افزایش طول عمر شما می شود. از شر چربی های اضافه راحت می شوید و در واقع از سر تا پای شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

دویدن باعث افزایش ترشح هورمون اندورفین در بدن شما می شود. اندورفین به هورمون شادی معروف است و با بالا رفتن سطح آن در بدن، شادی و نشاط شما بیشتری تجربه خواهید کرد. در نتیجه سطح استرس تان پایین می آید و نگرانی و افسردگی را از شما دور می کند و شما را در برابر مسائل و مشکلات مقاوم می سازد. در نتیجه ی این تغییرات اعتماد به نفس بیشتری احساس خواهید کرد.

دویدن باعث افزایش سطح کورتیزول می شود که برای بهبود حافظه و حفظ اطلاعات در دراز مدت موثر است. ورزش های هوازی مخصوصا دویدن ، ناحیه ای از مغز را فعال می کند که مسئول انجام عملکردهای اجرایی مثل حافظه، انعطاف پذیری ذهن ، توجه و کنترل هستند. در نتیجه شما راحت تر از قبل بدون از دست دادن تمرکز می توانید فعالیت کنید.

دویدن به شما کمک می کند که کالری زیادی بسوزانید. حتی زمانی که ورزش نمی کنید، بدن شما کالری سوزی بالایی دارد و تا 14 ساعت آینده 190 کالری به صورت غیر ارادی سوزانده می شود.

دویدن به شما کمک می کند که سریع تر و راحت تر بخوابید . در نتیجه کیفیت خواب شما افزایش پیدا می کند و در روز بعد انرژی بیشتری خواهید داشت.

دویدن به شما کمک می کند که عادت های بد یا اعتیاد مثل سیگار یا مصرف نوشیدنی های مخرب را ترک کنید. فقط چند هفته لازم است تا احساس کنید که دیگر به چیزهای مضر علاقه ای ندارید و دوست دارید از هر لحاظ سالم زندگی کنید و در نتیجه بیشتر به سبزیجات و میوه ها و غذاهای مقوی روی می آورید.

دویدن باعث افزایش گردش خون در بدن می شود و اثر آن بر روی گوش ها تیز تر شدن شنوایی شماست. با افزایش خون رسانی، اکسیژن و مواد غذایی به سیستم شنوایی، رگ ها و مویرگ ها سلول های عصبی که پیام های شنوایی را به مغز ارسال می کنند را تقویت کرده و شنوایی شما را بهبود می بخشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد