اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

10 گیاه راحت در نگه داری که بدون مراقبت زنده خواند ماند

گیاهان جدا از اینکه به خانه ما جلوه هنری تری می بخشد، در خانه مزایایی مانند کاهش استرس و افزایش بهره وری نیز دارد. در حالی که ما می خواهیم از گیاهان داخل خانه خود مراقبت کنیم، ممکن است پشیمان شویم زیرا فکر می کنیم گیاهان به کار اضافی زیادی نیاز دارند.

گیاهان جدا از اینکه به خانه ما جلوه هنری تری می بخشد، در خانه مزایایی مانند کاهش استرس و افزایش بهره وری نیز دارد. در حالی که ما می خواهیم از گیاهان داخل خانه خود مراقبت کنیم، ممکن است پشیمان شویم زیرا فکر می کنیم گیاهان به کار اضافی زیادی نیاز دارند.

در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تا سفر خود را به عنوان والدین گیاه آغاز داده و لیستی از گیاهان با نگهدارندگی بی زحمت را تهیه کردیم که می توانید در خانه قرار دهید.

کاکتوس کریسمس

کجا قرار دهیم: کاکتوس کریسمس را در محلی با نور مناسب اما به دور از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید.

آبدهی: فقط در صورت خشک شدن قسمت بالایی خاک باید آن را آبیاری کنید.

این گیاه خود به سختی خواهد مرد، اما اگر می خواهید یک کاکتوس کریسمس بالغ به موقع برای تعطیلات شکوفا شود، ممکن است لازم باشد در فصل پاییز اقدامات اضافی انجام دهید، مانند قرار دادن آن در اتاق تاریک حداقل به مدت 12 ساعت در روز.

قهوه عربیکا

کجا قرار دهیم: این گیاه قهوه خود را نزدیک پنجره ای با پرده یا سایه قرار دهید.

آبدهی: حداقل هفته ای یکبار. از خشک شدن کامل خاک جلوگیری شود.

در میان انواع گیاهان قهوه، قهوه عربیکا مناسب ترین گیاه است. گیاهان قهوه مقاوم و زیبا هستند و بله، در نهایت می توانند دانه های قهوه تولید کنند، اگرچه ممکن است برای مصرف دم کردن ما کافی نباشد.

گیاه عابد

کجا قرار دهیم: گیاهان عابد را در یک اتاق روشن، اما دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

آبدهی: این گیاهان دوست ندارند خشک باشند و خواستار خاک مرطوب هستند (اما بیش از حد آبیاری نشود).

این گیاه عابد نام دارد، زیرا شبها برگهای خود را به حالت ایستاده بالا می آورد و می تواند مانند این باشد كه در حال عبادت هستند. این گیاه از محیط مرطوب لذت می برد، بنابراین اگر هوا کمی خشک است، می توانید ظرف آب را در نزدیکی گیاه نگه دارید تا تبخیر بتواند به افزایش رطوبت کمک کند.

گیاه برگ‌انجیری

کجا قرار دهیم: گیاه برگ‌انجیری را در اتاقی با نور غیرمستقیم خورشید یا در محلی که نور خورشید توسط پرده ای ضخیم فیلتر می شود، قرار دهید.

آبدهی: هفته ای یکبار. کمتر در پاییز و زمستان.

گیاه برگ‌انجیری در محیط های با رطوبت بالا رشد می کند و در شرایط خشک مناسب نیست. اگر خیلی مورد توجه شما قرار گرفته و به خوبی از آن مراقبت کنید، برگهای آن می توانند تا 3 فوت عریض شوند.

ارکیده شب پره

کجا قرار دهیم: ارکیده های شب پره ترجیح می دهند در نزدیکی پنجره ای با نور نسبتاً روشن یا محیطی مشابه باشند.

آبدهی: هر 7 تا 10 روز.

ارکیده های شب پره معمولاً در اواخر زمستان تا زمان بهار شکوفا می شوند. ممکن است با تغییر فصل به تابستان شکوفه خود را از دست بدهند، اما نگران نباشید، این طبیعی است. ارکیده ها باید در گلدان با زهکشی مناسب نگهداری شوند.

برگ بیدی

کجا قرار دهیم: برگ بیدی، مناطق با سایه جزئی را ترجیح می دهند، اما در صورت مرطوب نگه داشتن خاک، مناطق آفتابی نیز مناسب هستند.

آبدهی: حدود دو بار در هفته. در زمستان کمتر

برگ بیدی کاملاً انعطاف پذیر بوده و به سختی از بین می روند، به شرطی که در معرض تابش نور خورشید باشند. آنها همچنین با رطوبت متوسط ​​در محیط داخلی خوب نیستند و به طور کلی از دمای گرمتری برخوردار هستند.

بروملیادس

کجا قرار دهیم: بروملیادس ها را در فاصله چند فوتی از پنجره، دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

آبدهی: هر 3 تا 4 هفته و در زمستان هر 5 هفته.

در حالی که آنها از یک محیط مرطوب قدردانی می کنند، اما بروملیادس ها در واقع مقاوم به خشکی هستند. این امر مراقبت از آنها را در مقایسه با گیاهان دیگر آسان می کند. اگر خانه شما بسیار مرطوب باشد، می توانید گلدان سفالی را انتخاب کنید، زیرا آنها می توانند رطوبت اضافی را جذب کنند. در غیر این صورت می توانید آنها را در گلدان پلاستیکی با سوراخ های خشک کن قرار دهید.

شفلرا

کجا قرار دهیم: گیاهان شفلرا می خواهند در یک اتاق با نور زیاد و غیر مستقیم خورشید قرار بگیرند.

آبدهی: می توانید هفته ای یک بار آنها را آبیاری کنید، در فصل زمستان با آب کمتر.

گیاهان شفلرا را گیاهان چتری نیز می نامند زیرا برگهای آن به شکل چتر می باشند. این گیاهان خوب است که تنها بمانند، اما محیط خیلی مرطوب یا خیلی خشک را دوست ندارند. اگر متوجه شدید که گیاه در حال از دست دادن برگ های خود است، خاک را بررسی کنید زیرا ممکن است خیلی خشک یا خیلی مرطوب شده باشد.

درفش‌گیاه (آنتوریوم)

کجا قرار دهیم: آنتوریوم ها را در مکانی گرم، با نور زیاد و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

آبدهی: فقط به اندازه کافی برای مرطوب نگه داشتن خاک اما نه خیس کردن. حدود یک و نیم فنجان آب در یک هفته.

درفش‌گیاه می تواند از نظر نگهداری، به خانه های ما رنگ اضافه کنند. آنها همچنین می توانند با نور خورشید کمتری رشد کنند، اما گل کمتری دارند و رشد کلی آنها کندتر خواهد بود.

سرخس بوستون

کجا قرار دهیم: سرخسهای بوستون ترجیح می دهند در مکانهایی با نور خورشید غیرمستقیم قرار بگیرند، اما خوردن نور مستقیم آفتاب تا زمانی که در ساعات روشن روز نباشد، اشکالی ندارد.

آبدهی: هفته ای یک یا دو بار با آب ولرم.

در مقایسه با انواع دیگر سرخس ها، نگهداری از سرخس های بوستون آسان تر در نظر گرفته می شود. سرخس های بوستون به مقدار زیادی کود احتیاج ندارند و فقط چند بار در سال به آن نیاز دارند. آنها همچنین گیاهان بسیار مقاومی هستند، بنابراین اگر متوجه شدید که گیاه شما تقریباً در حال مرگ است، فقط کمی بیشتر مراقب آن باشید تا در کمترین زمان به حالت عادی بر گردد.

کاکتوس پارودیا

کجا قرار دهیم: کاکتوس های پارودیا را در محلی قرار دهید که بتوانند صبح زود آفتاب بگیرند اما از تابیدن مستقیم نور آفتاب در گرمترین ساعات روز خودداری کنید. پنجره ای رو به جنوب برای این گیاه ایده آل است.

آبدهی: می توانید هر 2 هفته یکبار و حتی در زمستان به دفعات کمتری به آنها آب دهید.

به کاکتوس های پارودیا به دلیل شکل آنها، کاکتوس های توپی نیز گفته می شود. آنها می توانند خوشحال باشند به شرطی که در جای خوبی قرار بگیرند و در محیط کم رطوبت نگهداری شوند. پس از تعیین شرایط، تقریباً می توانید آن را تنها بگذارید تا چند هفته بعد که مجبور شوید دوباره آن را آبیاری کنید.

دوست دارید کدام یک از این گیاهان را داشته باشید؟ دوست دارید از چه گیاهان دیگری در داخل خانه مراقبت کنید؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد