اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با انجام این کار ها هنگام فریز کردن مواد غذایی کیفیت آنها کم نخواهد شد

فریز کردن و انجماد مواد غذایی یکی از بهترین راه های نگهداری از مواد غذایی می باشد. این روش نیازمند انتخاب، آماده سازی، بسته بندی و نگهداری به شکل صحیح می باشد تا کیفیت غذا را کاهش ندهد.

با انجام این کار ها هنگام فریز کردن مواد غذایی کیفیت آنها کم نخواهد شد


فریز کردن و انجماد مواد غذایی یکی از بهترین راه های نگهداری از مواد غذایی می باشد. این روش نیازمند انتخاب، آماده سازی، بسته بندی و نگهداری به شکل صحیح می باشد تا کیفیت غذا را کاهش ندهد.

برای یخ زدن باید با کیفیت ترین مواد غذایی انتخاب شود و تازه باشد و باید به گونه ای آماده شود که قرار است مصرف شود و یا در ظرف برای پختن ریخته شود.

یخ زدن سبزی آماده نشده، گوشت بی استخوان و خرد نشده، ماهی یا مرغ آماده نشده برای پخت صحیح نیست. همچنین گوشت ها را باید در بسته های جعبه ای شکل و با ضخامت کم در حد لازم برای مصرف یک وعده آماده کنید.

مواد غذایی

از ورقه های مناسب برای یخ زدن استفاده شود، تاریخ زده شود، چسب زده شود و برای یخ زدن آماده گردد. برای سبزیجات مثل لوبیاسبز، نخودسبز، هویج و سیب زمینی آماده شده، اسفناج و سبزیجات دیگر باید قبل از بسته بندی آنزیم بری شوند.

آنزیم بری یعنی حدود یک تا سه دقیقه (بسته به اندازه قطعات) در آب در حال جوشیدن و یا در بخار آب درحال جوش ریخته شود و سپس در آبکش ریخته شود. این عمل باعث می شود که رنگ، طعم و کیفیت سبزی ها بهتر حفظ شود.

سپس در جعبه های مکعب مستطیلی شکل در ورفه های مناسب بسته بندی شده و چسب زده شود و در فریزر گذاشته شود، پس از یخ زدن از جعبه خارج شده و تاریخ زده شود و در فریزر گذاشته شود.

سبزیجات

دمای نگهداری در فریزر باید 18- درجه سانتی گراد باشد. بهترین زمان نگهداری بین 6 ماه تا یک سال است. ( ماهی ها و گوشت های چرب بیشتر از 6 ماه نگهداری نشوند بهتر است).

هردفعه مقدار کم در فریزر گذاشته شود و بسته ها با فاصله از هم در فریزر گذاشته شود. پس از یخ زدن روی هم چیده شود به نحوی که تاریخ آن جلو باشد.

غذاها را هرچه با سرعت بیشتر یخ بزنیم کیفیت بهتری خواهند داشت. سعی کنید مواد یخ نزده را روی یخ زده قرار ندهید چون تغییر دمای نگهداری کیفیت را کاهش می دهد.

فریزر

مواد یخ زده را پس از باز کردن دوباره یخ نزنید. مواد غذایی یخ زده را پس از باز شدن زود مصرف کنید. می توانید در حالت یخ زده داخل قابلمه یا ماهیتابه بیندازید.

فلفل ها و پیاز و سیر قبل از یخ زدن نیاز به آنزیم بری ندارند. سیر و پیاز را باید در بسته هایی که بو از آنها رد نمی شود بسته بندی کرد که بوی آنها به غذاهای دیگر سرایت نکند.
اگر زمانی برق قطع شد درب فریزر را باز نکنید که دمای غذاهای یخ زده پایین بماند. برای باز شدن از حالت یخ زده می توانید چند ساعت قبل در یخچال بگذارید یا با استفاده از آب گرم باز کنید یا مستقیم در دیگ بیندازید و یا از مایکرو فر استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد