اونس طلا2298.61
مظنه15,376,000
18 گرم3,549,500
ارزش سکه34,642,128
قدیم (بهار)39,400,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

چند فایده جادویی آب پرتقال که نباید از آن غافل بود !

اب پرتقال یکی از محبوب ترین آبمیوه های دنیا به شمار میرود جدا از خوشمزه بودن آن، آب پرتقال خواص تغذیه ای فراوانی را نیز با خود به همراه دارد که نباید از آنها غافل بود.

چند فایده جادویی آب پرتقال که نباید از آن غافل بود !



پرتقال برای هزاران سال مترادف با غذای سالم بوده است. این میوه ها از جایی در جنوب شرقی آسیا نشأت گرفته اند. تاریخ پرتقال بیش از 4500 سال پیش به چین باز می گردد.

نام علمی پرتقال Citrus Sinensis است و یکی از محبوب ترین مرکبات است. انواع پرتقال وجود دارد ، اما پرتقال شیرین محبوب ترین و معمول ترین وعده غذایی است. برخی از خوشمزه ترین انواع آب پرتقال را فراهم می کند ، اگرچه برخی افراد ترجیح می دهند آب را از پرتقال خونی ، پرتقال ماندارین یا حتی پرتقال تلخ تهیه کنند.


آب پرتقال با فشردن پرتقال تهیه می شود. . به میزان متوسط ​​، این آب میوه به ویژه از نوع پالپ بالا به دلیل طیف گسترده ای از فواید سلامتی ، که شامل توانایی آن در تقویت ایمنی ، کاهش علائم پیری ، کاهش خطر سرطان ، تقویت ترمیم سلولی و متابولیسم ، سم زدایی از بدن ، بهبود گردش خون و فشار خون ، کاهش التهاب و کاهش سطح کلسترول. اگرچه پوست و تفاله پرتقال فواید قابل توجهی برای سلامتی دارد ، شما می توانید بیشتر مواد مغذی و اجزای مفید را فقط با نوشیدن آب میوه دریافت کنید.

حقایق تغذیه ای آب پرتقال
براساس بانک اطلاعات ملی مواد مغذی آمریکا ، تغذیه آب پرتقال شامل ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C ، ویتامین A ، تیامین ، فولات ، پتاسیم ، فیبر ، پروتئین ها ، مس ، منیزیم ، فلاونوئیدها از جمله هسپریدین و انواع دیگر ویتامین ها و مواد معدنی کمیاب است. آن را به یک گزینه غذایی ارزشمند بسته بندی شده با مواد مغذی تبدیل کنید. از نظر کالری ، آب پرتقال دارای 47 کالری در یک وعده 100 میلی لیتری است (حدود 3.4 اونس مایع).

فواید آب پرتقال برای سلامتی
1- سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند
مجله تغذیه بالینی آمریکا ، با کمک یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2003 ، نشان می دهد که آب پرتقال منبع غنی از ویتامین C است. یک وعده آب نارنج بیش از 200٪ ویتامین C مورد نیاز بدن را دارد. . ویتامین C ، همچنین به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می شود ، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل می کند ، و رادیکال های آزاد را قبل از آسیب رساندن به بدن از بین می برد یا خنثی می کند. بدن ما برای تحریک جنبه های دیگر سیستم ایمنی بدن نیز به ویتامین C نیاز دارد. علاوه بر این ، اسید اسکوربیک یکی از اجزای اساسی کلاژن است که برای ترمیم سلول ها و رشد بافت های جدید در بدن لازم است.

سیستم ایمنی بدن

2- از بدن سم زدایی می کند
آب پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است که به محافظت از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو و بیماری های مختلف کمک می کند. برخی از این مواد مغذی شامل ویتامین C ، کاروتنوئیدها ، فلاونوئیدها مانند هسپریدین ، ​​بتاکاروتن ، فولات و ناریروتین است.

بدن

طبق یک تحقیق در سال 2016 که در MDPI منتشر شده ، آب پرتقال یکی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان است که ممکن است ظرفیت آنتی اکسیدانی کل (TAC) را افزایش دهد و از خطر بیماری های قلبی عروقی (CVD) محافظت کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد