اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چرا بعضی از مادران بلافاصله عاشق نوزادان خود نمی شوند

در حالی که بچه دار شدن یک موقعیت خوشحال کننده است، حدود 20٪ از مادران و پدران جدید، لحظه ای که چشم خود را به سمت نوزادان می گیرند، ارتباط خاصی را با نوزاد خود احساس نمی کنند.

به گزارش سایت طلا ،در حالی که بچه دار شدن یک موقعیت خوشحال کننده است، حدود 20٪ از مادران و پدران جدید، لحظه ای که چشم خود را به سمت نوزادان می گیرند، ارتباط خاصی را با نوزاد خود احساس نمی کنند. اما هیچ دلیلی برای احساس گناه در این مورد وجود ندارد، زیرا گاهی اوقات فقط به زمان نیاز دارد. یک روز، آن موجود کوچک شاد ممکن است فقط لبخند بدون دندانی بزند که قلب آنها را به هم بزند و این زمانی است که آنها شروع به احساس این پیوند قدرتمند می کنند.

ما در این مقاله به دلایل احتمالی برخی مادران می پردازیم که وقتی به نوزادان تازه به دنیا آورده نگاه می کنند، جرقه فوری را احساس نمی کنند.

آنها دیگر همان فردی که در گذشته بودند، نیستند

این حقیقت سخت ممکن است فقط به خانمی که تازه زایمان کرده ضربه بزند، که زندگی گذشته ی آنها لحظه ای که بچه هایشان را به دنیا می آورند از بین می رود. آنها اکنون یک مادر هستند و این باعث تغییر روابط آنها با دیگران، هویت و آینده آنها شده است. آنها ممکن است احساس ضرر کنند و از ترس غرق شوند زیرا فقط با یک رویداد، چیزهای زیادی تغییر کرده است.

آنها ممکن است افسردگی کودکان را تجربه کنند

افسردگی کودک هنگامی است که زنان پس از زایمان احساس بدخلقی و ناراحتی می کنند و از هر 5 مادر حدود 4 مادر دارای افسردگی کودک هستند. معمولاً تا 2 هفته طول می کشد، اما اگر بیشتر طول کشید، ممکن است نشانه افسردگی پس از زایمان باشد و آنها باید در این باره با پزشک صحبت کنند. افسردگی کودک ممکن است به دلیل تغییرات شدید هورمونی در بدن آنها باشد که آنها را برای مراقبت از بچه های کوچک آماده می کند. همچنین می تواند ناشی از تغییرات عمده در روال زندگی و سبک زندگی باشد، مانند اینکه بدلیل کودک خود، نمی توانید به طور منظم بخوابید.

نسبت به آنچه که در حین زایمان و پس از آن اتفاق می افتد تحت تأثیر قرار می گیرند

بهبودی برخی از مادران از درد و خستگی زایمان بیشتر است. این امر خصوصاً در مورد مادرانی که اولین بار زایمان کردند و کسانی که زایمان طولانی مدت و دشواری داشته اند، صدق می کند. زنانی که سزارین شده اند، نوزادانی نارس و یا نوزادانی به دنیا آورده اند که نیاز به جراحی فوری دارند، ممکن است شانس داشتن حس عشق در یک نگاه را از دست بدهند زیرا از نوزادان خود جدا شده اند.

تجربیات شخصی آنها ممکن است تداخل ایجاد کند

مادرانی که تازه زایمان کرده اند و سابقه افسردگی، بیماری روانی و یا از دست دادن کودک در حین بارداری دارند، ممکن است عشق در یک نگاه نوزادان خود برایشان سخت باشد. حتی برخی ممکن است پس از زایمان دچار ضربه شوند. در حقیقت، یک مطالعه نشان داد که تا 4٪ از زنان پس از تولد دچار اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) می شوند.

انتظار آنها کاملاً متفاوت از واقعیت است

مادران در دوره ی بارداری انتظار زایمان دارند اما تجربه واقعی ممکن است با این انتظارات درگیر شود، خصوصاً اگر عوارضی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر مجبور به زایمان سزارین شوند، ممکن است احساس گناه کنند و شکست بخورند زیرا فکر می کردند باید به طور طبیعی زایمان می کردند، نه با کمک پزشک. آنها ممکن است خودشان را بزنند و این احساسات منفی می تواند محبت مادر را به تعویق بیندازد. اما عشق و علاقه ی آهسته، کاملا طبیعی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد