اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طرح عربستان سعودی برای پایان جنگ در یمن/واکنش سخنگوی جنبش انصارالله به طرح آتش‌بس ریاض

وزیرخارجه عربستان سعودی امروز از ارائه طرحی برای پایان بحران در یمن خبر داد و مدعی شد که در صورت موافقت حوثی‌ها با آن، آتش بس فورا اجرایی خواهد شد.

به گزارش سایت طلا،فیصل بن فرحان وزیرخارجه سعودی از ارائه طرحی در زمینه پایان دادن به بحران در یمن خبر داد.

وی در اظهاراتی با طرح اتهاماتی علیه حوثی‌ها گفت: طرح عربستان شامل آتش بس در یمن تحت نظارت سازمان ملل می‌شود.

وزیرخارجه سعودی بازگشایی فرودگاه صنعا برای انجام برخی پروازهای منطقه‌ای و بین‌المللی و کاهش محاصره فرودگاه الحدیده را از مفاد طرح ریاض اعلام کرد و گفت: ما همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات سیاسی برای پایان بحران در یمن هستیم.

فیصل بن فرحان در پایان ابراز امیدواری آتش بس در یمن به صورت فوری با توافق دو طرف به اجرا درآید. وزیرخارجه عربستان سعودی مدعی شد در صورتی که حوثی‌ها با این پیشنهاد موافقت کنند، آتش بس فورا اجرایی خواهد شد.

واکنش سخنگوی جنبش انصارالله به طرح آتش‌بس ریاض

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به طرح اعلام شده از سوی وزیرخارجه سعودی برای پایان بحران در یمن، تاکید کرد: عربستان سعودی خودش بخشی از جنگ در یمن است و باید فورا محاصره هوایی، زمینی و دریایی علیه یمن را متوقف کند.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله در گفتگو با رویترز به طرح ارائه شده از سوی عربستان سعودی در زمینه پایان جنگ در یمن واکنش نشان داد.

وی ضمن تاکید بر این مساله که این طرح هیچ مساله جدیدی را به همراه ندارد، گفت: عربستان سعودی خودش بخشی از جنگ در یمن است و باید فورا محاصره هوایی، زمینی و دریایی علیه یمن را متوقف کند.

عبدالسلام افزود: هر طرحی که در آن این دو موضوع لحاظ نشود که یمن با یک تجاوز مواجه است و اینکه محاصره علیه یمن باید فورا برچیده شود، طرح جدیدی نیست و نتیجه‌بخش نخواهد بود.

پیشتر فیصل بن فرحان وزیرخارجه عربستان سعودی بدون اشاره به نقش مستقیم ریاض در تجاوز و محاصره شش ساله علیه یمن، از ارائه طرحی برای پایان بحران در این کشور خبر داده بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد