اونس طلا2312.99
مظنه15,291,000
18 گرم3,529,900
ارزش سکه34,450,623
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

چه اتفاقی در بدن می‌افتد وقتی از کسی متنفر می‌شویم !

به همان اندازه که مهربان و پذیرفته هستیم ، در زندگی همیشه شخصی پیدا می شود که به یک یا چند دلیل از او بیزارید. مغز ما چگونه این احساس نفرت را شکل می دهد؟ چرا فقط بعضی از افراد در ذهن ما در این گروه قرار می گیرند؟

چه اتفاقی در بدن می‌افتد وقتی از کسی متنفر می‌شویم !


تا به حال در اطراف شخصی بوده اید که تحمل آن را نداشته باشید؟ خواه کسی باشد که با او کار میکنید یا کسی یا یکی از آشنا های شما باشد ؟ یا کسی که برای مدتی با او دوست بوده اید اما حالا از به دلایلی از او متنفر شده اید؟

آنچه علم در مورد نفرت از شخصی می گوید
دانشمندان سمیر زکی و جان پل رومایا تلاش کردند تا مشخص کنند کدام قسمت از مغز با انجام یک مطالعه نسبت به نفرت واکنش نشان می دهد. دانشمندان با درخواست از شرکت کنندگان برای خیره شدن به عکس کسی که برایشان مهم نیست و سپس نگاه کردن به عکس کسی که از آنها متنفر بودند ، به مشاهدات زیر رسیدند.

نفرت

قسمت هایی از مغز که فعال شده اند ، شکنج پیشانی داخلی ، انسولای داخلی ، پوتامن راست و قشر پیش از حرکت است. اینها اکنون "مدار نفرت" نامیده می شوند.


بیایید این مطالعه را بیشتر تجزیه کنیم، قشر premotor آن قسمت از مغز ما است که با احساس خشم یا پرخاشگری فعال می شود. وقتی احساس نفرت می کنیم ، این قسمت از مغز ما در واقع آماده حمله فیزیکی است! ژیروس فرونتال قسمتی از مغز است که با تصمیمات مثبت یا خیری که می گیریم سر و کار دارد. وقتی از کسی متنفر هستید ، این قسمت از مغز دائماً در تضاد است و فکر می کنید که آیا باید بر اساس این احساسات منفی عمل کنید یا نه.

روانشناسی چه می گوید؟
وقتی از چیزی در مورد شخصی متنفر باشیم که با ما متفاوت باشد ، منجر به فرافکنی این احساسات می شود. به سادگی توضیح داده شده ، احساس عدم اطمینان ، ترس یا ناامنی در مورد کیفیت ، نژاد ، جنسیت یا هر جنبه از فردی متفاوت از شما بر روی آن شخص قرار می گیرد. شما شروع به دیدن دنیای فرد به عنوان چیزی می کنید که نمی فهمید ، و باعث احساس نفرت می شود. اصولاً این احساسات غیر منطقی است و شامل ترس از هر چیز متفاوت از آنچه قبلاً می دانید و از آن آگاهی دارید می شود. درک این موضوع و انتخاب دلسوزی یا حداقل تحمل اقدامی شجاعانه است زیرا شما برخلاف آنچه وجدانتان احساس می کند ، پیش می روید. بنابراین متنفر بودن از کسی به همه شما مربوط می شود و هیچ ارتباطی با شخص دیگر ندارد!

روانشناسی

چگونه با نفرت کنار بیاییم
هنگام پرداختن به نفرت نسبت به کسی ، به درون خود خوب نگاه کنید. یک کیفیت اصلی وجود خواهد داشت که برجسته خواهد بود. حال از خود بپرسید ، ”آیا من این کیفیت را دارم؟ به احتمال زیاد جواب منفی خواهد بود. برای. به عنوان مثال. شخصی که از او متنفر هستید خودخواه است. ممکن است دریابید که از صفتی که او دارد برخوردار نباشید. ممکن است در مورد این صفا خود کمی ناراحتی یا تلخی داشته باشید که باعث تحریک پذیری شما می شود در صورتی که شخص دیگری عکس آن را به وفور نشان می دهد.

نفرت

راه حل چیست ؟ از این فرصت برای درک بهتر خود استفاده کنید و با پذیرش ، صبر و درک در این زمینه ها کار کنید. تا بتوانید احساس نفرت وجودی خود نسبت به چیزی یا کسی درک کنید و ریشه آن را بیابید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد