اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا مردم ژاپن برای غذا خوردن روی زمین می نشینند

در حالی که نشسته اید و ریلکس کردید، پشت میز ناهار خوری ممکن است بسیار راحت باشد، اما لزوما بهترین چیز برای سلامتی شما نیست.

به گزارش سایت طلا،در حالی که نشسته اید و ریلکس کردید، پشت میز ناهار خوری ممکن است بسیار راحت باشد، اما لزوما بهترین چیز برای سلامتی شما نیست. ما وقت زیادی را در محل کار خود می گذرانیم و در حالی که در ماشین یا در وسایل حمل و نقل عمومی نشسته ایم به خانه برمی گردیم تا دوباره خود را برای صرف شام آماده کنیم. اما بیشتر خانواده های ژاپنی، وعده های غذایی خود را هنگام نشستن روی زمین می خورند و به احتمال زیاد حتی در رستوران های 5 ستاره ژاپن نیز صندلی پیدا نمی کنید.

ما در این مقاله با کمال تعجب متوجه شدیم که مردم در ژاپن هنگام نشستن روی زمین غذا می خورند و این فقط به این دلیل نیست که خانه های ژاپنی معمولاً بسیار کوچک هستند. در واقع، این عادت فواید زیادی برای سلامتی دارد که ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید.

به هضم غذا کمک می کند.

وقتی روی زمین می نشینید و پاهایتان را زیر خود قرار داده و غذا می خورید، بی دردسر همزمان یوگا می کنید. به این حالت پا، حالت "آسان" یا sukhasana گفته می شود و اعتقاد بر این است که باعث افزایش جریان خون در معده می شود و به شما کمک می کند غذا را به راحتی هضم کرده و بیشترین ویتامین ها و مواد مغذی را دریافت کنید. هنگامی که به جلو خم می شوید تا غذا را از بشقاب خود بردارید و سپس به حالت اول برگردید تا آن را ببلعید، در حال تقویت عضلات شکم خود هستید، که به نوبه خود می تواند از نفخ شکم جلوگیری کند.

ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند.

نشستن روی زمین هنگام غذا خوردن به عملکرد بهتر عصب واگ (vagus) شما کمک می کند. وقتی سیستم گوارشی شما هورمونی به نام لپتین (leptin) ترشح می کند، سیگنالی به عصب واگ می فرستد که سیر شده اید و عملکرد مناسب این عصب می تواند از پرخوری شما جلوگیری کند.

باعث انعطاف پذیری بیشتر شما می شود.

در حالی که نشستن طولانی مدت روی صندلی ممکن است باعث آسیب دیدگی کمر و در نتیجه کشیدگی دیسک های ستون فقرات شود، نشستن روی زمین باعث کشش زانوها و پهلوها می شود. از آنجا که این حالت به شما کمک می کند تا با هر لقمه ای که بر می دارید بلندتر بنشینید، از خم شدن شما جلوگیری می کند و پشت و شانه ها را قویتر می کند.

این ممکن است به شما کمک کند تا زندگی طولانی تری داشته باشید.

اگر بتوانید بدون هیچ گونه حمایتی به راحتی از حالت دو زانو بلند شوید، احتمال این وجود دارد که بیشتر عمر کنید. به نظر می رسد، نشستن روی زمین هنگام غذا خوردن و چندین بار در روز برخاستن یکی از ساده ترین راه ها برای افزودن سالهای اضافی به زندگی شما است.

مفاصل شما را سالم نگه می دارد.

وقتی مدت طولانی روی صندلی می نشینید، باسن شما سفت می شود. با این وجود نشستن روی زمین به شما این امکان را می دهد تا باسن و مچ پا را کشیده و باعث انعطاف پذیری مفاصل شود. برخی از حالتهای نشستن، مانند زانو زدن و چمباتمه زدن، باعث می شوند عضلات حتی در حالت استراحت نیز کار کنند، زیرا آنها شما را ترغیب می کنند عضلاتی را که هنگام نشستن روی صندلی فعال نیستند را نیز درگیر کنید.

طرز ایستادن شما را بهبود می بخشد.

هنگامی که یک صندلی پشت شما را پشتیبانی نمی کند، شما را ترغیب می کند تا عضلات اصلی خود را درگیر کنید که به نوبه خود از حالت ایستادن بدن شما سود می برد. با این حال، اطمینان حاصل کنید که از خم شدن خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به کمردرد شود.

ذهن شما را آرام می کند.

انجام یوگا هنگام غذا خوردن ذهن شما را نیز آرام می کند. وقتی ذهن شما آرام است، می توانید از غذا بیشتر لذت ببرید و فقط تا وقتی که سیر شوید غذا بخورید.

آیا تابحال سعی کرده اید که هنگام نشستن روی زمین غذا بخورید؟


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد