اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای پایانی سال/ چرا قیمت نیم سکه بالا رفت؟

کشتی آرای از کاهش ۵۰ درصدی تقاضا در بازار طلا و سکه نسبت به ماه مشابه سال قبل خبر داد و گفت: به دلیل قیمت پایین‌تر، این روزها تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه افزایش یافته و همین موضوع به افزایش حباب این قطعات سکه دامن زده است.

به گزارش سایت طلا،محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای پایانی سال گفت: بازار امسال نسبت به سال های قبل با کاهش شدید تقاضا همراه بوده و همین امر نیز موجب شد تا در چهارهفته پایانی سال مانند سال های گذشته نوسان خاصی در قیمت طلا و سکه و ارز نداشته باشیم.

تحلیل بازار و آخرین قیمت های طلا و سکه

BOX:491553605

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: در یک هفته گذشته کاهش تقاضا موجب کاهش حباب سکه شده است. ضمن آنکه التهاب و افزایش قیمت به دلیل افزایش تقاضا را نیز در اسفندماه نداشتیم.

وی با اشاره به کاهش 50 درصدی تقاضای خرید طلا و سکه در اسفندماه، افزود:‌برخلاف سال های قبل که برخی مردم برای هدایای نورزی از طلا و سکه استفاده می کردند، امسال تقاضایی از جهت نداشتیم و مردم ترجیح دادند به جای طلا و سکه سراغ کارت هدیه بانکی و ... بروند.

کشتی آرای درباره علت افزایش قیمت نیم سکه و ربع سکه در روزهای اخیر گفت: نیم سکه و ربع سکه به دلیل قیمت پایین تر تقاضای بیشتری دارند درحالی که برای سکه های یک گرمی تقاضا وجود ندارد. افزایش تقاضا موجب شده تا حباب نیم سکه یک میلیون و 100 هزار تومان و حباب ربع سکه هم حدود 700-800 هزار تومان باشد.

بازار طلا

وی با تأکید براینکه طلای عادی خریدار و حبابی ندارد، تصریح کرد:‌ قیمت اونس طلا از 1580 اول سال در تیر و مرداد تا 2 هزار دلار افزایش یافت و مجدد نزولی شد و الان در محدوده 1700 دلار است. قیمت ارز هم از 15 هزار تومان در اوایل سال شروع شد و تا اوج 32 هزار تومان بالا رفت و الان در محدوده 24500 تومان است؛ سکه اوج قیمتش از تیر تا شهریور بود که تا 16 میلیون تومان بالا رفت و امروز در محدوده 10 میلیون و 800 هزار تومان است.

این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه در ماه های نخست امسال، گفت: این نوسانات باعث توجه ویژه به طلا شد؛ سرمایه های خردو کلان مردم عادی از بانک خارج و به سمت طلای ابشده و سکه و طلا رفت. بعد از انتخابات امریکا، قیمت جهانی طلا سیر نزولی داشت و کاهش قیمت طلا همزمان با کاهش قیمت ارز در ایران، قیمت طلا و سکه را به شدت نزولی کرد و انگیزه خرید و سرمایه گذاری روی طلا و سکه را به شدت کاهش داد.

وی تأکید کرد: همین موضوع باعث شد تا توجه از طلا به سرمایه گذاری های دیگر مانند مسکن معطوف شود در نتیجه با کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه و ارز ، یکی دو ماه قیمت طلا و ارز ثبات نسبی یافت؛ مخصوصا در این روزهای پایانی سال هم هیچ تقاضایی در بازار بوجود نیامده و همین موضوع در تثبیت قیمت طلا و سکه موثر بوده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد