اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی نهم فروردین 1400

در طرح سلامت نوروزی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به اورژانس مراجعه کرده‌اند که بیماری‌های تنفسی در صدر جدول علت مراجعات بوده است.

به گزارش سایت طلا ،علیرغم توصیه مقامات بهداشتی به پرهیز از سفرهای نوروزی، این سفرها در حال انجام است و متأسفانه گردش کرونای انگلیسی در کشور نیز حریف مسافران نوروزی نشده است.

تعداد شهرهای قرمز به 23 شهر و تعداد شهرهای نارنجی به 44 شهر افزایش یافته است؛ تعداد شهرهای آبی و زرد نیز کاهش یافته و در حال حاضر 94 شهر در وضعیت آبی و287 شهر در وضعیت زرد قراردارند.

شهرستان‌های سراب در آذربایجان شرقی، خوانسار و گلپایگان در اصفهان، دماوند در تهران، زرین دشت، ارسنجان و داراب در فارس، خرمشهر، آبادان، بندرماهشهر، اهواز، شوش، اندیمشک، دزفول، مسجد سلیمان، ایذه، بهبهان، امیدیه در خوزستان، گچساران در کهگیلویه و بویراحمد، بروجرد در لرستان، اسلام آباد غرب در کرمانشاه، دهلران در ایلام و ارومیه در آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

تهران، ری، شمیرانات و فیروزکوه در تهران، کرج در البرز، جلفا در آذربایجان شرقی، اشنویه، بوکان، سردشت، چایپاره، ماکو و نقده در آذربایجان غربی، تیران و کرون، مبارکه و لنجان در اصفهان، رودسر در گیلان، تاکستان و قزوین در استان قزوین، چرداول و آبدانان در ایلام، بوشهر، دیلم، گناوه و جزیره خارک در بوشهر، سامان در چهارمحال و بختیاری، رامهرمز، کارون، باغ‌ملک، شادگان، دشت آزادگان، شوشتر در خوزستان، ممسنی و مرودشت در فارس، قروه، بانه و سقز در کردستان، ازنا، الیگودرز، خرم‌‌آباد و دورود در لرستان، خمین در مرکزی، خمیر در هرمزگان، گیلانغرب در کرمانشاه، بویر احمد در کهگیلویه و بویراحمد و خاتم یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

برای دریافت فایل رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور اینجا کلیک کنید.

تغییر ساعات منع تردد شبانه

شروع محدودیت ترددهای شبانه از ساعت 21 به ساعت 22 تغییر کرده است. یعنی تردد شبانه از ساعت 22 شب تا 3 بامداد ممنوع و مشمول جریمه است؛ این محدودیت شامل همه شهرهای آبی ، زرد ، نارنجی و قرمز در سطح کشور می‌شود.

وضعیت شیوع کرونا در کشور

اگرچه آمار فوتی‌های کرونا هنوز دو رقمی است و در 24 ساعت گذشته، متأسفانه 81 هموطن جان باخته‌اند اما نگرانی‌ها نسبت به افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا همچنان ادامه دارد.

نمودار روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در کشور مطابق تصویر زیر است. همان‌طور که مشاهده می‌شود از اسفندماه سال گذشته تا فروردین ماه سال جاری، نمودار بستری روند صعودی داشته است.

آخرین خبرها از وضعیت کرونا در تهران

طبق اعلام فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در پایتخت، شرایط کنونی تهران به دلیل ویروس جهش یافته کرونا نارنجی اعلام شده و این درحالی است که بسیاری از مراکز اداری و تجاری هنوز در تعطیلات نوروزی به سر می‌برند.

در تهران 32 درصد مبتلایانی که با علائم کرونا تحت درمان هستند در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند؛ یعنی از هرسه بیمار مبتلا به کووید19 یک نفر با علائم حاد به بخش مراقبت ویژه منتقل می‌شود.

نمودار روند بستری بیماران مبتلا به کووید19 در استان تهران مطابق تصویر زیر است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد