اونس طلا2315.74
مظنه15,381,000
18 گرم3,550,700
ارزش سکه34,653,393
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

سی‌ان‌ان: آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران و روسیه اعمال می‌کند

یک شبکه خبری آمریکایی اعلام کرده است که ایالات متحده احتمالاً قصد دارد طی هفته آینده تحریم‌های جدیدی را علیه ایران و روسیه اعمال کند.

به گزارش سایت طلا ،شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد: ایالات متحده قصد دارد هفته آینده تحریم‌هایی را علیه روسیه به‌خاطر "دخالت ادعایی در انتخابات ریاست جمهوری 2020" وضع کند.

سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های آمریکایی که نامشان را فاش کرده است، افزود: ایران نیز با تحریم‌هایی روبه‌رو خواهد شد.

یک مقام دولت بایدن که خواست نامش فاش نشود، گفت: رئیس جمهور آمریکا به‌طور شفاف گفته است که ایالات متحده به اقدامات بی‌ثبات‌کننده روسیه پاسخ خواهد داد.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارشی ایران و روسیه را به تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان‌ماه 1399) برگزار شد، متهم کرد.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در ابتدای این گزارش که سه‌شنبه‌شب به‌وقت تهران منتشر شد، تأکید کرده است که هیچ‌گونه شواهدی دال بر اینکه بازیگران خارجی تلاش کرده باشند بر ابعاد فنی و فرآیند رأی‌گیری در انتخابات اخیر آمریکا ـ از ثبت‌نام رأی‌دهندگان و اخذ رأی آنها گرفته تا شمارش آرا و گزارش نتایج ـ تأثیر بگذارند، مشاهده نشده است، اما برخی بازیگران خارجی از جمله ایران و روسیه از طریق مطرح کردن «اطلاعات نادرست و ادعاهای اغراق‌آمیز» درباره سیستم رأی‌گیری در آمریکا تلاش کرده‌اند که اعتماد شهروندان آمریکایی به فرآیند و نتیجه انتخابات را تضعیف کنند.

در این گزارش که در خصوص آنچه تلاش روسیه برای تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا خوانده شده، آمده است: «ارزیابی ما این است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اجازه عملیات تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا با هدف بدنام کردن جو بایدن و حزب دموکرات، حمایت از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق، تضعیف اعتماد عمومی به فرآیند انتخابات و دامن زدن به اختلافات اجتماعی ـ سیاسی در ایالات متحده را صادر کرده است و گروهی از سازمان‌های دولتی روسیه این عملیات را اجرا کرده‌اند.»

جامعه اطلاعاتی آمریکا در خصوص ایران نیز مدعی شده است که تلاش‌‌های ایران برای تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا ماهیتی مخرب‌تر داشته است، اما ایران هوادار هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نبوده است.

در این گزارش ادعا شده است: «ارزیابی ما این است که ایران یک کارزار چندبعدی و پنهانی را برای تأثیرگذاری بر انتخاب آمریکا اجرا کرده است تا شانس انتخاب مجدد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق را بدون اینکه مستقیماً از رقبای او حمایت کند، کاهش دهد، اعتماد عمومی به فرآیند انتخابات و نهادهای ایالات متحده را تضعیف کند و به تنش‌های اجتماعی در آمریکا دامن بزند.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد