اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

شما باید این 3 ویژگی جدید را در ویندوز 10 امتحان کنید

آخرین به روزرسانی مهم ویندوز، ترفندهای جدیدی را برای مرورگر، منوی استارت و موارد دیگر به ارمغان آورده است.

به گزارش سایت طلا ،آخرین به روزرسانی مهم ویندوز، ترفندهای جدیدی را برای مرورگر، منوی استارت و موارد دیگر به ارمغان آورده است. در اینجا نحوه استفاده از آنها را برای شما فراهم کرده ایم.

آخرین به روزرسانی اصلی ویندوز 10 (150 دلار در آمازون) از اواخر ماه اکتبر برای رایانه های رومیزی، لپ تاپ ها و دستگاه هایی با سیستم عامل ویندوز آغاز شد و می توانید آن را دانلود کنید. وقتی دستگاه خود را به روز می کنید، چند ویژگی مهم جدید پیدا خواهید کرد که به شما کمک می کند از این سیستم عامل، بیشترین بهره را داشته باشید.

به روزرسانی سیستم عامل، به محض دسترسی به روزرسانی، استفاده از رایانه شما را راحت تر و ایمن تر می کند. و در این مرحله، چون بسیاری از ما هنوز وقت بیشتری را در خانه برای کار یا بازی در کامپیوتر خود صرف می کنیم، هر چیز کوچکی که می تواند تجربه شما را بهتر کند، یک پیروزی در رزومه ی ماست. به علاوه، این به روزرسانی ویندوز 10، شما را برای آپدیت بهاری 2021 ویندوز 10 آماده می کند ، که به نظر می رسد زمینه را برای تغییرات بزرگتر در آینده فراهم می کند.

در اینجا سه ​​مورد از بهترین ویژگی های جدید که در آپدیت اکتبر 2020 ویندوز 10 (که به آن نسخه 20H2 نیز می گویند) و نحوه استفاده از آنها آورده شده است.

مرورگر Microsoft Edge، حریم خصوصی را بهبود بخشیده است

ویندوز 10 نسخه 20H2 اولین نسخه ای است که مرورگر Microsoft Edge را به طور پیش فرض نصب کرده است. این مرورگر اکنون بر روی کرومیوم، منبع اوپن سورس گوگل برای مرورگر کروم، ساخته شده است و این باعث می شود که وب سایت های بیشتری نسبت به نسخه قدیمی با این مرورگر سازگار باشد.

فواید دیگری نیز وجود دارد. مرورگر جدید Edge دارای یک ویژگی حریم خصوصی است که سعی در مسدود کردن سایتهایی دارد که شما را بصورت آنلاین ردیابی می کنند (مانند مرورگر فایرفاکس). ویژگی ای به نام کالکشنز که به شما امکان می دهد هنگام انجام تحقیق، راحت تر از وب سایت های مختلف اطلاعات جمع آوری کنید.

نحوه استفاده از تنظیمات حریم خصوصی مرورگر جدید Edge: شما از مرورگر جدید Edge تقریباً به همان روشی که در مرورگرهای دیگر استفاده می کنید، استفاده خواهید کرد. به آرم نوار وظیفه خود بروید یا از فهرست شروع - نماد یک موج آب دایره ای است که رنگ آن آبی، سبز و سبز روشن دارد، شبیه نماد قدیمی Internet Explorer "e" است.

برای تنظیم ویژگی های حریم خصوصی خود، به تنظیمات > حریم خصوصی و خدمات بروید. برای جلوگیری از ردیابی سه گزینه خواهید دید: اساسی (به بیشتر ردیاب ها اجازه می دهد)، متعادل (ردیاب سایت هایی را که بازدید نکرده اید مسدود می کند- مایکروسافت این مورد را توصیه می کند) و سختگیرانه (اکثر ردیاب ها را از همه سایت ها مسدود می کند).

برای بررسی تنظیمات حریم خصوصی خود در حین استفاده از مرورگر، روی نماد قفل در سمت چپ نوار جستجو کلیک کنید. جعبه ای ظاهر می شود که به شما اطلاع می دهد که آیا اتصال شما امن است یا خیر، با گزینه هایی برای بررسی گواهی سایت، کوکی های مورد استفاده و مجوزهای سایت همچنین می توانید پیشگیری از رهگیری را روشن یا خاموش کنید و تنظیمات مربوط به همه سایت هایی را که بازدید می کنید مدیریت کنید. اگر روشن باشد، تعداد ردیاب هایی که مرورگر مسدود کرده است را مشاهده خواهید کرد.

نحوه استفاده از ویژگی کالکشنز مرورگر Edge: پس از رفتن به صفحه ای که می خواهید ذخیره کنید، روی نمادی که شبیه "+" در یک جعبه است، در سمت راست نوار جستجو کلیک کنید. با این کار پنل کالکشنز در سمت راست صفحه شما باز می شود. روی شروع کالکشنز جدید کلیک کنید و نام آن را به هرچه که دوست دارید تغییر دهید. برای ذخیره صفحه وب موردنظر می توانید روی افزودن صفحه فعلی کلیک کنید. همچنین می توانید یک تصویر را از صفحه به داخل مجموعه کلیک کرده و درگ کنید، همچنین متن را انتخاب و درگ کرده و یادداشت های خود را نیز اضافه کنید. برای صادرات مجموعه خود به Word یا Excel، روی نماد سه نقطه در بالای کالکشنز کلیک کنید.

منوی استارت خود را سفارشی کنید

منوی کلاسیک Start در به روزرسانی اکتبر 2020 تازه شده است. طراحی جدید ساده تر است و پس زمینه های نیمه شفاف را جایگزین صفحه های رنگ ثابت پشت آیکون ها در لیست برنامه های شما کرده است، بنابراین نمادها بیشتر برجسته می شوند. همچنین رنگ ها بسته به حالت روشن یا تاریک تغییر می کنند.

نحوه شخصی سازی منوی استارت: اگر می خواهید رنگ جدیدی اضافه کنید تا صفحه ی استارت شما با دسکتاپ شما مطابقت داشته باشد، می توانید به تنظیمات > شخصی سازی> رنگ بروید و رنگ لهجه (accent color) را در Start ، Taskbar و مرکز فعال کنید.

همه تب های خود را به یک باره باز کنید

با به روزرسانی، می توانید تمام تب های خود را در مرورگر Edge به جای دیدن یک تب در هر پنجره ، با یک دستور ساده باز کنید. با این کار به راحتی می توانید به جای فقط یک پنجره، نمای کاملی از هر پنجره را باز کنید. همچنین می توانید آن را پیکربندی کنید که فقط سه یا پنج زبانه آخر را نشان دهد یا آن را کاملا خاموش کنید. با این حال، این امکان در حال حاضر فقط با مرورگر Edge کار می کند.

نحوه سفارشی کردن تب های خود: برای باز کردن همه تب ها در مرورگر Edge به طور همزمان، Alt + Tabرا فشار دهید. برای پیکربندی تنظیمات تب یا خاموش کردن این ویژگی، به تنظیمات> سیستم> چند وظیفه (Multitasking) بروید. منوی کشویی را مشاهده خواهید کرد که دارای گزینه هایی برای عملکرد Alt + Tab است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد