اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

فوتی‌های کرونا چند برابر می‌شود/ موج چهارم از موج‌های قبلی شتاب بیشتری دارد

حریرچی گفت:عامل اصلی اوج گیری کرونا افزایش تردد و کاهش رعایت شیوه نامه‌ها از اواخر بهمن و کل اسفند ماه است.

به گزارش سایت طلا ،ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، در خبر ۲۱ در مورد دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا گفت: افزایش تردد‌ها و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اواخر بهمن و کل اسفند ماه است که رعایت دستورالعمل ‌ها از ۸۳ درصد، به ۵۶ درصد سقوط کرد و پس از آن سفر‌های نوروزی و دورهمی‌ها و حضور در رستوران‌ها و کافه‌ها و قهوه خانه‌ها نیز مزید بر علت شد و ما متاسفانه شاهدیم که نسبت به ۷ بهمن که ۳۰۱ شهر آبی و زیر دو بستری در صد هزار داشتیم، متاسفانه با کاهش ۹۰ درصدی تعداد شهر‌های آبی در حال حاضر فقط ۳۷ شهر آبی داریم همچنین نسبت به ۷ بهمن که شهر قرمز نداشتیم و ۱۸ شهر نارنجی داشتیم، در حال حاضر ۱۶۵ شهر نارنجی و قرمز داریم.

حریرچی در مورد آمار مبتلایان در سفر‌های نوروزی گفت: سفر‌های نوروزی در حال حاضر در درمان سرپایی اثرش را نشان داده که امروز رکورد ۱۱ هزار و ۳۰۰ مورد سرپایی مثبت را تجربه کردیم و تعداد قابل توجهی از افراد نیز یا هنوز تست نشده اند و یا تستشان کاذب منفی بوده یعنی موارد ابتلا قاعدتا مثل همه کشور‌های دنیا بیش از این است. همچنین موارد بستری و فوت سفر‌های نوروزی دو تا شش هفته بعد از انجام کار‌های خلاف دستورالعمل‌های بهداشتی، مشخص خواهد شد.

معاون کل وزیر بهداشت، در مورد اظهارات نگران کننده وزارت بهداشت مبنی بر جان باختن هزاران نفر در روز‌های آینده گفت: تا کنون سه پیک را پشت سر گذاشته ایم که پیک آبان ماه ما سخت‌ترین بوده است. متاسفانه در پیک‌های قبلی، فاصله بین دو پیک (نزول کامل تا صعود پیک بعدی)، در حد یکی دو هفته بود، ولی در پیک اخیر که پیک بعد از آبان ماه بود ما سه الی چهار ماه وضعیت آرامی داشتیم. در حال حاضر شتابی که در موارد ابتلا و بستری داریم بسیار شدید است.

او ادامه داد: ما در پیک‌های قبلی، شاهد اوج گیری کرونا در برخی از استان‌ها بودیم و متقابلا در برخی از استان‌ها ویروس سیر نزولی داشت در حال حاضر به غیر از خوزستان، تمام استان‌های کشور خصوصا استان‌های مجاور خوزستان مثل چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، بوشهر، هرمزگان، ایلام، کرج، البرز و قزوین سیر صعودی دارند و روند افزایش بستری نسبت به دو هفته گذشته دو برابر شده است و در یک هفته، تفاضل تعداد بستری، بیش از ۳۵۰۰ نفر شده که با این اوصاف قطعا می‌توانیم از آغاز موج چهارم خبر بدهیم.

او افزود: همه چیز از این به بعد به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و چگونگی اعمال محدودیت‌ها در عمل بستگی دارد و اگر این دو مورد به خوبی پیش نرود، بهار سختی را پیش رو خواهیم داشت.

حریرچی در مورد به پایان رسیدن دید و بازدید‌ها و سفر‌ها و رعایت بیشتر مردم و احتمال کاهش آمار و توقف سیر صعودی کرونا، گفت: خوشبختانه از ده روز دیگر به استقبال ماه مبارک ماه رمضان خواهیم رفت که به کمک ما خواهد آمد، اما تعداد مرگ و میر‌ها تا چند هفته قاعدتا صعودی خواهد بود البته باید در نظر داشت که سیستم‌های مراقبت‌های درمانی ما نسبت به سال گذشته بسیار بهتر و با تجربه‌تر شده است.

معاون کل وزیر بهداشت، افزود: اگر رعایت دستورالعمل‌ها ادامه دار باشد و میزان کاهش تردد اجتماعی که نسبت به دوماه گذشته فقط ۴ تا ده درصد کاهش پیدا کرده، کمتر از این شود می‌توانیم انتظار کند شدن اوج گیری بیماری را داشته باشیم، ولی اگر رعایت دستورالعمل‌ها از این به بعد انجام نشود و اعمال محدودیت‌ها با شدت بیشتری از سر گرفته نشود، روند بیماری صعودی خواهد بود.

او بیان کرد: از مردم عاجزانه می‌خواهیم تا پایان واکسیناسیون کامل، رعایت دستورالعمل‌ها را افزایش دهند تا با کمک هم این بیماری سر سخت را مهار کنیم و شرایط عادی شود.

حریرچی در پایان گفت: با توجه به روند صعودی در موارد بستری و افزایش درصد تست‌های مثبت که در برخی از استان‌ها از تک رقمی به ۵۰ درصد رسیده، ممکن است در جلسه مقابله با کرونا که فردا برگزار می‌شود، تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد