اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قیمت طلا ادامه دار شد

طی هفته های گذشته قیمت طلا شاهد سقوط بسیار شدیدی بود اما در هفته اخیر روند حرکت خود را معکوس کرده و رشد بسیار قدرتمندی را از خود نشان داده است.

صعود قیمت طلا ادامه دار شد


طی هفته های گذشته قیمت طلا شاهد سقوط بسیار شدیدی بود اما در هفته اخیر روند حرکت خود را معکوس کرده و رشد بسیار قدرتمندی را از خود نشان داده است.

فرانک هولمز از سرمایه گذاران جهانی ایالات متحده و تحلیلگر بازار می­گوید، بازده اوراق قرضه دولت طی سه ماه گذشته به طور مداوم افزایش یافته است؛ اما آن­ها در ماه فوریه افزایش شدید تری را تجربه کرده و به ادازه 30 درصد بیش از نرخ اولیه قرار گرفت.

بازده خزانه داری 10 ساله ایاات متحده در عدد 1.6 درصد قرار گرفت؛ این در حالی است که طی چند ماه قبل 0.9 درصد بود که نشان دهنده فروش اوراق قرضه بیش از حد می باشد.

افزایش بازده اوراق قرضه از این جهت قابل توجه است که همراه با صعود بازده اوراق قرضه، قیمت فلزات گرانبها مخصوصا طلا کاهشی می شود.

شناخت دلایل افزایش عملکرد خزانه داری مهم است. تحلیلگران Evercore ISI توضیح دادند که این حرکت با انتظارات یک تورم بالاتر همراه است.

همانطور که انتظارات برای بهبود اقتصادی قوی - با کمک تریلیون­ها دلار محرک­های مالی و سیاست­های پولی و امید به مصونیت مردم تا تابستان - افزایش می یابد، انتظارات برای تورم بالاتر نیز افزایش می یابد.

طلا در ماه آگوست به بالاترین سطح خود رسید، اما از آن زمان تا کنون در یک روند نزولی گیر کرده است.

این فلز که با بیش از 13 درصد بیشترین اهمیت را در شاخص کالاها دارد، هم اکنون با افزایش بازده، رو به تحلیل است.

وقتی نوبت به سرمایه گذاری بر طلا می­رسد، فکر می­کنم آنچه سرمایه گذاران باید به آن توجه کنند، نه بازده اسمی بلکه بازده واقعی است.

بر اساس دفتر آمار کار، هم اکنون اوراق قرضه 10 ساله با بازده 1.4 درصد معامله می شود، دقیقا همان نرخی که قیمت های مصرف کننده در ژانویه سال گذشته افزایش یافته بودند.

با توجه با افزایش بازده اوراق قرضه تورم افزایش خواهد یافت که حتی با افزایش عملکرد اقتصادی باز هم باعث ضرر و زیان خواهد شد.

در پایان سال 2020، بانک های ایالات متحده رکورد 17.8 تریلیئن دلار سپرده داشتند، که به طور قابل توجهی از 14.5 تریلیون دلار سال قبل بیشتر بود.

همچنین، وقتی همه واکسینه شوند و بیماری همه گیر پایان یابد، با بازگشت مردم به زندگی قبل از همه گیری مثل فرستادن بچه ها به دانشگاه و موارد دیگر، این پس انداز های گسترده آزاد خواهد شد.

کالج های ایالت متحده در پاییز 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل 13.1 درصد افت بی سابقه ای در ثبت نام دانش آموزان جدید داشتند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد