اونس طلا2377.34
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

10 اقتصاد بزرگ دنیا کدام‌اند؟

قدرت اقتصادی کشورها با شاخصی به نام GDP یا تولید ناخالص داخلی که به ارزش کل بازار محصولات،کالا‌ها و خدمات یک کشور در طول یک سال وابسته است.

به گزارش سایت طلا ، هر چقدر کشورها در طی یکسال کارهای با ارزش‌تری انجام دهند و درآمد بیشتری داشته باشند، تولید ناخالص داخلی آن کشور بیشتر، و اقتصاد آن بزرگ‌تر است. برخی سازمان‌ها با اندازه‌گیری شاخص GDP کشورها، آنها را رده‌بندی می‌کنند. اقتصاد کشورها به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان همه آنها را از یک منظر نگاه کرد، اما می‌توان با مقایسه تولید ناخالص داخلی تا حدودی به رتبه آنها در دنیا دست یافت.

در اینجا آخرین لیست از رده‌بندی کشورها از نظر بزرگی اقتصادشان وجود دارد که توسط بانگ جهانی منتشر شده است.

ایالات متحده

در سال 2019 ارزش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده به بیش از 21 تریلیون دلار رسید. اقتصاد این کشور شامل 20 درصد از اقتصاد جهانی است که هنوز هم بزرگ‌تر از چین محسوب می‌شود. در ایالات متحده بخش خدمات و تکنولوژی نقش عمده‌ای در نرخ GDP دارند؛ بطوری که نزدیک به 80 درصد از اقتصاد آمریکا به این بخش‌ها وابسته است. بنابراین بزرگ‌ترین شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی تکنولوژی، خدمات درمانی، شرکت‌های مالی و بیمه در این کشور قرار دارند.

چین

چین

اقتصاد چین در طی دهه‌های اخیر شاهد یک رشد اعجاب آور بوده است که باعث شده فقر فراگیر در این کشور کاهش یابد. این رشد بی‌نظیر باعث شده که در طی 30 سال، اقتصاد چین در کنار ایالات متحده قرار گیرد و به بزرگ‌ترین رقیب آمریکا تبدیل شود؛ این درحالی است که آمریکا بدون رقیب در بازار جهانی فعالیت کرده است. تولید ناخالص داخلی چین در سال 2019 به 2/9 تریلیون دلار رسیده است.

ژاپن

ژاپن

طبق شواهد با رسیدن تولید ناخالص داخلی ژاپن در سال 2019 به 2/5 تریلیون دلار اقتصاد ژاپن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان معرفی شده است. رشد اقتصادی آلمان طی دهه‌های 60 تا 90 میلادی اتفاق افتاده است و به صورت بی‌نظیری این کشور را به یک قدرت اقتصادی تبدیل کرده است. با این حال اقتصاد ژاپن از دهه 90 تا کنون رشد زیادی نداشته است و دولت این کشور به دنبال رشد بیشتر GDP آن است.

آلمان

آلمان

کشور آلمان با نرخ GDP 2/4 تریلیون دلار جایگاه چهارم بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان را به خود اختصاص داده است. اقتصاد آلمان سال‌هاست که رشد متناسب خود را حفظ کرده است و با میانگین سالانه 4 درصد رشد کرده است. این کشور بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا و یکی از روبه رشدترین آنها به شمار می‌رود .

انگلستان

انگلستان

رشد متوسط سالانه بریتانیا از سال‌ 1999 تا 2008 حدود 8 درصد بوده است. اما طی سال‌های گذشته اقتصاد این کشور به رکود عمیقی فرو رفته و انتظار می‌رود با خروج این کشور از اتحادیه اروپا این رکود ادامه یابد. اگرچه با تولید ناخالص داخلی انگلستان به 2/3 تریلیون دلار این کشور به عنوان جایگاه پنجم اقتصاد دنیا شناخته شده است.

هند

هند

هند در سال 2018 با پیشی گرفتن از فرانسه به ششمین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل شد و حتی انتظار می‌رود در سال‌های آتی اقتصاد آن به جایگاه پنجم نیز برسد. نرخ شاخص GDP هند به بیش از 9/2 تریلیون دلار می‌رسد که البته باید آن را به عنوان سریع‌ترین رشد در میان اقتصادهای بزرگ نیز به حساب آورد. طبق تحقیقات هند در آینده در میان 3 اقتصاد بزرگ دنیا خواهد بود.

فرانسه

فرانسه

در سال 2019 اقتصاد فرانسه با نزول یک مرتبه‌ای به جایگاه هفتم رسید. تولید ناخالص داخلی این کشور در این سال کمی کمتر از هند و در حدود 9/2 تریلیون دلار بوده است. بیش از 70 درصد این تولید ناخالص مربوط به بخش خدمات بوده است. فرانسه همچنین در عرصه‌های صنایع خودروسازی، فضایی، راه آهن و توریسم به عنوان یک رهبر شناخته می‌شود.

ایتالیا

ایتالیا

کشور ایتالیا با تولید ناخالص داخلی 2/1 تریلیون دلار در جایگاه هشتم اقتصادهای بزرگ دنیا قرار دارد. عمده تولیدات آن مربوط به خدمات، پوشاک، توریسم و صنایع ماشین سازی می‌باشد. اقتصاد این کشور سال‌هاست که درگیر رکود و بیکاری ثابتی می‌باشد.

برزیل

برزیل

برزیل طی سال‌های گذشته به صورت میانگین رشد 3/4 درصدی از خود نشان داده است و حتی در سال‌های رکود جهانی (2008- 2009) رشد 7/3 درصدی از خود نشان داده است. تولید ناخالص ملی این کشور در سال 2019 حدود 2 تریلیون دلار بوده است که آن را در جایگاه نهم بالاتر از کانادا قرار می‌دهد.

کانادا

کانادا

نرخ GDP کانادا در سال 2019 به بیش از 1/8 تریلیون دلار رسیده است که آن را در لیست ما به عنوان دهمین کشور بزرگ اقتصادی دنیا قرار می‌دهد. نرخ رشد اقتصاد این کشور به صورت میانگین 2 درصد بوده است. کانادا در حالی به عنوان دهمین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته می‌شود که روسیه با فاصله کمی بعد از آن در رتبه یازدهم قرار دارد.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد