اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

5 میوه ای که برای استخوان های‌تان معجزه می کنند

با این میوه ها از استخوان های‌تان محافظت کنید. اگر درد استخوان دارید این میوه ها به بهبود شما کمک می کنند.

به گزارش سایت طلا،همه ی ما درد استخوان ها و مفاصل را تجربه کرده ایم و از هر لحظه ی آن بی زاریم. نه تنها خارج از تحمل است، بلکه باعث می شود کارهای روزانه مان دچار اختلال شوند و بد خلق شویم. پوکی استخوان یا استئوپروسیس، بیماری است که باعث ضعف استخوان ها، شکننده شدن آنها و در نهایت از دست دادن آنها می شود.

بدن ما بطور طبیعی بافت های قدیمی استخوان ها را با بافت استخوانی جدید جایگزین می کند. در پوکی استخوان این کار با تاخیر انجام می شود. این بیماری معمولا افراد مسن را درگیر می کند اما امروزه در میان افراد جوان تر جمعیت نیز شایع شده است. این روند بسیار نگران کننده است چون افراد دارای این بیماری می توانند به خودشان اسیب جدی برسانند، حتی با یک ضربه ی جزئی و بهبودی آن ها مدت زمان زیادی طول می کشد.

بنابراین از این میوه ها استفاده کنید تا به سلامت استخوان های‌تان کمک کنید.

1.آناناس

این میوه ی خوش مزه غنی از پتاسیم است. طبق تحقیقات، وجود پتاسیم در رژیم غذایی شما به خنثی کردن اسید و در نتیجه حفاظت از کلسیم بدن کمک می کند. علاوه بر این، آناناس سرشار از ویتامین آ و کلسیم است که برای استخوان هایی قوی ضروری اند.

2.توت فرنگی

این میوه ی قرمز رنگ زیبا منبعی از مواد مغذی برای بدن شماست. توت فرنگی آنتی اکسیدان های زیادی دارد که در مقابله با رادیکال های آزاد از استخوان های شما محافظت می کند. توت فرنگی همچنین سرشار از کلسیم، منگنز، پتاسیم و ویتامین ک و سی است که به تشکیل بافت استخوانی تازه کمک می کند.

3.سیب

سیب را همه سال می توان در میوه فروشی ها پیدا کرد. اگر سیب نمی خورید اشتباه بزرگی مرتکب می شوید. سیب منبعی غنی از کلسیم و ویتامین سی است که در ساخت بافت های استخوان، کلاژن و تحریک ساخت و ترمیم استخوان کمک می کند.

4.پاپایا (انبه هندی)

پاپایا از ویتامین سی پر شده و برای استخوان ها، پوست و سیستم ایمنی شگفت انگیز است.

5.گوجه

ویتامین ک، کلسیم و لایکوپین در گوجه با هم به تقویت و ترمیم توده استخوانی بدن شما کمک می کنند. می توانید گوجه را کنار غذاهای زیادی میل کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد