اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تصویب طرح اصلاح سیستم انتخاباتی هنگ کنگ توسط پارلمان چین

پارلمان چین طرح اصلاح سیستم انتخاباتی هنگ کنگ را تصویب کرد.

به گزارش سایت طلا،چین برای پیشی گرفتن از ایالات متحده تصریع می کند. پارلمان چین روز پنجشنبه با اکثریت قاطع به یک پیش نویس طرح جنجالی رای داد که قدرت پکن در سیستم انتخاباتی هنگ کنگ را افزایش می دهد، که انتقادات ایالات متحده را دنبال دارد.

رئیس جمهور شی جین پینگ و دیگر رهبران حزب به رای دادن نمایندگان به صورت الکترونیکی نگاه می کردند. گام بعدی یک لایحه رسمی است که براساس گزارش­ها، می تواند ظرف چند ماه در شهر اجرا شود.

در اوایل این ماه، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه، تغییرات انتخاباتی را "حمله مستقیم به خودمختاری هنگ کنگ، آزادی­های هنگ کنگ و روند دموکراتیک، محدود کردن مشارکت، کاهش نمایندگی دموکراتیک و خفه کردن بحث­های سیاسی به منظور مخالفت با اراده روشن مردم" قلمداد کرد.

به گزارش فایننشال تایمز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده به اقدامات خود علیه "نقض شدید دموکراسی و حقوق بشر در هنگ کنگ" ادامه خواهد داد.

پکن این ادعا را رد کرد و گفت که این طرح برای ارتقا ثبات در شهر بسیار حیاتی است.

رویترز گزارش داد، "این تغییرات عملا احتمال تاثیر مخالفان در نتیجه انتخابات در مستعمره سابق انگلیس را از بین می برد."

کری لام رهبر هنگ کنگ در اوایل این هفته گفته بود که دولت این شهر "کاملا از تغییرات سیستم انتخاباتی این شهر استقبال می کند."

لام پس از بازگشت از کنگره ملی مردم در پکن گفت: "در سیستم­های انتخاباتی خلائی وجود دارد، همچنین در هنگ کنگ نیز اشکالاتی در سیستم­ها وجود دارد. من کاملا می­فهمم که این موضوعی نیست که بتواند به طور کامل توسط دولت به آن پرداخته شود."

وی افزود: "خوشحالم که مقامات مرکزی، مجددا از اختیارات قانئن اساسی خود برای کمک به رفع این مشکل برای هنگ کنگ استفاده کرده اند."

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد