اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته/ کاهش ۲۵درصدی تقاضا نسبت به سال قبل

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلا به ثبات رسیده و به نظر نمی‌رسد در روزهای باقی‌مانده تا پایان سال شاهد نوسان بیش از ۵درصدی قیمت طلا و سکه باشیم.

به گزارش سایت طلا،نادر بذرافشان با اشاره به کاهش قیمت طلا و سکه در بازار امروز اظهار کرد: طی یک هفته گذشته بهای اونس جهانی حدود ۱۰۰دلار کاهش یافته و نرخ ارز هم در مسیر نزولی است به همین دلیل نوسانات بازار طلا به حداقل رسیده است.

او اضافه کرد: نسبت به هفته گذشته قیمت‌ها کاهش قابل توجهی داشته به طوریکه طلا حدود ۸۰هزار تومان، سکه ۷۰۰هزار، نیم و ربع سکه ۳۰۰ و ۲۰۰هزار و قیمت سکه یک گرمی هم ۱۰۰هزار تومان ارزان شده است.

به گفته بذرافشان، تقاضا برای خرید طلا و سکه به شدت افت کرده و با کاهش قیمت‌ها انتظار مردم به ادامه این روند بالا رفته است از همین رو ریسک خرید را نمی‌پذیرند؛ ضمن اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هم با توجه به رشد حدود ۸۰درصدی قیمت‌ها، تقاضا ۲۵درصد کاهش یافته است.

نوسان ۲ تا ۵درصدی تا پایان سال

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها طی روزهای آینده تصریح کرد: به اعتقاد من بازار طلا بعد از پشت سر گذاشتن نوسانات شدید، در پایان سال به ثبات رسیده و به نظر می‌رسد تا پایان سال قیمت طلا و سکه بین ۲تا ۵درصد نوسان کاهشی یا افزایشی داشته باشد.

بازار طلا

این فعال بازار طلا گفت: در صورت ادامه کاهش نرخ ارز و اونس جهانی سکه حدودا با قیمت ۱۰میلیون تومان بازار امسال را به پایان خواهد رساند و به نظر من بیش از این مقدار کاهش نخواهد یافت.

قیمت طلا و سکه ۱۹اسفند ماه۹۹

بذرافشان با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار تهران قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۴۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسید، همچنین حباب سکه هم به ۴۰۰هزار تومان کاهش یافته است.

او اضافه کرد: قیمت نیم سکه شش میلیون و ۱۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان است؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز به چهار میلیون و ۴۰۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۳هزار تومان رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد