اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تیراندازی در کلرادو: 10 کشته، از جمله افسر پلیس

یک فرد مشکوک بازداشت شد

 

به گزارش سایت طلا،مقامات روز دوشنبه گفتند که در یک تیراندازی در یک سوپرمارکت در بولدر کلرادو، 10 نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شده است.

رئیس پلیس بولدر، ماریس هرولد، دوشنبه شب در یک کنفرانس مطبوعاتی، با اشک های روی صورت، شمار کشته شدگان را اعلام کرد.

مقامات جزئیات دیگر در مورد تیراندازی را منتشر کردند و بعد از ظهر روز دوشنبه در یک جلسه مطبوعاتی گفتند که آنها هنوز در مراحل اولیه تحقیقات هستند.

هرولد گفت: افسر کشته شده با عنوان اریک تالی 51 ساله تأیید شد که از سال 2010 در پلیس بولدر بود.

مایکل دوگرتی، وکیل دادگستری شهر بولدر گفت: به خانواده های قربانیان اطلاع داده شده تا اسامی آنها اعلام نشود.

داگرتی گفت: "این یک فاجعه و یک کابوس برای شهر بولدر است و در پاسخ، ما از مقامات محلی، ایالتی و فدرال خواستار همکاری و کمک هستیم."

داگرتی درباره تالی، افسر مقتول پلیس، گفت كه از نظر همه وی یكی از افسران برجسته اداره پلیس بولدر بود و زندگی وی خیلی كوتاه تمام شد.

یک فرد مشکوک بازداشت شده است اما هیچ اتهامی اعلام نشده است. کری یاماگوچی، فرمانده اداره پلیس بولدر، گفت که این فرد در این حادثه زخمی شده است. هیچ آسیب قابل توجه دیگری گزارش نشده است.

متیو کیش، وکیل دادگستری ایالات متحده در کلرادو، گفت که "تمام اجراییات قانون فدرال" از تحقیقات پشتیبانی خواهد کرد. وی گفت بازرسان اداره مشروبات الکلی، دخانیات، سلاح گرم و مواد منفجره به همراه عوامل FBI در صحنه جنایت بودند.

پلیس درست قبل از ساعت 3 بعدازظهر به وقت محلی در بولدر، به گزارش "یک تیرانداز فعال" که در خارج از فروشگاه مواد غذایی بود، پاسخ داد: تیم های تکتیکال مسلح و حداقل سه هلیکوپتر در پشت بام فروشگاه شهری که در محل دانشگاه کلرادو است، در حدود 25 مایلی (40 کیلومتری) شمال غربی دنور قرار داشتند.

مردی که به تازگی از فروشگاه بولدر خارج شده بود، دین شیلر به آسوشیتد پرس گفت كه وی صدای تیراندازی را شنیده است و سه نفر را دیده كه رو به شکم دراز كشیده اند، دو نفر در پارکینگ و یكی دیگر در نزدیكی درگاه. وی نمیدانست که آیا آن ها نفس می کشیدند یا نه.

ویدئوی منتشر شده در یوتیوب نشان می داد که یک نفر در طبقه داخل فروشگاه و دو نفر دیگر در خارج از زمین قرار دارند که صدای تیراندازی به صدا در می آید.

مأموران دیده شدند که یک مرد بدون پیراهن را که از پایش خونریزی داشت را با دستبند از فروشگاه بیرون می آوردند، اما مقامات در مورد مظنون بودن وی اظهار نکردند. آنها گفتند كه مظنون تحت مراقبت پزشكي است.

شاهدان یک صحنه آشفته را توصیف کردند. مردی گفت در حال خرید از فروشگاه بوده که صدای بلندی را شنید، سپس صدای دیگری را شنید و بعد هم صدای گلوگه ی سوم، بعد از آن همه در حال دویدن بودند. وی گفت که آنها به پشت مغازه دویدند، منطقه کارگران را پیدا کردند و کارگران به آنها گفتند که چگونه فرار کنند.

شاهد دیگر، سارا مونشادو، به دنور پست گفت که دو گلوله درست پس از پایان خرید توت فرنگی توسط او و پسرش، نیکولاس ادواردز به صدا درآمد. وی گفت به پسرش گفت سرش را پایین بگیرد و سپس ما فقط دویدیم.

هنگامی که آنها بیرون آمدند، او گفت که جسدی را در پارکینگ دیدند. ادواردز گفت که پلیس در حال ورود به سوپر مارکت است و خود را به جسد می رساند.

وی گفت: "من می دانستم که نمی توانیم کاری برای پسر افتاده در پارکینگ انجام دهیم. باید برویم."

شاهدی دیگر، جیمز بنتز، گفت که او در بخش گوشت فروشی بود فکر می کرد آنچه شنید اشتباه است ولی یک سری صدای گلوگه ی پشت سر هم از شلیک را شنید.

او گفت: "من آن موقع جلوی سیلی از افرادی بودم که سعی در فرار داشتند."

بنتز گفت که برای فرار از این سیل به عقب پریده بودم و دیدم افراد جوانتر به افراد مسن کمک می کنند تا از آنجا خارج شوند.

FBI گفت که کارگاه های ما بنا به درخواست پلیس بولدر در تحقیقات کمک می کنند.

فرماندار کلرادو، جارد پولیس، در توئیتر خود نوشت که وی از نزدیک در حال مشاهده وقایع در سوپر مارکت کینگ سوپرز در بولدر بوده است. دعای من در این زمان همراه با همرزمان کلرادی است، زیرا از میزان فاجعه بیشتر دستگیرمان می شود."

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، جن پسکی، گفت که جو بایدن در مورد تیراندازی آگاهی دارد.

در بیانیه ای، سوپر مارکت زنجیره ای کینگ سوپرز به همکاران، مشتریان و اولین رابطان که چنان شجاعانه با این وضعیت غم انگیز مرتبط بوده اند، دعا، حمایت و صبر خواستار شد. ما به همکاری با نیروی انتظامی محلی ادامه خواهیم داد و فروشگاه ما در طول تحقیقات پلیس بسته خواهد ماند."

این حمله، هفتمین کشتار جمعی در سال جاری در ایالات متحده بود. این حادثه در پی تیراندازی گسترده ای در هفته گذشته در آتلانتا رخ داد که منجر به کشته شدن هشت نفر شد، بسیاری از آنها زنان از نژاد آمریکایی آسیایی بودند.

بر اساس یک پایگاه اطلاعات که توسط آسوشیتدپرس، روز نامه ی یو اس آ تودی (USA Today) و دانشگاه شمال شرقی جمع آوری شده است، افزایش تیراندازی های گسترده با یک وقفه در طی همه گیری کرونا اتفاق افتاده است، به طوری که در سال 2020 کمترین تعداد این حملات در بیش از یک دهه گذشته مشاهده شده است. این پایگاه اطلاعات قتل عام را چهار نفر یا بیشتر، بدون احتساب تیرانداز، تعریف می کند.

 

 


 

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد