اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

هشدار خواهر رهبر کره‌شمالی به دولت بایدن

خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی در اظهارنظرهایی که اولین اظهارنظرهای کشورش درخصوص دولت جو بایدن محسوب می‌شود، از آمریکا و کره جنوبی از بابت برگزاری رزمایش نظامی مشترک انتقاد کرده و به آمریکا هشدار داد در صورتی که می‌خواهد "چهار سال آینده خواب شب آرامی داشته باشد" دست به تحریکات بیشتر نزند.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این بیانیه کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی در حالی امروز سه شنبه انتشار یافت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و لوید آستین، وزیر دفاع این کشور برای مذاکره با ژاپن و کره جنوبی، همپیمانان کشورشان، در خصوص کره شمالی و دیگر مسائل منطقه‌ای به آسیا سفر کردند. آنها قرار است امروز در توکیو نشستهایی داشته باشند و سپس فردا با مقامات در شهر سئول گفتگو داشته باشند.

کیم یو جونگ که یک مقام ارشد کشورش در زمینه مدیریت امور بین دو کره است، عنوان کرد، کره شمالی کنار گذاشتن یک توافق دوجانبه سال ۲۰۱۸ در زمینه کاستن از تنشهای نظامی و همچنین حذف یک واحد در حزب حاکم خود با عمر چند دهه که مسئول مدیریت ارتباطات بین دو کره بوده را در صورتی که دیگر مجبور به همکاری با کره جنوبی نباشد در نظر می‌گیرد.

او تصریح کرد: چطور است که به رغم توافقات حاصل شده اقدامات مثبت به ویژه در زمینه دستور کار بین دو کره انقدر کم بوده‌اند در حالی که اقدامات تشدید کننده روابط مبتنی بر دشمنی قدیمی پابرجا هستند.

او همچنین تصریح کرد کره شمالی لغو دفتر مسئول مدیریت تورهای کره جنوبی به حوزه موسوم "کوه الماس" کره شمالی را در نظر دارد؛ تورهایی که سئول در سال ۲۰۰۸ بعد از تیراندازی مرگبار یک گارد کره شمالی به یک توریست کره جنوبی معلق کرد.

خواهر رهبر کره شمالی بیان داشت: ما رفتار و نگرش (کره جنوبی) را در نظر خواهیم داشت و اگر آنها تحریک آمیز تر شوند، میتوانیم تدابیر استثنایی اتخاذ کنیم.

او در ادامه بیانیه‌اش که در نشریه رسمی رودونگ سینمون انتشار یافت، بیان داشت: من همچنین میخواهم با استفاده از این فرصت به دولت جدید آمریکا که انقدر مشتاق به فرستادن بوی باروت از سمت اقیانوس به سرزمین ما است توصیه‌ای کنم. اگر آنها می‌خواهند چهار سال آینده خواب راحتی داشته باشند برایشان خوب است از دست زدن به کارهایی که از همان اول جلوی خواب راحت‌شان را می‌گیرد اجتناب کنند.

کیم یو جونگ در عین حال بیان داشت: رزمایش جنگی و خصومت هرگز نمی‌توانند با گفتگو و همکاری همراه شوند.

وی کره جنوبی را به خاطر "توسل جستن به رزمایش‌های آب رفته، حالا که خودشان را در باتلاق بحران سیاسی، اقتصادی و همه گیری می‌یابند" تمسخر کرد.

وی افزود: تعامل بین دو کره که در سال ۲۰۱۸ بهبود یافته و کره جنوبی دنبالش بود، "دوباره به آسانی حاصل نخواهد شد" و کره شمالی بروز تحریکات بیشتر را رصد می‌کند.

بو سئونگ چان، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در این باره اظهار کرد، رزمایش‌های ترکیبی این کشور با آمریکا ماهیت دفاعی دارند و خواستار آن شد که کره شمالی "نگرشی منعطف‌تر" که برای باثبات کردن صلح در شبه جزیره کره سازنده باشد، نشان دهد. او گفت که ارتش کره جنوبی نشانه غیرعادی از فعالیت نظامی کره شمالی تشخیص نداده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد