اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پیش بینی مهم قیمت روزانه طلا: بازرگانان بحران احتمالی ارز در ترکیه را رصد می کنند

پس از سقوط چشمگیر لیر ترکیه، ترس از بحران ارزی جدید باعث افزایش قیمت طلا شد.

به گزارش سایت طلا ،معاملات آتی طلا اندکی قبل از افتتاح نشست عادی در روز دوشنبه کمی پایین می آید. در اوایل جلسه، دلار قوی تر ایالات متحده، قیمت طلا را به شدت پایین آورد. از آن زمان، طلا بیش از نیمی از ضررهای قبلی خود را جبران کرده، در حالی که دلار آمریکا به پایین ترین سطح نزول خود رسید. کاهش بازدهی خزانه داری ایالات متحده همچنین به حمایت از قیمت طلا کمک می کند.

اندکی پس از اوایل روز دوشنبه طلا بیش از 1٪ سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران، امنیت دلار آمریکا و اوراق قرضه دولتی را انتخاب کردند، که ناشی از تصمیم ناگهانی ترکیه برای جایگزینی رئیس بانک مرکزی خود با انتقاد از نرخ بهره بالا بود. با این وجود شرایط بهبود بخشیده شده و باعث شده سرمایه گذاران از موقعیت های امن خود در دلار خارج شوند و به بهبود قیمت طلا کمک کنند.

طلای جهانی

لیر ترکیه در معاملات بانک مرکزی فرو می ریزد

پس از آنکه رئیس جمهور طیب اردوغان در آخر هفته سرمایه گذاران را مبهوت کرد و جایگزین رئیس بانک مرکزی شاهین با انتقاد از نرخ بهره بالا شد، لیر ترکیه به پایین ترین سطح در برابر دلار سقوط کرد.

نگرانی از اینکه وقایع ترکیه باعث ایجاد اختلال در سایر بازارهای مالی شود نیز از دلار پشتیبانی کرد زیرا این کشور به عنوان یک واحد پول امن است.

اردوغان تنها دو روز پس از افزایش شدید نرخ، رئیس بانک مرکزی را برکنار کرد که هدف آن مهار تورم نزدیک به 16٪ و حمایت از لیر بود.

تحلیلگران گفتند که رئیس جدید بانک مرکزی احتمالاً به معنای معکوس کردن اقدامات گول برانگیز و ارتدوکس برای مقابله با تورم است که می تواند منجر به نوسانات طولانی مدت بازار شود. اما تاکنون، ما این کار را نکرده ایم و این موضوع به طلا کمک می کند تا ضررهای قبلی خود را جبران کند، زیرا دلار از اوج خود کاهش می دهد.

خزانه داری از تورم ترکیه استفاده کرده و عملکرد 10 ساله را از بالاترین سطح به پایین می کشد.

صبح امروز دوشنبه قیمت بدهی دولت ایالات متحده بالاتر بود، زیرا رکود چشمگیر لیر ترکیه، ترس از یک بحران ارزی جدید را برانگیخت.

حدود ساعت 11:20 به وقت گرینویچ، معیار اسکناس 10 ساله ی خزانه داری 1.677٪ پایین تر بود، در حالی که بازده اوراق خزانه داری 30 ساله به 2.3881٪ رسید.

طلای جهانی

پیش بینی روزانه

معامله گران طلا همچنان به اوضاع ترکیه نگاه می کنند، اما ما تاکنون شاهد نوسان در بازارهای مالی نبوده ایم که برخی تحلیلگران پیش بینی کرده بودند. اولین علامت آشفتگی مجدد باید بازدهی کمتری را به همراه داشته باشد، که می تواند به حمایت از طلا کمک کند. با این حال، اگر اتفاقاً دلار آمریکا نیز بالاتر رود، پس منتظر کاهش دوباره ی قیمت طلا باشید. نیازی به گفتن نیست که بازار طلا ممکن است تحت نوسانات شدیدتری قرار بگیرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد