اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شورای امنیت سازمان ملل باید برای جلوگیری از ایجاد حمام خون در میانمار اقدام کند

نمایندگان از شورای امنیت سازمان ملل خواستار شدند تا برای جلوگیری از ایجاد "حمام خون" در میانمار اقدام کند

به گزارش سایت طلا ،دولت غیرنظامی جایگزین "منشور دموکراسی" را جایگزین قانون اساسی می کند که در میان هشدارهای جنگ داخلی، قدرت نظامی می دهد

نماینده سازمان ملل در میانمار از شورای امنیت خواسته است تا در بحران فزاینده مداخله کند و هشدار داد که خطر جنگ داخلی و ایجاد "حمام خون" قریب الوقوع است زیرا حکومت نظامی، اعتراضات دموکرات خواهی را با خشونت سرکوب می کند.

نماینده ویژه، کریستین شرنر بورگنر در جلسه ی غیرعلنی گفت: "من از این شورا درخواست می کنم تا تمام ابزارهای موجود را برای انجام اقدامات لازم، آنچه درست است و آنچه مردم میانمار سزاوار آن هستند و از یک فاجعه چند بعدی در قلب آسیا جلوگیری میکن را در نظر بگیرند."

وی گفت که برای گفتگو با حکومت نظامی فرصت باقی مانده است، اما افزود: "اگر فقط منتظر آمادگی گفتگو آن ها باشیم، وضعیت فقط بدتر خواهد شد. حمام خون قریب الوقوع است."

میانمار

این درخواست سازمان ملل در حالی مطرح شد که دولت غیرنظامی جایگزین، CRPH (که توسط نمایندگان مجلس با پنهان کاری پس از کودتا ایجاد شد)، قانون اساسی 2008 را که به طور خودکار یک چهارم کرسی های پارلمان و وتو را در قانون اساسی به ارتش اعطا می کرد، بی اعتبار اعلام کرد.

دولت غیر نظامی (CRPH) در شبکه های اجتماعی "منشور دموکراسی فدرال" را اعلام کرد تا به عنوان قانون اساسی موقت عمل کند. این حرکت اگرچه نمادین است، اما می تواند باعث شود که شبه نظامیان مسلح تحت حمایت اقلیت های قومی کشور متحد شوند و با CPRH و جنبش اعتراض گسترده علیه به دست گرفتن قدرت توسط ارتش متحد شوند.

این مسئله از اهمیت سیاسی فعلی زیادی برخوردار است زیرا جنبش اعتراضی علیه حاکمیت نظامی، به دنبال اتحاد با گروه های مسلح اقلیت قومی برای افزایش فشار بر حکومت نظامی بوده است. آنها از این فشار می خواهند ارتش فدرال را به عنوان وزنه، برای مقابله با نیروهای مسلح دولت تشکیل دهند.

حکومت نظامی، CRPH را یک نهاد غیرقانونی متهم به خیانت معرفی کرده است.

چهارشنبه شب، سوپرمارکت های وابسته به ارتش (روبی مارت و عمده فروشی گاندامار) در یانگون پس از حکومت نظامی ساعت 20:00 آتش گرفتند. رسانه های محلی گزارش دادند که زنی که در محوطه کارگران قطار روبی مارکت زندگی می کرد، به ضرب گلوله کشته شد. شاهدان به یاد آوردند که در روزهای اخیر نیروها به هتل مجاور نقل مکان کرده و اجناسی را از سوپرمارکت خارج کردند. مشاغل و محصولات نظامی از زمان کودتا تحریم شده اند.

آتش سوزی دیگر حدود ساعت 4.30 صبح در یک منطقه مسکونی در ماندالای رخ داد و حدود 100 خانه را ویران کرد.

بر اساس آماری که توسط بورگنر به شورای امنیت تأیید شده، بیش از 520 نفر از زمان سرنگونی ارتش، رهبر منتخب آنگ سان سوچی در 1 فوریه، کشته شده اند و تلاش یک دهه ای میانمار برای دموکراسی را متوقف کرده اند.

روز شنبه، ارتش پس از تصرف یک پایگاه نظامی از دست یک گروه شورشی، اولین حملات هوایی را در ایالت کارن پس از 20 سال آغاز کرد و این موضوع، نگرانی بازگشت درگیری های مسلحانه قومی در این کشور با نژادهای مختلف را افزایش داد.

"اما اگر آنها این کار را نکنند و حملاتی را که به مردم غیرنظامی انجام می دهند ادامه دهند، پس ما باید ببینیم که چه کار بیشتری از دست ما بر می آید."

ایالات متحده قبلاً تحریم های هدفمندی وضع کرده و پیمان تجاری با میانمار را به حالت تعلیق درآورده است.

سفیر تی اس تیرومورتی از هند، که روابط گرمی با ایالات متحده و ارتش میانمار دارد، در توئیتر نوشت که وی در این نشست بر " تعهد ثابت قدم به انتقال دموکراتیک" تأکید کرده و از تلاش های دیپلماتیک ملت های جنوب شرق آسیا استقبال کرده است.

این جلسه پس از آن گزارش شد که رهبر عذل شده ی میانمار، آنگ سان سوچی، یک جلسه ویدیویی با وکلای خود برگزار کرده است.

آنگ سان سوچی، كه از زمان به قدرت رسیدن ارتش در بازداشت بود، می خواست شخصاً با وكلا ملاقات كند و با بحث ویدئویی در حضور پلیس موافقت نكرده بود.

مین مین سو با استفاده از یک اصطلاح مهربان به معنای مادر گفت: "به نظر می رسد آمی سالم است، وضعیت کلی او خوب است.

آنگ سان سوچی در همان روزی که ارتش قدرت را به دست گرفت دستگیر شد و با اتهاماتی از جمله واردات غیرقانونی 6 رادیوی دستی و نقض پروتکل های ویروس کرونا مواجه است.

ارتش همچنین در دو کنفرانس خبری اخیر، او را به رشوه خواری متهم کرده است. وکلای وی می گویند این اتهامات نادرست است و اتهام رشوه خواری را به عنوان یک شوخی رد کرده اند.

در همین حال، ایالات متحده به همه کارمندان غیر ضروری سفارت دستور داد که کشور را ترک کنند. وزارت امور خارجه گفت که این تصمیم برای حفاظت از کارمندان و خانواده های آنها گرفته شده است.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد