اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عقب نشینی نفت و سقوط قیمت طلا

به دنبال اصابت موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای انصارالله به یک تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان، بازار نفت شاهد جهش قیمت نفت بود.

به گزارش سایت طلا،به دنبال اصابت موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای انصارالله به یک تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان، بازار نفت شاهد جهش قیمت نفت بود.

این مسئله علی رغم این اتفاق می افتد که هیچ کاهش تولیدی اتفاق نیفتاده و این اصابت ها تاثیری بر میزان تولید جهانی نداشته است.

یکشنبه شب، بازار نفت برنت با کاهش ارزش دلار در هر بشکه به قیمت 71.36 دلار رسید. تاجران حوزه انرژی بلافاصله به یاد حملات مشابه به دو پالایشگاه بزرگ عربستان در سال 2019 افتادند.

باید توجه داشت که در حال حاضر بازار نفت دارای ظرفیت مازاد زیادی است، و حمله گسترده به تاسیسات نفتی عربستان تاثیر زودهنگامی نداشته و طول می کشد تا تاثیر از کار افتادن این تاسیسات در بازار جهانی نفت دیده شود.

از ماه نوامبر، به دلیل موفقیت واکسن کرونا انتظار می رفت که تقاضای نفت خام در بازار جهانی افزایش یافته و قیمت جهانی نفت دچار نوسان شد.

در همین حال اوپک+ اعلام کرده است که پیش از افزایش تولید نفت خام، منتظر افزایش تقاضا خواهد ماند. همین مسئله باعث شده که کشورهای اروپایی و کشورهای در حال توسعه که هنوز در مراحل اولیه بهبود اقتصادی پس از کرونا هستند، با افزایش قیمت نفت دچار اختلال شوند.

و به صورت کلی این روند برای چشم انداز آینده افزایش تقاضای نفت خام خوب نیست.

در بازار طلا، قیمت این فلز گرانبها نمی تواند از افزایش شدید بازده خزانه داری که قدرت دلار را تامین می کند متزلزل نشود. بازار جهانی طلا در حال حاضر تا حدودی از کنترل خارج شده است.

دولت بایدن در حال نهایی کردن لایحه بزرگ 1.9 تریلیون دلاری مبارزه با کروناست. لایحه ای که در صورت اجرایی سازی منجر به سقوط آزاد در بازار طلا خواهد شد.

به نظر می رسد تا زمانی که اعتقاد عمومی بر این است که صعود دلار به پایان خود رسیده است، طلا نمی تواند هیچ صعودی را تجربه کند.

بازار طلا هنوز آسیب پذیر است؛ زیرا چشم انداز کوتاه مدت هنوز سیاست حفظ ارزش دلار در ایالات متحده است. از سوی دیگر حرکت در بازار اوراق قرضه باعث ایجاد فشار از سوی بانک فدرال خواهد شد.

چشم انداز میان مدت بازار طلا، بهبود این بازار با افزایش خریدهای بانک مرکزی و بازگشت مجدد تقاضای خرید جواهرات است. اگر طلا همچنان سطح 1650 دلار را حفظ کند، سرمایه گذاران مجدد توانایی وارد شدن مجدد به بازار فلزات گرانبها را خواهند داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد