اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا در مسیر بازگشت به اوج های گذشته

در ماه های گذشته طلا در چند مرحله سقوط های بسیار شدیدی را تجربه کرده و قیمت آن به شکل قابل توجهی کاهش یافت اما در روز های اخیر این فلز گرانبها برای بار دیگر قدرت از دست رفته خود را بازیابی کرده و در مسیر صعودی قرار گرفته است.

طلا در مسیر بازگشت به اوج های گذشته


در ماه های گذشته طلا در چند مرحله سقوط های بسیار شدیدی را تجربه کرده و قیمت آن به شکل قابل توجهی کاهش یافت اما در روز های اخیر این فلز گرانبها برای بار دیگر قدرت از دست رفته خود را بازیابی کرده و در مسیر صعودی قرار گرفته است.

پس از سقوط بیش از 200 دلاری قیمت طلا از ابتدای سال جدید میلادی هم اکنون قیمت هر انس طلای جهانی 1734 دلار می باشد که نسبت به روز گذشته بیش از 6 دلار افزایش قیمت را تجربه کرده است.

قیمت طلا طی هفته اخیر نشان داد که به خوبی در سطح 1700 دلاری و در ادامه 1730 دلاری تثبیت و ماندگار شده است و قصد صعود به سطوح بالاتر را دارد.

طلا

کارشناسان همچنان نگاه مثبتی به بازار طلا داشته و انتظار دارند که طلا بتواند برای بار دیگر اوج های گذشته خود را به دست آورد. هرچند طلا برای رسیدن به این موفقیت نیازمند یک کاتالیزور بسیار قدرتمند می باشد.

طلا طی روز های اخیر نشان داد که در برابر ریزش بیشتر مقاومت بسیار زیادی داشته و قصد دارد که در کانال 1730 دلار باقی بماند. اما از طرف دیگر تلاش های زیادی را برای ورود به کانال 1750 دلار نشان داد که همگی دچار شکست شدند.

شرایط اقتصادی کلان مانند نرخ بهره و سیاست های پولی همچنان برای طلا مساعد بوده و می توانند زمینه ساز رشد های بیشتر این فلز گرانبها شوند اما همچنان سایه عوامل کاهشی مانند افزایش نرخ اوراق قرضه نیز بر سر طلا وجود دارد.

تحلیل طلا

عواملی مانند بهبود وضعیت اقتصادی ایالات متحده، خوشبینی ها نسبت به پایان رسیدن دوران شیوع ویروس کرونا و از بین رفتن محدودیت ها و همچنین افزایش بازده اوراق قرضه باعث شدند قیمت طلا سقوط شدیدی را تجربه کند که هم اکنون نیز مانع از افزایش جدی قیمت طلا هستند.

کارشناسان معتقدند که در حال حاضر عواملی که همیشه باعث کاهش قیمت طلا می شدند - مانند افزایش ارزش شاخص دلار و افزایش شاخص بازار سهام - تاثیری بر روی قیمت طلا ندارند.

این موضوع می تواند به معنای شروع رشد دوباره فلز زرد باشد و در هفته پیش رو قیمت طلا حرکت های صعودی جدیدی را از خود نشان دهد.

انس طلا

در حال حاضر قیمت طلا پشت یک دوراهی بسیار مهم میان بهبود وضعیت اقتصادی بر اثر واکسیناسیون گسترده و همچنین خطر تورم در بلند مدت قرار گرفته است که اولی باعث کاهشی شدن و دومی باعث افزایش قیمت طلا می شود.

کارشناسان معتقدند که طلا همچنان توانایی بسیاری برای صعود به سمت اوج های گذشته و بالای 1900 دلار را دارا می باشد اما احتمالا برای محقق شدن این موضوع زمان و کاتالیزور بسیار قدرتمندی نیاز است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد