اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این بدافزار در اندروید به شکل بروزرسانی سیستمی ظاهر می شود

این بد افزار می تواند تمام اطلاعات شما را سرقت کند .

به گزارش سایت طلا ،این بد افزار می تواند تمام اطلاعات شما را سرقت کند و فعالیت های آنلاین و آفلاین شما را رصد و ذخیره کند.

کمپانی امنیتی تلفن های همراه Zimperium، این بد افزار را که به شکل بروز رسانی برای سیستم اندروید ظاهر می شود را شناسایی کرده است. این بد افزار در دسته تروجان های دسترسی از راه دور یا RAT قرار می گیرد (Remote Access Trojan) که به هکر ها اجازه ی دسترسی کامل به تلفن همراه و کنترل آن را از راه دور می دهد.

این بد افزار به ظاهر برای کمک به بروز رسانی تلفن همراه معرفی شده اما در عوض به محض نصب شدن تمام اطلاعات تلفن همراه را به سرور از پیش تعیین شده ی خود ارسال می کند.

Shridhar Mittal مدیر عامل Zimperium اعلام کرده این بد افزار برای هدف های خاصی ساخته شده. او اضافه کرد این پیچیده ترین تروجان ساخته شده در گروه rat ها است و زمان و تلاش زیادی برای ساخت آن صرف شده است. احتمالا این بد افزار به شکل نرم افزار های دیگری نیز وجود دارد که در تلاش برای یافتن آن ها هستیم.

دامنه اطلاعاتی که این بد افزار می تواند ارسال کند بسیار گسترده و مهیب است: پیام های نرم افزار های چت و شبکه های اجتماعی مثل پیام ها، عکس ها، ویس ها و فایل های واتسپ، گزارش تماس ها، مخاطبان و تقریبا هر اطلاعاتی از هر برنامه ای از تلفن همراه.

این بد افزار همچنین می تواند موقعیت مکانی شما را مخابره کند، از دوربین شما برای گرفتن عکس و فیلم استفاده کند، مرور گر شما را مشاهده کند و میکروفون شما را برای ضبط صدا روشن کند.

تحقیقات نشان می دهد این بد افزار پیوسته به دنبال سرقت هر اطلاعات جدیدی از هر فعالیتی در تلفن همراه است و پس از ارسال آن ها رد پای خود را از تلفن همراه پاک می کند.

خوشبختانه این بد افزار در پلی استور گوگل موجود نیست ولی از استور ها و سایت های دیگر قابل دانلود است.

سایت طلا برای امنیت بیشتر شما پیشنهاد می کند:

فقط از نرم افزار پیش فرض گوگل پلی استور برنامه ها را دانلود کنید.

نرم افزار های اضافی روی گوشی تان را حذف کنید.

لینک ها و ایمیل های مشکوک و غیر ضروری را باز نکنید.

و در آخر در صورت مشاهده مورد مشکوکی در تلفن همراه تان از اطلاعات خود جز نرم افزار ها پشتیبان گرفته و گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد