اونس طلا2301.67
مظنه15,416,000
18 گرم3,558,700
ارزش سکه34,732,248
قدیم (بهار)39,400,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

این علائم یعنی تیروئید شما درست کار نمیکند !

تیروئید ، غده ای به شکل پروانه واقع در پایه گردن ، هورمونی مهم به نام هورمون تیروئید (TH) تولید می کند. TH نقش اصلی را در عملکرد بدن ما بازی می کند.

این علائم یعنی تیروئید شما درست کار نمیکند !


تیروئید ، غده ای به شکل پروانه واقع در پایه گردن ، هورمونی مهم به نام هورمون تیروئید (TH) تولید می کند. TH نقش اصلی را در عملکرد بدن ما بازی می کند و عدم تعادل در این هورمون می تواند بر سطح انرژی ، وزن ، متابولیسم ، ضربان قلب ، روده ، خلق و خو ، سطح کلسترول ، استخوان ها ، چرخه قاعدگی زنان و موارد دیگر تأثیر بگذارد.

اگر هر یک از علائم یا نشانه های زیر را تجربه کرده اید ، زمان آن رسیده است که تیروئید خود را بررسی کنید.

وزن شما به میزان قابل توجهی تغییر کرده است ، حتی اگر عادت های شما ثابت بماند
تغییرات قابل توجه و غیر قابل توجیه در وزن شما می تواند در نتیجه پرکاری تیروئید (تیروئید پرکار) یا کم کاری تیروئید (تیروئید کم کار) باشد. در پرکاری تیروئید غده تیروئید شما مقدار زیادی هورمون تیروکسین تولید می کند که باعث تسریع در متابولیسم بدن می شود و منجر به کاهش وزن می شود. در مقابل ، در کم کاری تیروئید ، بدن شما قادر به تولید تیروکسین کافی نیست که باعث کند شدن متابولیسم می شود ، بنابراین به افزایش وزن شما کمک می کند.

وزن

شما متوجه تغییر در ظاهر خود شده اید
علاوه بر نوسانات در وزن خود ، به دنبال تغییراتی در ظاهر خود باشید از جمله موهای ضعیف یا شکننده ، خشکی ، قرمز ، خارش ، نازکی یا تحریک پوست ، تورم در مفاصل ، صورت پف کرده یا تورم در پایه گردن خود. کنار گذاشتن این مسائل به عنوان مشکلات پوستی طبیعی ممکن است آسان باشد ، اما اگر در ظاهر پوست خود بهمراه یک یا چند عامل دیگر که در اینجا ذکر شده است ، تغییراتی مشاهده کرده اید ، ممکن است زمان بررسی تیروئید باشد.

خلق و خوی شما به هم ریخته است

ظاهر فیزیکی شما تنها چیزی نیست که تحت تأثیر هورمون ها قرار می گیرد. آنها همچنین نقش زیادی در خلق و خوی کلی و سلامتی ذهنی شما دارند. پرکاری تیروئید ممکن است احساس اضطراب ، عصبی و تحریک پذیری در شما ایجاد کند در حالی که کم کاری تیروئید می تواند باعث افسردگی شود.

خلق و خو

شما همیشه خسته هستید
پرکاری تیروئید می تواند خواب رفتن شما را برای شب دشوار کند و در نتیجه منجر به خستگی شود ، در حالی که کمبود تیروکسین در کم کاری تیروئید می تواند بدن شما را از تمام انرژی تخلیه کند. بعلاوه ، با هر دو شرایط احتمالاً ضعف عضلانی را تجربه خواهید کرد که باعث می شود بدن احساس خستگی و فرسودگی کند.

شما همیشه گرم یا همیشه سرد هستید ، اما هرگز راحت نیستید
پرکاری تیروئید ممکن است باعث حساسیت به گرما و تعریق بیش از حد شود ، جایی که فرد مبتلا به کم کاری تیروئید ممکن است برای گرم نگه داشتن مشکل داشته باشد. وقتی تیروئید بدن به درستی کار کند ، سلول های آن 65٪ انرژی و 35٪ گرما تولید می کنند. با این حال ، کسانی که به بیماری تیروئید مبتلا هستند یا تیروکسین زیادی تولید می کنند یا به اندازه کافی تولید نمی کنند. این تغییر در سطح هورمون ها بدن را دچار سردرگمی می کند تا گرمای زیادی تولید کند و انرژی کافی نداشته باشد یا برعکس.

سرد

وزن همچنین می تواند بر حساسیت فرد به گرما و سرما تأثیر بگذارد زیرا هرچه وزن بدن شما بیشتر باشد ، احتمال گرم ماندن شما نیز بیشتر است. افراد مبتلا به تیروئید کم کار به احتمال زیاد از اضافه وزن یا چاقی رنج می برند و همین امر آنها را در معرض احساس گرما قرار می دهد. در مقابل ، افرادی که تیروئید بیش از حد فعال دارند برای حفظ یا افزایش وزن که ممکن است باعث کاهش وزن بدن و چربی شود ، بدن را حساس تر می کنند و بدن را نسبت به سرما حساس می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد