اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

شاخص بورس سال ۹۹ را مثبت تمام کرد/سه عامل ایجاد نوسان شدید در بازار سهام

شاخص کل در بازار بورس امروز ۱۷ هزار و ۱۸۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ،در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 7میلیارد و 902میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 6هزار و 944میلیارد تومان در بیش از 730هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 17هزار و 182واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 307هزار و 657واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی جم با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 4474واحد، کل (هم‌وزن) 1862واحد، قیمت (هم‌وزن) 1214واحد، آزاد شناور 19123واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب 16796 و 20181واحد رشد کردند.

به عقیده کارشناسان فعلا نمی‌توان گفت بورس دوباره جان تازه گرفته است زیرا ابتدا باید دامنه نوسان باز شود و بعد بازار سهام به نقطه‌ای تعادلی برسد اما معاملات هفته آخر نشان از حمایت از بازار سهام دارد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۶۲ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۹۹۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۶۵۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۵۰۰ هزار و ۷۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)،‌ هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)،‌ پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، موسسه اعتباری ملل (وملل) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین پتروشیمی مارون (مارون)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، بیمه تجارت نو (بنو)، توکاریل (توریل)، صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا)، فرابورس ایران (فرابورس)،‌ کلر پارس (کلر) و آسیا سیر ارس (حآسا)‌، صنعتی بهپاک (بهپاک) و پتروشیمی غدیر (شغدیر) تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

سه عامل ایجاد نوسان شدید در بازار سهام

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تاثیرگذاری سه عامل کلان اقتصادی، سیاستگذاری و شفافیت بر نوسان بازار بورس خبر داد و گفت: باید مواظب اظهارنظر‌ها باشیم تا موجب تخریب بازار نشود چرا که مهمتر از نقدینگی، برای بازار آرامش لازم است.

محمدعلی دهقان دهنوی با حضور در نشست کمیسیون اصل 90 مجلس، به عوامل صعود و نزول در بازار بورس اشاره کرد و گفت: باید عوامل تاثیرگذار در صعود و نزول بازار سرمایه را جدا کنیم برخی افراد تلاطم در بازار را به یک عامل منتسب می‌کنند که این خارج شدن از مدار انصاف است.

وی تاکید کرد:عوامل تاثیرگذار بر نوسان شدید بورس به سه عامل تقسیم می‌شوند نخست عامل کلان اقتصادی که مواردی، چون رشد نقدینگی و جهش ناگهانی نرخ ارز و انتظارات فعالان اقتصادی را شامل می‌شود.

دهقان با اشاره به عامل دوم در نوسان بازار سرمایه اظهار داشت: عامل باز برون زا در کنترل دیگران است و مسائلی مثل قیمت گذاری، سیاستگذاری، قانونگذاری و البته اظهار نظر‌های سیاسی را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: با این حساب باید مواظب اظهارنظر‌ها باشیم تا موجب تخریب بازار نشود چرا که مهمتر از نقدینگی، برای بازار آرامش لازم است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به عامل سوم پرداخت و به خانه ملت گفت: شفافیت و ایجاد نظارت از جمله وظایف سازمان بورس است که باید تقویت شود، در این مسیر اقداماتی شده، اما باید توسعه یابد البته باید گفت هیچ کس انتظار چنین استقبالی را نداشت و تصور نمی‌شد در زمان کوتاهی این حجم از سرمایه به بازار بورس بیاید، اما نباید فراموش کرد هر چه بازار بزرگتر شود تخلفات آن نیز وسیع می‌شود که باید این خطرات شناسایی شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد