اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آبرسان یا مرطوب کننده کدام برای پوست بهتر است ؟

احتمالاً کلمات "مرطوب کننده" و "آبرسان" را که در برچسب ها و مارک های مختلف در هر مغازه ای که لوازم آرایشی دارد مشاهده کرده اید. و احتمالاً تصور می کنید هر دوی آنها کار یکسانی را انجام می‌دهند. اما باید بگوییم که اینگونه نیست.

آبرسان یا مرطوب کننده کدام برای پوست بهتر است ؟


احتمالاً کلمات "مرطوب کننده" و "آبرسان" را که در برچسب ها و مارک های مختلف در هر مغازه ای که لوازم آرایشی دارد مشاهده کرده اید. و احتمالاً تصور می کنید هر دوی آنها کار یکسانی را انجام می‌دهند. اما باید بگوییم که اینگونه نیست.

تفاوت بین "مرطوب کننده" و "آبرسان" چیست؟
اگر کلمات "مرطوب کننده" یا "آبرسان" را بر روی هر یک از محصولات مراقبت از پوست خود مشاهده می کنید ، هر دو هدف یکسانی دارند برای کمک به پوست در گرفتن آب کافی برای جلوگیری از خشک شدن پوست در واقع مارک ها از کلمات به جای یکدیگر استفاده می کنند ، این همان چیزی است که منجر به سردرگمی زیادی در مورد رمزگشایی بین این دو می شود.

اما تفاوت عمده بین محصولات "مرطوب کننده" و "آبرسانی" از نظر فنی در نحوه عملکرد آنها است. محصولات آبرسانی سلول های پوست شما را آبرسانی می کنند ، یعنی میزان آب آنها را افزایش می دهند.

پوست

از طرف دیگر ، محصولات مرطوب کننده به جلوگیری از اتلاف آب ترانس اپیدرمی کمک می کند رطوبت AKA که از روی پوست شما تبخیر می شود باعث تقویت عملکرد سد پوست می شود. مانع پوستی مناسب برای جلوگیری از ورود باکتریها و مواد شیمیایی به بدن و جلوگیری از خروج مواد خوب (از جمله رطوبت) از پوست مهم است.

TLDR؟ محصولات آبرسانی به معنای افزایش میزان آب در سلول های پوستی شما و محصولات مرطوب کننده به معنای قفل شدن در آن رطوبت است.

پوست شما کم آب است یا خشک ؟
اکنون که تفاوت بین محصولات مرطوب کننده و آبرسان مراقبت از پوست را دانستید ، چگونه نیاز خود را تعیین می کنید؟ همه اینها به کمبود یا خشکی پوست شما برمی گردد اما باز هم تفاوت های باهم دارند.

پوست کم آب وضعیت پوست شما را توصیف می کند: فاقد آب است ، و این می تواند به صورت پوستی سفت ، خشک ، همچنین لایه لایه شدن آب باشد و در صورت کمبود آب بدن شدید ، گاهی اوقات با حساسیت و قرمزی ظاهر می شود. پوست کم آب ناشی از عوامل خارجی مانند عدم نوشیدن آب کافی، رژیم غذایی ، مصرف کافئین و آب و هوا است.

زیبایی

این گزینه متفاوت از خشکی پوست است ، چیزی که شما کنترل چندانی روی آن ندارید. پوست خشک نوع پوست شما را توصیف می کند: روغن بسیار کمی تولید می کند . ممکن است روغن زیادی تولید نکنید ، در عین حال سطح نرم و مرطوب یا رطوبت (به عنوان مثال آب) در پوست داشته باشید. در این حالت ، پوست شما خشک است ، اما کم آب نیست.

برای یافتن بهترین گزینه نیاز است بدانید که ریشه مشکلات پوست شما چیست. پوست کم آب به یک محصول آبرسان نیاز دارد ، در حالی که پوست خشک به روغن و یک محصول مرطوب کننده نیاز دارد. به عبارت دیگر ، تفاوت بین محصولات "مرطوب کننده" و "آبرسان" واقعاً به مواد داخل بطری برمی گردد.

مواد تشکیل دهنده مرطوب کننده :
سرامیدها به طور طبیعی لیپید (چربی) در پوست هستند که به کاهش خشکی پوست و تحریک کمک می کنند ، در حالی که سیلیکون ها می توانند به عنوان روان کننده عمل کنند ، اصطکاک را کاهش دهند و پوست را نرم کنند.

پوست خشک

مواد تشکیل دهنده آبرسان:
در مورد محصولات آبرسانی بدنبال موادی باشید که مستقیماً آب را به سلولها منتقل می کنند ، مانند اسید هیالورونیک ، پروپیلن گلیکول ، اسیدهای آلفا هیدروکسی ، اوره یا گلیسیرین (همچنین با عنوان گلیسرول) ، همه این مواد سازنده مواد رطوبت زا هستند ، به این معنی که مانند آهن ربا کار می کنند ، از لایه های عمیق پوست (و همچنین از محیط اطراف) رطوبت می کشند و آنها را به خارجی ترین لایه پوست متصل می کنند.

استفاده از اسید هیالورونیک به دلیل خاصیت اتصال رطوبت ، تأثیر مثبتی در ظاهر چین و چروک و کشش پوست دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد