اونس طلا2389.51
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

8 ماده غذایی که بیشتر از موز پتاسیم دارند

پتاسیم یک ماده معدنی و الکترولیت حیاتی برای بدن شما است.اگرچه موز منبع خوبی از پتاسیم است اما بسیاری از غذاهای سالم دیگر در هر وعده غذایی پتاسیم بیشتری دارند.

8 ماده غذایی که بیشتر از موز پتاسیم دارند


پتاسیم یک ماده معدنی و الکترولیت حیاتی برای بدن شما است.اگرچه موز منبع خوبی از پتاسیم است اما بسیاری از غذاهای سالم دیگر در هر وعده غذایی پتاسیم بیشتری دارند.

پتاسیم به حفظ فشار خون طبیعی کمک می کند ، مواد مغذی را به سلولهای شما منتقل می کند و از عملکرد سالم عصب و عضله پشتیبانی می کند. بعضی از غذاها مانند اسفناج و لوبیای سفید حتی در مقایسه با یک موز متوسط ​​، دو برابر پتاسیم در هر فنجان دارند.نکته کلیدی در دریافت پتاسیم کافی ، مصرف روزانه طیف وسیعی از غذاهای گیاهی است. به ویژه ، شما می توانید برخی از ماده غذایی پتاسیم زیر را به طور منظم در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به شما در افزایش مصرف کمک کند.

موز

برخی از مردم برای دریافت پتاسیم لازم به موز روی می آورند ، زیرا این ماده به دلیل داشتن پتاسیم مشهور هستند ، یك موز متوسط ​​شامل 422 میلی گرم یا 9 درصد پتاسیم است. اما موز تنها قهرمان داشتن پتاسیم نیست.

در لیست زیر موادغذایی را به شما معرفی خواهیم کرد که بیشتر از موز دارای پتاسیم هستند:

آووکادو

آووکادو امروزه بسیار محبوب و مرسوم شده است و دلیل خوبی هم دارد. آووكادو مملو از چربی های خوب همچنین منبع ویژه ای از ویتامین K و فولات است. نیمی از آووکادو (100 گرم) حاوی 487 میلی گرم پتاسیم است. اگر یک آووکادو کامل بخورید ، یکباره 20٪ از نیاز روزانه پتاسیم خود را دریافت خواهید کرد. علاوه بر این ، آووکادو ممکن است به افرادی که فشار خون بالا دارند ، کمک کند که اغلب به آنها گفته می شود پتاسیم خود را افزایش دهند و میزان نمک (سدیم) را کاهش دهند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین نیز محبوبیت بیشتری پیدا کرده و اغلب به عنوان جایگزینی برای سیب زمینی مورد استفاده قرار می گیرد. آنها به ویژه یک راه مغذی برای تامین و مصرف مصرف پتاسیم هستند یک سیب زمینی شیرین متوسط ​​حاوی 541 میلی گرم پتاسیم است .

علاوه بر این ، سیب زمینی شیرین چربی کمی دارد ، مقدار کمی پروتئین در خود جای می دهد و منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده و فیبر است. آنها همچنین منبع عالی ویتامین A هستند. این سبزیجات دلپذیر ریشه ای را با یک پروتئین خوب مانند لوبیا یا گوشت ، سبزیجات تیره یا سبزیجات رنگی و کمی چربی برای یک وعده غذایی کاملاً متعادل مرتبط کنید.

اسفناج

اسفناج

بدون شک اسفناج یکی از غنی ترین مواد مغذی در میان سبزیجات است. به همین ترتیب ، حدود سه فنجان (100 گرم) اسفناج خام حاوی 558 میلی گرم پتاسیم است.

هندوانه

هندوانه میوه ای بزرگ و خوشمزه با محتوای آب زیاد است.

فقط دو برش هندوانه به شما 640 میلی گرم پتاسیم می دهد همان اندازه وعده حاوی 172 کالری ، 44 گرم کربوهیدرات ، 3.4 گرم پروتئین ، 0.8 گرم چربی و 2.2 گرم فیبر است. علاوه بر این ، این خربزه سرسبز منبع خوبی از ویتامین های A و C و همچنین منیزیم است.

آب نارگیل

آب نارگیل یک نوشیدنی فوق العاده و آبرسان است. این یک جایگزین طبیعی عالی برای نوشیدنی های ورزشی است ، زیرا حاوی الکترولیت های کلیدی است که به جذب آب به سلول های شما کمک می کند و قندهای طبیعی آن در حین ورزش انرژی را تأمین می کنند یا ذخایر گلیکوژن از دست رفته را دوباره پر می کنند. یک فنجان (240 میلی لیتر) آب نارگیل حاوی 600 میلی گرم پتاسیم است. بعلاوه ، منبع خوبی از منیزیم ، کلسیم ، سدیم و منگنز است .

لوبیا سفید

اگرچه موز به دلیل محتوای پتاسیم مورد ستایش قرار می گیرد ، اما یک فنجان (179 گرم) از لوبیا سفید دو برابر یک موز دارای پتاسیم است. یک فنجان لوبیای سفید پخته شده 829 میلی گرم پتاسیم به شما می دهد. یک فنجان همچنین انواع ویتامین های گروه B تأمین می کند. علاوه بر این ، لوبیای سفید منبع بزرگی از آهن و پروتئین گیاهی است . از آنجا که یک فنجان (179 گرم) به تنهایی حاوی تقریباً 19 گرم فیبر است ، اتفاقاً بسیار سیر کننده نیز هستند. لوبیای سفید فوق العاده همه کاره است و می تواند به راحتی به رژیم غذایی شما اضافه شود ، به عنوان مثال به عنوان یک ماده غذایی برای سالاد یا خورشت.

لوبیا

رب گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی از گوجه فرنگی های پخته شده ای که پوست آن ها گرفته شده و از بین رفته اند ، تهیه می شود. این چاشنی غلیظ عطر و طعم خوبی به تمام سس ها و غذاهای پایه گوجه فرنگی می بخشد.فقط سه قاشق غذاخوری یا حدود 50 گرم حاوی 486 میلی گرم پتاسیم است. رب گوجه فرنگی همچنین منبع خوبی از ویتامین C و لیکوپن ، یک ترکیب گیاهی مفید است . مراقب رب های گوجه فرنگی باشید که به آنها قند ، مواد افزودنی یا مواد نگهدارنده اضافه شده است. توصیه می شود محصول را با کمترین مواد اولیه انتخاب کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی یک گیاه ریشه ای نشاسته ای است که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان ماده اصلی غذایی استفاده می شود.یک سیب زمینی (136 گرم) می تواند 515 میلی گرم پتاسیم تأمین کند.

در حقیقت ، یک مطالعه گزارش داد که سیب زمینی بهترین منبع غذایی پتاسیم است همچنین محاسبه کرده است که یک سیب زمینی پخته شده کوچک 738 میلی گرم پتاسیم را تأمین می کند. با این حال ، انواع مختلفی از سیب زمینی وجود دارد و محتوای پتاسیم آن ممکن است به خاکی که در آن کشت شده بستگی داشته باشد. از آنجا که سیب زمینی روزانه در بسیاری از نقاط جهان خورده می شود ، یکی از عوامل اصلی در مصرف پتاسیم در رژیم های غذایی مردم است.

Community Verified icon

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد